"Het lijkt alsof Windows niet op de juiste wijze is geladen"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-02-2020
Hallo iedereen,
Na het plaatsen van een hdd heb ik het opkomende probleem, af en toe chrashed mijn computer, en soms kan ik er gelijk weer op of ik krijg daarna de melding: Herstel "het lijkt alsof windows niet
Op de juiste wijze is geladen". Wat adviseren jullie/denken jullie dat hiervan de oorzaak is?
Een reset uitvoeren? en wat is de kans dat dit het probleem verhelpt? Of iets anders?
Hier zo mijn computer stats:

Computer: Dell optiplex 7010
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz 50 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Dell Inc. 0GXM1W (CPU 1)
Graphics
S22F350 (1920x1080@60Hz)
K222HQL (1920x1080@60Hz)
K222HQL (1920x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (MSI) 41 °C
Storage
238GB SAMSUNG SSD SM841 mSATA 256GB (SATA (SSD))
1863GB Seagate ST2000DM008-2FR102 (SATA (SSD)) 40 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

De hdd die ik er in heb gestopt is de Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf.
Ik heb zelf ook al veel eraan gesleuteld en gedaan maar kom er niet aan uit.

Maar nu zag ik ook in mijn computer stats dat hij aangeeft dat het een SSD is en geen hdd maar ik heb er wel een hdd ingestopt? Kan dit te maken hebben met het op de verkeerde plek aansluiten van de kabels? Dat er een HDD en ssd aansluiting zit bij de sata poorten?
of moet dit niets uit maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoeveel watt is die Dell voeding en heb je naast de videokaart nog meer vervangen?

Edit: foutmelding in het Engels helpt met zoeken: https://neosmart.net/wiki/windows-couldnt-load-correctly/

Wat op zich best een vreemde fout is als die HDD nooit eerder in deze pc heeft gezeten, maar het is mogelijk dat er een andere bootsector op staat. Post eens een screenshot van diskmgmt.msc?

[ Voor 65% gewijzigd door wagenveld op 24-02-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Kijk eens naar de smart info voor eventuele sata errors.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
Er zat dus al een SSD in de optiplex?
Waar komt de HDD vandaan? Die is nieuw?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
Nat-water
Inderdaad de nieuwe hdd heb ik gekocht ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
Nat-Water schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:30:
Er zat dus al een SSD in de optiplex?
Waar komt de HDD vandaan? Die is nieuw?
Ja dat klopt die heb ik er bij gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je die HDD eruit haalt, ben je dan van het probleem af?

En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
wagenveld schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:27:
Hoeveel watt is die Dell voeding en heb je naast de videokaart nog meer vervangen?

Edit: foutmelding in het Engels helpt met zoeken: https://neosmart.net/wiki/windows-couldnt-load-correctly/

Wat op zich best een vreemde fout is als die HDD nooit eerder in deze pc heeft gezeten, maar het is mogelijk dat er een andere bootsector op staat. Post eens een screenshot van diskmgmt.msc?
hoi ik ben niet gemachtigd fotos te kunnen uploaden heb je enige vorm van social media waarop ik je kan contacteren zoals discord waar ik je de screenshot op kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
TERW_DAN schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:13:
En als je die HDD eruit haalt, ben je dan van het probleem af?

En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
de exacte melding die ik krijg is Herstel ''het lijkt alsof windows niet op de juiste wijze is geladen''.
het probleem vind plaats sinds ik de harde schijf erin heb gestopt zon 2 dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:27:
Kijk eens naar de smart info voor eventuele sata errors.
smart info geeft het volgende aan:

C:\WINDOWS\system32>wmic diskdrive get status
Status
OK
OK

C:\WINDOWS\system32>wmic /namespace:\\root\wmi path MSStorageDriver_FailurePredictStatus
Active InstanceName PredictFailure Reason
TRUE SCSI\Disk&Ven_SAMSUNG&Prod_SSD_SM841_mSATA\4&57848b2&0&000000_0 FALSE 0
TRUE SCSI\Disk&Ven_&Prod_ST2000DM008-2FR1\4&57848b2&0&010000_0 FALSE 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Raf.076 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:13:
[...]

hoi ik ben niet gemachtigd fotos te kunnen uploaden heb je enige vorm van social media waarop ik je kan contacteren zoals discord waar ik je de screenshot op kan sturen?
Dat kan toch prima via imgur.com, imbb.com of dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Raf.076 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:15:
smart info geeft het volgende aan:
Dat is wel erg incompleet en laat alleen maar de huidige en fysieke status zien. Gebruik iets als crystal disk info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
sypie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:01:
[...]

