gescande PDF omzetten naar doorzoekbare PDF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:29
Ik heb een aantal PDF bestanden van pagina's die zijn gescand met een wat oudere type scanner.
Deze PDF's worden wel geopend door Adobe Reader, maar kunnen niet worden doorzocht. De PDF's zijn niet doorzoekbaar.
Is er software dat deze niet doorzoekbare (gescande) pdf's snel omzet naar pdfs die wel doorzoekbaar zijn?

Ik werk met Windows 10 64bit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

FreeOCR

[ Voor 46% gewijzigd door Han op 24-02-2020 10:26 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Nitro PDF kan dat, die kun je 30 dagen op proef gebruiken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
Die pdf's zijn gemaakt op basis van een scan en bevatten dus eigenlijk alleen maar plaatjes en geen tekst. Het lijkt tekst te zijn, maar het zijn eigenlijk 'foto's van teksten' en bevatten dus niet in de echte zin 'letters'.
vandaar de vorige twee antwoorden: je moet een OCR (Optical character recognition) aan het werk zetten dat die foto's naar echte tekst omzet (en ze daarna controleren of ze het goed deden)
Wat je - buiten die reeds genoemde - ook kan proberen: Capture2tekst (freeware) - daar werk ik nogal eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:39
Als je Office2016 of Office365 hebt, dan kan je met Word het PDF bestand openen.
Word converteerd de PDF dan naar een .docx file zodat je die kan aanpassen. Daarna kan je in Word weer opgeven dat je hem wilt Opslaan Als PDF.

https://support.office.co...79-499a-bcdb-233379c2f63a

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!