Schadevrije jaren opvragen

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
Vraagje, weet niet of dit juiste topic is.

Maar ik rijd zelf al geruime tijd in een lease auto, en bij mijn huidige werkgever in een auto welke op hun eigen naam staat.
In het verleden wel wat eerder een prive auto gehad.

Maar gaan nu weer een extra auto kopen prive, welke op mijn naam komt te staan. Maar ik heb echt geen idee hoeveel schade vrije jaren ik echt heb. Verscheidene leasemaatschappijen / werkgevers gehad.

Hoe kan ik dit het beste regelen nu?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik vermoed dat je enkel de jaren van je laatste wg/leasemij kan gaan gebruiken.

Verwijderd

Hangt ook van je nieuwe verzekeringsmaatschappij af, wat ze accepteren. En anders wordt het inderdaad verklaringen opvragen van elke Leasemij denk ik

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:36:
Vraagje, weet niet of dit juiste topic is.

Maar ik rijd zelf al geruime tijd in een lease auto, en bij mijn huidige werkgever in een auto welke op hun eigen naam staat.
In het verleden wel wat eerder een prive auto gehad.

Maar gaan nu weer een extra auto kopen prive, welke op mijn naam komt te staan. Maar ik heb echt geen idee hoeveel schade vrije jaren ik echt heb. Verscheidene leasemaatschappijen / werkgevers gehad.

Hoe kan ik dit het beste regelen nu?
https://www.geld.nl/autov.../aantal-schadevrije-jaren

https://www.consumentenbo...chadevrije-jaren-opvragen

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Letterlijk je vraagstelling ff googlen, levert al diverse resultaten: :+

https://www.geld.nl/autov.../aantal-schadevrije-jaren

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Moet in het register staan vab verzekeraars.

Als het daar niet in staat is het 99% van se tijd jammer en foetsie.

Heb het zelf ook meegemaakt 12 jaar lease auto 0 schades. En kon gewoon op 0 beginnen. Alle verklaringen werden zo weg gegooid en niets waard.

Moest maar vragen of ze het in het register zouden zetten. Maar dat doen ze niet want ze staan al in het register onder naam van je werkgever.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:46:
Moet in het register staan vab verzekeraars.

Als het daar niet in staat is het 99% van se tijd jammer en foetsie.

Heb het zelf ook meegemaakt 12 jaar lease auto 0 schades. En kon gewoon op 0 beginnen. Alle verklaringen werden zo weg gegooid en niets waard.

Moest maar vragen of ze het in het register zouden zetten. Maar dat doen ze niet want ze staan al in het register onder naam van je werkgever.
Bedankt voor de reacties allen, misschien dat ik ergens nog wat op papier heb staan aangezien ik vaker prive auto gehad.

Dacht misschien kan ik het ergens opvragen / zoeken

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb vorig jaar, (voor motor) een belletje gepleegd naar alle leasemaatschappijen waar ik een lease auto heb gereden. Deze hebben mij allemaal een verklaring gestuurd van schadevrije jaren, en zo kon
ik voor mijn motor 12 schadevrije jaren overleggen, en heeft mijn verzekeraar de hoogste trede voor de motor verzekering overgenomen.

mijn advies bel alle leasemaatschappijen waar je een leaseauto van hebt gereden.

• ronkerz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 18:58
Ik heb ook een tijd in een leaseauto van mijn werkgever gereden, althans dat dacht ik. Mailtje naar je leasemaatschappij zou ik zeggen, ze zijn verplicht mee te werken.

Helaas pakte het voor mij minder goed uit. De schadevrije jaren van mijn wagen konden niet worden opgevraagd omdat ik schijnbaar al die tijd in een huurauto heb gereden. Mijn werkgever was mij dit vergeten te vertellen en heeft maar iets op papier gezet zodat ik iets heb om te bewijzen dat ik schadevrij in een leaseauto heb gereden, echter ging mijn verzekeringsmaatschappij hier niet mee akkoord. Moet zeggen, ik heb het geluk gehad dat mijn moeder al 1000 jaar een trouwe klant is bij ZLM en de beste man voor deze ene keer een uitzondering wilde maken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roydata verzamelt de schadevrije jaren. Als je langer dan vier jaar geen autoverzekering op naam hebt gehad staat de teller weer op 0. Dat is de meest ideale situatie, sommige verzekeraars zetten je al op 0 als je twee jaar uit het zicht van de database bent geweest. Kan ook handig zijn als je een negatief getal achter de naam had staan. :P

Om toch nog iets van korting te regelen ben je afhankelijk van zowel de leasemaatschappij die een verklaring af kan geven als de verzekeringsmaatschappij die de verklaring accepteert. Beide zijn nergens tot verplicht.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

FreakNL

Well do ya punk?