Dat kan toch prima via imgur.com, imbb.com of dropbox?
https://imgur.com/a/Ahqe1FI
hier de link naar mijn foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50
Een frisse herinstallatie van Windows misschien een optie en C gewoon helemaal wissen tijdens de installatie ipv die herstel partitie etc etc. en de Windows installatie het lekker af laten handelen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Dat is wel erg incompleet en laat alleen maar de huidige en fysieke status zien. Gebruik iets als crystal disk info.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van computers, maar mischien dat deze foto verduidelijking toont.
https://imgur.com/a/4NfF5lk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
aveenhuysen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:02:
Een frisse herinstallatie van Windows misschien een optie en C gewoon helemaal wissen tijdens de installatie ipv die herstel partitie etc etc. en de Windows installatie het lekker af laten handelen.
ja ik weet hoe ik hem naar de fabrieksinstellingen moet doen bedoelt u dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sluit Windows af, koppel de nieuwe HDD af, start de PC opnieuw op. Werkt alles nu normaal dan denk ik dat je de nieuwe HDD moet voorzien van nieuwe partities waarbij je de letters van de origineel in gebruik zijnde partities niet mag gebruiken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Waarom schijfletter A? Ik denk niet dat Windows dat erg leuk vind, verander dat eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Raf.076 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:13:
[...]

offtopic:
1) welkom :)

2) Je kunt plaatjes op any gratis pic-hoster plaatsen en hier de URL neerzetten. Maar dat had je al door zie ik.

3) Ik zie dat je diverse reacties onder elkaar zet. Dat wordt door sommigen als vervelend ervaring op fora (c.q. als manier om je eigen topic 'omhoog te halen' in de topiclijst. Pas ajb via Wijzig-knop je eigen laatste post aan als je iets wilt toevoegen terwijl niemand anders heeft gereageerd (en er niet al zeg 24uur is verstreken, 'kick' dan gerust je topic omhoog).

4) ik pas de topictitel wat aan: "Help! Computer windows probleem" is wat schreeuwerig (er is geen letterlijke brand) maar zegt verder weinig aangezien de meeste topics in Windows Clients gaat over problemen met Windows-computers :P

Edit: en inhoudelijk: de A-letter is inderdaad wat apart. A en B waren vroegah gereserveerd voor floppy's / diskettes (opa spreekt). Al weet ik niet of dat tegenwoordig nog relevant is.

Windows draait volledig op de SSD? Je zou tijdelijk de voeding en datakababels van de HDD los kunnen trekken aan de HDD-kant. Eens zien of de problemen dan weg zijn. Zo nodig, is het verder zoeken.

Altijd: zorg dat je backups hebt van alles dat je niet kwijt wilt.

En het hele stappenplan van https://neosmart.net/wiki/windows-couldnt-load-correctly/ lijkt sowieso goed om door te nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2020 10:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Raf.076 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:03:
Ik heb zelf niet heel veel verstand van computers, maar mischien dat deze foto verduidelijking toont.
https://imgur.com/a/4NfF5lk
CRC errors zijn in orde dus dat valt af.
wagenveld schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:28:
Waarom schijfletter A? Ik denk niet dat Windows dat erg leuk vind, verander dat eens.
Dat werkt gewoon prima hoor.
F_J_K schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:31:
Edit: en inhoudelijk: de A-letter is inderdaad wat apart. A en B waren vroegah gereserveerd voor floppy's / diskettes (opa spreekt). Al weet ik niet of dat tegenwoordig nog relevant is.
XP was het laatste OS waar je via diskmgmt de A en B niet kon toewijzen (dat kon alleen via mountvol) maar dat was verder ook de enige beperking in het gebruik van. Je zag nog wel wat oudere applicaties die er niet lekker mee overweg konden als ze niet de API's van windows gebruikten.

[ Voor 65% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Weet je het zeker? Want de fout die hij krijgt gaat over een corrupte bootsector, terwijl er alleen een data partitie op die disk staat. Heeft Windows geen code meer om van floppy te booten :-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

wagenveld schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:48:
Weet je het zeker? Want de fout die hij krijgt gaat over een corrupte bootsector, terwijl er alleen een data partitie op die disk staat. Heeft Windows geen code meer om van floppy te booten :-P
Das meer een Active vs Inactive setting en zou met UEFI niet uit mogen maken.
Windows 7 is het laatste OS dat nog kon booten van een 1.44 floppy(middels recdisc.exe) alles nieuwer niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50
Raf.076 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:24:
[...]

ja ik weet hoe ik hem naar de fabrieksinstellingen moet doen bedoelt u dat?
Hoi, gewoon een frisse nieuwe installatie van Windows en het liefst alle schijven formatteren en Windows de rest laten doen. Zorg wel dat je al je belangrijke data op een externe schijf hebt gekopieerd.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ja, en dan zet Windows de bootsector vrolijk op de HDD en ben je feitelijk niks opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bij een herinstallatie zou ik sowieso enkel de SSD aansluiten, daar de installatie op doen en daarna pas de extra disks aansluiten. Gelijk even zorgen dat de bootvolgorde in je UEFI klopt, dan moet het kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf.076
TERW_DAN schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:55:
Bij een herinstallatie zou ik sowieso enkel de SSD aansluiten, daar de installatie op doen en daarna pas de extra disks aansluiten. Gelijk even zorgen dat de bootvolgorde in je UEFI klopt, dan moet het kloppen.
Waar kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

F2, F10 of del bij het opstarten om in de UEFI te komen in de meeste gevallen. En daar checken (als alle drives zijn aangesloten) of de bootvolgorde klopt.
Pagina: 1