Filesharing probleem

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Hallo
We zitten hier met een extreem vaag probleem. We hebben hier zonet een comp op het netwerk bij aangesloten (8port switch, 1 erbij voor LAN). Alles is goed ingesteld, IP, DNS, werkgroep, alles. Ik kan wel dingen van hem naar mij kopieeren (en de server ook), maar als hij wat van mij, of van de server wil kopieeren, dan geeft die deze fout: " Cannot copy [filename]: The specified network name is no longer available"

Spellen spelen via netwerk (UT) doet wel perfect, net getest.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Thanks
Milenco

Verwijderd

Lijkt mij een OS probleem. Draai eens nieuwe updates.
Wat je ook kan proberen is op die machine de netwerkkaarten te deïnstalleren, restart, en dan opnieuw installeren. Misschien is er iets fout gegaan in de DLL's.
Maar dit is echt weer zo'n windows fout >:)
|:(

• Milenco
Alle OS'en zijn hier Windows 2000, sommigen met SP2, sommige zonder SP. Misschien als ik hem op een andere port in de switch doe?

• Milenco
Ik heb het geprobeerd en het hielp niets :(

Weet iemand een andere oplossing? (is nogal haast bij, we kunnen maar een dag lannen)

Verwijderd

Ff op alle pc's dezelfde SP installeren....
Kan misschien helpen

op alle pcs ff het netwerkzooitje opnieuw installen

• Milenco
AL geprobeerd (SP2 net erop), en doet nog steeds niet

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Netwerk doet extreem vaag" is wel een extreem vage topictitel, terwijl de bedoeling juist is dat een topictitel verhelderend werkt en weergeeft waar de topic over gaat: die is bij deze even aangepast.

Over je probleem: Heb je aan beide kanten al eens geprobeert om de protocollen weg te donderen en er opnieuw op te zetten? En draai voor de grap de kabel(s) eens om en kijk eens of er dan iets aan de situatie veranderd.

Als dat laatste namelijk zo is heb je een hardwarematig probleem.

Verwijderd

Kijk eens bij eigenschappen van je IP protocol, bij WINS. Vaak staat bij W2000 NetBios disabled. Als dit zo is, just enabled zetten. Doet wonderen!!

Succes ;)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft zijn useraccount wel de juiste rechten, sterker nog, heeft hij een account op die andere pc's?

• Milenco
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:25 schreef Benw het volgende:
Kijk eens bij eigenschappen van je IP protocol, bij WINS. Vaak staat bij W2000 NetBios disabled. Als dit zo is, just enabled zetten. Doet wonderen!!

Succes ;)
Op de ene comp stond NetBEUI niet op, en op de andere wel, heb ik ook ff geinstalled. NetBIOS staat op alle pc's aan.
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:13 schreef Negotiator het volgende:
"Netwerk doet extreem vaag" is wel een extreem vage topictitel, terwijl de bedoeling juist is dat een topictitel verhelderend werkt en weergeeft waar de topic over gaat: die is bij deze even aangepast.

Over je probleem: Heb je aan beide kanten al eens geprobeert om de protocollen weg te donderen en er opnieuw op te zetten? En draai voor de grap de kabel(s) eens om en kijk eens of er dan iets aan de situatie veranderd.

Als dat laatste namelijk zo is heb je een hardwarematig probleem.
Thanks voor topic titel veranderen :). Ik heb de kabels omgedraaid en NetBEUI geinstalled, kijken of het werkt.
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:23 schreef luckyme_ het volgende:
Heeft zijn useraccount wel de juiste rechten, sterker nog, heeft hij een account op die andere pc's?
Yep, daar ligt het probleem, iedereen heeft accounts voor iedereen.

• Milenco
Hij schijnt nu zo goed als te doen, iig onder Windows Commander. We proberen het zo ook ff onder Windows Explorer.

.....

Yep :):):)

Gewedlig hij doet, thanks allemaal, nu zo allemaal lannen :):)
Pagina: 1