Leaseverklaringen opvragen en verzekering afsluiten bij een tussenpersoon (ipv via internet).

Zo zelf ook gedaan 3 jaar geleden, kreeg 8 schadevrije jaren (ipv 0 via internet).

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

franssie

Save the albatross

Tussenpersoon kan inderdaad meer regelen. Voor de rest wat @ehtweak zegt is er genoeg te vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14

Yucon

*broem*

Let op dat de meerderheid van de verzekeraars elke schade uit zo'n leaseverklaring als een relevante schade ziet. Op die manier begint bijna iedereen in de min. Aan een leaseauto moeten kleine schades gerepareerd worden die bijna onvermijdelijk zijn en die je zelf nooit zou laten repareren, denk bijvoorbeeld aan een knikje in de deur omdat je buurman z'n deur onvoorzichtig opensloeg.

Er zijn echter wel enkele verzekeraars die een drempelbedrag van 500 euro hanteren. Volgens mij was dat allsecur/allianz. Doe er je voordeel mee. Bijkomend voordeel: zodra ze dat gedaan hebben wordt je in roydata een bepaald aantal schadevrije jaren toegekend en is je verleden als het ware gereset. Je moet bij een volgende verzekeraar nog steeds een recent schadeverleden opleveren, maar zolang daar een roydata geschiedenis tegenover staat is de inhoud niet heel relevant meer voor ze mits geen extreme dingen

[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 01-03-2020 08:01 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heb het minder dan een jaar geleden nog moeten uitzoeken. Bijna 7 jaar schadevrij in zakelijke auto's gereden en had daarvoor zo'n 4 jaar schadevrij in privéautos. Bijna alle maatschappijen afgebeld, maar ze konden er allemaal niks mee. Verklaringen namen ze allemaal niet meer aan want dat was te fraudegevoelig gebleken. Dus weer op 0 begonnen.. Erg zuur.

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Bij oude werkgever beetje hetzelfde verhaal gehad.
Bedrijf had auto zelf aangekocht en ik was enige chauffeur. Zat dus geen lease maatschappij tussen.

Echter heb ik dit wel met de verzekeringstussenpersoon van het bedrijf kunnen regelen en ik was maar 1 schadevrij jaar kwijt en wel 7 jaren meegekregen.

Maar dit is ondertussen alweer wat jaren geleden maar praat met degene waar je nu mee verzekerd ben.

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 11:34
Ik heb deze situatie ook gehad, zoek naar een verzekeringsmaatschappij die een verklaring accepteert van de lease maatschappij, ik kon alle schadevrije jaren mee nemen naar mijn privé verzekering.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik weet niet of je leasemaatschappij een leaseverklaring wil afgeven als je nog steeds een leaseauto hebt. Schadevrije jaren kan je namelijk maar op 1 voertuig tegelijk gebruiken. Dus in feite zou je 2e auto op 0 beginnen.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:42
Ik heb jaren op eigen BV gereden (niet lease, wel zakelijk). Bij overgang naar prive auto -> dikke pech want geen verklaring (nooit aan gedacht). Gelukkig hadden we een 2e autootje dat al op 80% korting of zo zat. Nieuwe priveauto aan die polis toegevoegd met zelfde korting. Geen schadevrije jaren maar omschrijving "commercieele jaren".

Dit zonder tussenpersoon rechtstreeks bij de OHRA. Gewoon effe bellen en vragen. O ja, daarna nog een keertje collectiviteitskorting gekregen vanwege het orgaandonor zijn en ze werden wat duurder dan een ander. Bellen en vragen wat de opties zijn. Het kost een maatschappij veel geld om een nieuwe klant binnen te halen, behouden van een goede klant en hem meer verkopen is voordeliger. Netjes vragen en je probleem uitleggen. Bij "de allergoedkoopste internetverzekeraar" zal dit waarschijnlijk niet werken.
Pagina: 1