Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een PC voor m'n pa. Hij gaat 'm gebruiken voor werk en hobby. Het gebruik is daardoor veel tekstverwerking, standaard officegebruik etc, maar ook veel muziek opnemen van de radio en die muziek bewaren en beluisteren. Hij heeft een grote verzameling opnames van zijn favoriete muziek, dat is echt zijn hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de achthonderd euro, komt niet supernauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen (ik vermoed full HD) en toetsenbord, muis. Speakers zijn ook al aanwezig. Belangrijke bestanden staan in de cloud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige desktop met lekker veel opslagruimte en degelijke audio. Een snelle SSD voor het OS en software. Een optische drive omdat hij de PC ook gebruikt om zijn CD's af te spelen.
Verder moet er nog een Windows-licentie komen, hij heeft nu een OEM-licentie op de oude PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit voor een goede prijs. Niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar ook niet over the top.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt onder het bureau in the Dad Cave te staan, dus RGB of een open case zou zonde zijn (en 'm de stuipen op het lijf jagen
)
Ga je overklokken?
Nee, neerzetten en niet meer aankomen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een configuratie bijelkaargeklikt met onderstaande overwegingen en vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de vragen en verder is elk advies welkom! Alvast veel dank voor het meedenken.
Dit wordt een PC voor m'n pa. Hij gaat 'm gebruiken voor werk en hobby. Het gebruik is daardoor veel tekstverwerking, standaard officegebruik etc, maar ook veel muziek opnemen van de radio en die muziek bewaren en beluisteren. Hij heeft een grote verzameling opnames van zijn favoriete muziek, dat is echt zijn hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de achthonderd euro, komt niet supernauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen (ik vermoed full HD) en toetsenbord, muis. Speakers zijn ook al aanwezig. Belangrijke bestanden staan in de cloud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige desktop met lekker veel opslagruimte en degelijke audio. Een snelle SSD voor het OS en software. Een optische drive omdat hij de PC ook gebruikt om zijn CD's af te spelen.
Verder moet er nog een Windows-licentie komen, hij heeft nu een OEM-licentie op de oude PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit voor een goede prijs. Niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar ook niet over the top.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt onder het bureau in the Dad Cave te staan, dus RGB of een open case zou zonde zijn (en 'm de stuipen op het lijf jagen
Ga je overklokken?
Nee, neerzetten en niet meer aankomen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een configuratie bijelkaargeklikt met onderstaande overwegingen en vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de vragen en verder is elk advies welkom! Alvast veel dank voor het meedenken.
- Ik heb voor een aparte videokaart gekozen zodat hij met twee schermen kan blijven werken mocht hij in de toekomst modernere schermen kopen die evt geen DVI/VGA hebben. Misschien is daar een andere oplossing voor te bedenken? Anders zou de videokaart weg kunnen en zou een CPU met geintegreerde GPU een alternatief zijn (pricewatch: AMD Ryzen 5 3400G Boxed ?).
- Maar dan heb je een moederbord nodig met twee HDMI of DP poorten. Ik heb juist voor dit bord gekozen omdat het een goede audiochip heeft.
- Alternatief daar weer voor is een losse audiokaart. Maar welke...? Ik vraag me ook af of hij dat er aan af gaat horen. Hij was tot twee weken geleden gelukkig met oude Trust-boxjes (Ik vraag me een beeetje af hoe goed zijn gehoor nog is (hij is 70+)).
- Bij de voeding heb ik eigenlijk geen idee en heb die uit de BBG van januari gepakt. Goedkoop - is ie wel OK? Aan de andere kant is 450W waarschijnlijk al ruim meer dan nodig?
- Gaat dit allemaal passen/goed samenwerken - heb ik niets over het hoofd gezien?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B450M-Pro Gaming | € 100,05 | € 100,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (64MB cache), 4TB | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 85,90 | € 85,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 706,34 | ||
Förbjuden väg är ofta hårt sliten