Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Comanchero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 21:48
Beste Tweakers,

Afgelopen donderdag heb ik de spouw van mijn jaren 30 huis laten isoleren met eps parels. Werk is uitgevoerd door een bekende partij met goede recensies.

Omdat ik nog een losse vensterbank had in de erker op de begane grond leek mij dit een prima gelegenheid om te checken hoe het vullen van de spouw was gegaan. Vensterbank verwijderd en wat blijkt; zeer matige vulling. Ik had verwacht dat de spouw volledig vol zou zitten tot tegen de onderkant van de vensterbank aan. Niet dus. Tussen de punten waar is ingeblazen vallen gaten/sleuven en de vulling is vrijwel nergens tot aan de onderkant van de vensterbank gekomen.

Dit geeft mij weinig vertrouwen dat het bij de rest van het huis wel volledig dekkend is. Dat is echter vrijwel niet te controleren.

De spouw is aan de voorkant vrij smal 4-5 cm en nogal onregelmatig met cement resten. Dus misschien niet representatief voor de rest van het huis, maar ik heb er toch niet echt vertrouwen meer in.

Iemand hier met ervaring op dit vlak? Is de kwaliteit van uitvoering op een of andere manier te controleren?

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat de eps parels tot in elk hoekje, gaatje kiertje doordringen?

Bedankt alvast.

Verwijderd

Bel ze op en vraag het?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, je spouw moet helemaal vol. Waar er geen/minder isolatie is zal er een koudebrug ontstaan met mogelijks condensatie problemen.

Wise enough to play the fool

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Moet gewoon vol zitten
Indien veel vervuiling van (val)specie moet het verwijderd worden of ze moeten er helemaal niet aan beginnen. Controle kan makkelijk door warmte beelden (moet het nog wel even iets kouder worden....) "Moeilijk" controleren kan door inspectie met boroscoop/endoscoop of verwijderen van vensterbanken oid. maar dat wist je al ;)
Heb je geen foto?

• Comanchero
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TLGrG1SX/20200222-140719.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v15Wpf0z/20200222-140723.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XG89v3SB/20200222-140924.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hXWvNw6k/20200222-140900.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9rGCwfgk/20200222-140916.jpg

Ik ga ze uiteraard bellen, maar even overleg en misschien wat info uit de praktijk vooraf is natuurlijk nuttig.

Misschien lastig te zien op de foto's maar ik denk dat het een aardig beeld geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Comanchero op 24-02-2020 07:33 ]

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52

flessuh

Set sail for fail!

Anders zoeken naar iemand in de buurt met een warmtebeeldcamera. Daarmee is te checken op welke plaatsen de muur een andere temperatuur heeft, en dus mogelijk minder geïsoleerd.

https://www.dutchsolarboat.com

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:32

H-W

Het bedrijf dat deze parels heeft aangebracht zal je waarschijnlijk wel ergens hebben gewaarschuwd dat als de spouw ernstig vervuild is door cementresten, de vulling niet 100% zou zijn. Als het goed is hebben ze eerst met een camera in de spouw gekeken en als zij het niet vertrouwen, hadden ze er niet aan moeten beginnen. Om te controleren of de spouw helemaal gevuld is, zou je een warmtecamera kunnen inzetten. Lekken en slechte vulling komen zo wel aan het licht. Maar ik denk dat het bedrijf zich wel ergens heeft ingedekt in de voorwaarden dat zij er niet voor aansprakelijk zijn. Succes en hou ons op de hoogte.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:51

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Welke regio?

• No Hands
  • Laatst online: 22:08
Hoe dicht zitten de boorgaten onder de vensterbank aan de buitenkant?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 18:55
Je kunt een thermografisch onderzoek laten doen. Die zijn niet zo duur en je krijgt een mooi rapport met foto's waar de vulling wel en niet goed zit.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chalk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:39:
Je kunt een thermografisch onderzoek laten doen. Die zijn niet zo duur en je krijgt een mooi rapport met foto's waar de vulling wel en niet goed zit.
Dit. Je weet dan of en zo ja, waar er nog problemen zijn en die informatie kan je meteen gebruiken om het op te lossen.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik mag aannemen dat het bedrijf dit zelf doet als ze achter hun product staan.
Geef gewoon aan wat je hebt gezien en dat je je daardoor afvraagt hoe goed de rest is gegaan en of ze dus een onderzoek willen doen.
Als ze dat niet willen doen aangeven dat je het zelf doet en op basis van de rapportresultaten je het zelf betaald (verder goed) of dat zij die kosten op zich nemen (slecht uitgevoerd) en herstel doen op basis daarvan.
Het kan best dat ze een slechte dag gehad hebben.

Hebben ze inderdaad vooraf een onderzoek gedaan en heb je daar de resultaten van ingezien?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Comanchero schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:31:
[Afbeelding]

Ik ga ze uiteraard bellen, maar even overleg en misschien wat info uit de praktijk vooraf is natuurlijk nuttig.

