Toon posts:

Laptop dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Kan iemand mij helpen?

Het volgende is er aan de hand. Als ik de adapter in m’n laptop steek gaat deze uit. Ik krijg nu m’n laptop niet meer aan.

Wat kan er aan de hand zijn?

Groet,
David

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Krijg je hem ook zonder adapter niet aan?
Krijg je hem zonder batterij niet aan?

Kan zijn dat er kortsluiting oid is geweest al zou dat normaal niet echt mogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien mis ik wat maar het lijkt me handig erbij te zetten welk merk/type laptop en wat je misschien al geprobeerd hebt?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:58
Welke adapter? Die voor opladen? Je moet de andere kant van de adapter in het stopcontact steken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
Wacht even, laptop staat aan, jij steekt de oplader erin, laptop gaat uit?
Is het de orginele oplader?
Welke laptop is het?
Accu eruit en dan met adapter, doet dat het?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
Ojee, iemand heeft een oplader zonder CE keurmerk gebruikt.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een goedkoop chinees stuk ellende van een namaak voeding is, dan bestaat de kans dat je je moederbord hebt gefrituurd. Dan is het einde oefening

Maar goed, dit zijn allemaal aannames. Graag ontvangen we meer info.

Welke laptop,
originele lader of namaak
Werkt de laptop nog op accu of
zonder accu met adapter?

Etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt tie

Dell lattitude e7440
Oplader Dell origineel

Laptop zonder batterij en met oplader doet tie het ook niet.

Ik vermoed zelf een kortsluiting maar zeker weet ik het niet. Ik lag te slapen toen de oplader in de laptop zat. Toen ik wakker werd merkte ik dat de oplader het niet meer deed en de laptop uit was. Als ik de oplader opnieuw in het stopcontact steek dan doet tie het geheim weer. Maar iedere keer als ik deze in de laptop steek gaat de oplader uit.

Dus vermoedt kortsluiting. Betekent dit dan moederbord kapot??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:27:
Komt tie

Dell lattitude e7440
Oplader Dell origineel

Laptop zonder batterij en met oplader doet tie het ook niet.

Ik vermoed zelf een kortsluiting maar zeker weet ik het niet. Ik lag te slapen toen de oplader in de laptop zat. Toen ik wakker werd merkte ik dat de oplader het niet meer deed en de laptop uit was. Als ik de oplader opnieuw in het stopcontact steek dan doet tie het geheim weer. Maar iedere keer als ik deze in de laptop steek gaat de oplader uit.

Als op een originele Dell voeding het lampje uitgaat als je hem in de laptop steekt, dan is het voor 99,99% zeker kortsluiting. Toen ik nog op een helpdesk zat hebben we toevallig juist met de 40 serie heel veel problemen gehad met moederborden. Dus ik ben bijna zeker dat je een nieuw moederbord nodig hebt. Dat is tevens ook direct een nieuwe CPU ( want gesoldeerd ), dus ik ben bang dat als je geen garantie meer hebt, je nu naar een nieuwe laptop moet kijken. Als je deze moederborden van Dell moet kopen, mag je aan een eurotje of €750 denken in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Dus ja, het wordt een nieuwe laptop want hij zal wel ongeveer 5 jaar oud zijn.
Alleen jammer van alle data die op je laptop staat. Dat gaat nog karwei worden om dat over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties! Ik weet wat m’n te doen staat. Een andere laptop aanschaffen.

🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:39:
Dus ja, het wordt een nieuwe laptop want hij zal wel ongeveer 5 jaar oud zijn.
Alleen jammer van alle data die op je laptop staat. Dat gaat nog karwei worden om dat over te zetten.
Tips of verwijzingen naar handleidingen over hoe ik dit moet doen? Er staat data op die ik nog nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Als het essentieel is? Data recovery winkels... maar dat is DUUR.
Anders zou je kunnen kijken wat voor opslag erin zat, en of je een pc kan vinden waar je dit kan uitlezen. (Meestal kan je gewoon je laptop open schroeven en de kabeltjes los halen -> zie youtube).

YouTube: Dell Latitude e7440 SSD Upgrade bijvoorbeeld

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 24-02-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Tips of verwijzingen naar handleidingen over hoe ik dit moet doen? Er staat data op die ik nog nodig heb.
Dat is gewoon los schroeven en in een adapter stoppen. De laptop die jij hebt heeft namelijk 2 opties qua opslag. Of er zit een 2.5 inch HDD / SDD in. Dat is vrij makkelijk op te lossen.

Maar bij de 40 serie hebben ze ook een tijdje MSATA SSD meegeleverd in een bracket. Dat ziet er zo uit:

https://www.google.com/se...pr=3#imgrc=fxfEcQgkztd8lM

Dan heb je een MSATA naar USB adapter nodig om de MSATA SSD in te schroeven.
99ruud99 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:43:
Als het essentieel is? Data recovery winkels... maar dat is DUUR.
Anders zou je kunnen kijken wat voor opslag erin zat, en of je een pc kan vinden waar je dit kan uitlezen. (Meestal kan je gewoon je laptop open schroeven en de kabeltjes los halen -> zie youtube).

YouTube: Dell Latitude e7440 SSD Upgrade bijvoorbeeld
Hoezo heb jij het hier over data recovery? De HDD / SSD / MSATA SSD is vrijwel zeker niks mee aan de hand hoor. :P
Die kun je gewoon los schroeven en dan in een adapter alles eraf halen.

[ Voor 29% gewijzigd door dehardstyler op 24-02-2020 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:27:
Zelfde situatie diagnose hier:
Youtube: Dell E6430 - Motherboard repair - Lets learn a quick diagnose method

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@dehardstyler omdat als je totaal nieuw bent je het beter door een winkel kan laten doen en geld betalen, dan kans maken dat je per ongeluk iets kapot maakt als je leven afhangt van de data op je laptop (lees: je hele phd project staat erop oid ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dankbaar voor de reacties/tips, etc...

Ik ga op zoek naar een 2ehands laptopje!

👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Ja precies dit dus gebruikte wij ook altijd voor diagnose. :)
99ruud99 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:51:
@dehardstyler omdat als je totaal nieuw bent je het beter door een winkel kan laten doen en geld betalen, dan kans maken dat je per ongeluk iets kapot maakt als je leven afhangt van de data op je laptop (lees: je hele phd project staat erop oid ).
Daar is wat voor te zeggen natuurlijk. Maar een SSD los schroeven en in een adapter duwen dat kan ik iedereen wel uitleggen. ;)
Data recovery is veel te duur voor het doel in dit geval. En ook een computerwinkel gaat zeker ver over de €100 denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
ja sorry ik had het verkeerd verwoord.
Ik bedoelde van die standaard belsimpel / telecombinatie winkels waar ze ook wel willen helpen voor een laptop. Als je daar ook je vaste internet / mobiel af hebt gesloten helpen ze bij dit soort kleine klusjes vaak gewoon gratis / voor kratje bier / wat anders lekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:25

rdejongjr

Gnome

Als je ssd eruit is gehaald kun je ook volledig "Louis Rossmann" op het bord gaan.

Inderdaad wel een paar van die dingen voorbij zien komen met een rotte condensator uit het niets. ;(
Meestal is het enkel een klein stukje ontstoring en kan het bord prima zonder het rotte exemplaar werken.

Erg leuk om te doen met iets wat anders toch afgeschreven zou zijn.
Pagina: 1