Ik ben de laatste tijd wat aan het kijken naar Intel budget processoren.
Ik heb de afgelopen jaren namelijk de aanname gedaan dat Pentium en Celeron processoren zo gemankeerd mogelijk worden uitgebracht door Intel.
Ze hebben altijd bij lange na niet de kwaliteit van een Core i processor. Dacht ik.
Maar wat schetst mijn verbazing?
Zie: https://www.intel.com/con...s/processors/pentium.html
Een voorbeeld: Pentium D1517:
Launch date: Q4'15
Cores: 4
Threads: 8
Base frequency: 1,5GHZ
Turbo frequency: 2,2GHZ
Cache: 6MB
Intel Virtualization Technology: yes
Ik lees allemaal specificaties die ik niet verwacht als ik denk aan de naam Pentium.
Waarom maakt Intel het allemaal zo moeilijk en ondoorzichtig qua naamgeving en specificaties?
Ik heb reviews over een andere Pentium processor van 2017 gelezen die in game pc's ongeveer even goed mee kan als een Core i5 processor.
Dat is toch absurd? Zo snap ik er helemaal niets meer van
Kan iemand even wat licht in mijn duisternis scheppen?
Ik heb de afgelopen jaren namelijk de aanname gedaan dat Pentium en Celeron processoren zo gemankeerd mogelijk worden uitgebracht door Intel.
Ze hebben altijd bij lange na niet de kwaliteit van een Core i processor. Dacht ik.
Maar wat schetst mijn verbazing?
Zie: https://www.intel.com/con...s/processors/pentium.html
Een voorbeeld: Pentium D1517:
Launch date: Q4'15
Cores: 4
Threads: 8
Base frequency: 1,5GHZ
Turbo frequency: 2,2GHZ
Cache: 6MB
Intel Virtualization Technology: yes
Ik lees allemaal specificaties die ik niet verwacht als ik denk aan de naam Pentium.
Waarom maakt Intel het allemaal zo moeilijk en ondoorzichtig qua naamgeving en specificaties?
Ik heb reviews over een andere Pentium processor van 2017 gelezen die in game pc's ongeveer even goed mee kan als een Core i5 processor.
Dat is toch absurd? Zo snap ik er helemaal niets meer van
Kan iemand even wat licht in mijn duisternis scheppen?
[ Voor 4% gewijzigd door Uruk-Hai op 23-02-2020 20:41 ]
Intel Core i7 3770, 16GB RAM, 1TB SSD, ATI Radeon RX 500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.2