Misschien lastig te zien op de foto's maar ik denk dat het een aardig beeld geeft.
Is niet goed genoeg. dat zullen ze denk ik zelf ook niet ontkennen.

[Afbeelding]
Hier betwijfel ik of er wel zo geisoleerd had moeten worden. Zit er nog wel ruimte tussen de specie binnen en de specie buiten? De specie lijkt elkaar bijna te raken in de hoek, maar dat kan de foto zijn. In de hoeken vervlies je hoe dan ook de meeste warmte, maar zo helemaal.

[Afbeelding]
Op deze foto lijkt een vochtplek te zitten links op de binnenkant van het buiten spouwblad, ik zou even de hoek aansluiting buiten controleren. missschien zit er een raamdorpelsteen of waterslag niet helemaal lekker.

• Comanchero
Bedankt voor alle reacties!

Het onderzoek is gedaan door 3 of 4 gaten te boren, men heeft met endoscoop in de spouw gekeken, zelf heb ik daar geen rapport van gezien oid. Alleen dat het te isoleren zou zijn.

De boorgaten zitten op 20 cm onder de vensterbank, op het “beste” punt komen de korrels tot maximaal 15 cm hoog. Het is duidelijk te zien dat vanaf het inspuit punt de massa zich zowel omhoog als naar de zijkanten onvoldoende verdeeld heeft.

Op de foto’s lijkt het alsof de spouw vrijwel dicht zit met cement, dat komt omdat de foto’s schuin genomen zijn om onder het kozijn te kunnen fotograferen. In werkelijkheid is er meer ruimte dan nu zichtbaar is. Gelukkig geen vocht doorslag.

Ik heb de uitvoerder inmiddels gesproken; reactie was zeer klantvriendelijk. Men komt volgende week de situatie beoordelen/herstellen. Ik heb aangeven dat ik hierdoor niet het vertrouwen heb dat het elders wel goed zit en ook dat wil laten controleren. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Ik vind het een goed idee om opnamen te laten maken met een warmtebeeld camera en met de uitvoerder de afspraak te maken dat men dan opnieuw komt om te herstellen als het nog niet goed is.

Nogmaals dank, ik laat nog weten hoe het afloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Comanchero op 24-02-2020 20:16 ]

• Comanchero

• Comanchero
Hoe het is afgelopen....

Na mijn "klacht" is men terug gekomen om de situatie te beoordelen en kwam net als ik tot de conclusie dat er onvoldoende vulling was. Vervolgens is nog op een aantal andere plekken een steekproef gedaan. Resultaat: op enkele plekken niet goed gevuld. Nader onderzoek en bijvullen is nodig.

De uitvoerder is vervolgens later nogmaals terug gekomen en heeft meer onderzoek gedaan en op een paar plekken extra parels ingeblazen.

Of uiteindelijk de spouw tot in alle hoeken en gaten volledig gevuld is blijft lastig te controleren. Ik moet er dus maar op vertrouwen dat het nu goed is.

Ik moet wel zeggen dat de uitvoerder zeer klantvriendelijk is geweest en zijn best heeft gedaan om goed werk op te leveren. Geen klachten op dat punt dus.

Leerpunt voor iedereen die de spouw laat isoleren is denk ik wel dat je er niet zomaar op kunt vertrouwen dat het de spouw ook echt goed gevuld is. Als ik niet de vensterbank had verwijderd was ik er niet achtergekomen.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:26

basvn

Breezand - NHN

Comanchero schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:10:
Hoe het is afgelopen....

Na mijn "klacht" is men terug gekomen om de situatie te beoordelen en kwam net als ik tot de conclusie dat er onvoldoende vulling was. Vervolgens is nog op een aantal andere plekken een steekproef gedaan. Resultaat: op enkele plekken niet goed gevuld. Nader onderzoek en bijvullen is nodig.

De uitvoerder is vervolgens later nogmaals terug gekomen en heeft meer onderzoek gedaan en op een paar plekken extra parels ingeblazen.

Of uiteindelijk de spouw tot in alle hoeken en gaten volledig gevuld is blijft lastig te controleren. Ik moet er dus maar op vertrouwen dat het nu goed is.

Ik moet wel zeggen dat de uitvoerder zeer klantvriendelijk is geweest en zijn best heeft gedaan om goed werk op te leveren. Geen klachten op dat punt dus.

Leerpunt voor iedereen die de spouw laat isoleren is denk ik wel dat je er niet zomaar op kunt vertrouwen dat het de spouw ook echt goed gevuld is. Als ik niet de vensterbank had verwijderd was ik er niet achtergekomen.
Komende winter een tweaker zoeken met een warmtebeeldcamera.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• No Hands
  • Laatst online: 22:08
Je precies wat hierboven staat, laat iemand met een warmtebeeldcamera komen of huur er zelf 1, het is nu nog lekker koud.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1