Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-07-2020
Goede avond,

Allereerst, ik hoop dat ik dit op de juiste plek post, ik heb echt gezocht naar de juiste plaats. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Na het zoeken op google,op dit forum en youtube, heb ik nog steeds dit probleem.

In het kort : Mijn nieuw gebouwde PC werkte vanochtend wel, maar ik krijg nu geen beeld meer.
Alle fans draaien en lampjes branden.
Hoe kom ik er achter of dit door mijn moederbord of CPU komt?

Vrijdag heb ik nieuwe onderdelen besteld om mijn PC zelf te bouwen.
Vannacht tot 2 uur bezig geweest met het bouwen en toen ik de PC vanochtend aan zetten, werkte alles.
Windows geinstaleerd op mijn nieuwe HDD en mijn oude HDD geformatteerd en losgekoppeld voor mijn 'oude PC".
Sinds dien.gaat de nieuwe PC wel aan maar krijg ik geen beeld. Niet met VGA,HDMI of Displayport.
Ik heb de GPU getest in mijn oude PC en daar werkt het wel. Ook heb ik een andere GPU geprobeerd in mijn nieuwe PC. Niks werkt.
Na het lezen van wat topics, heb ik de BIOS gereset doormiddel van het verwijderden van de CMOS batterij. Deze heb ik minstens 15 minuten uit de PC gehad, maar ook dit werkt niet..

Nu is mijn vraag : Moet ik de CPU of moederbord terugsturen en opnieuw bestellen?
Hieronder mijn setup :

- Antec NX100 Midi Tower Behuizing
- AMD Ryzen 5 3600 processor
- Asrock B450 PRO4
- AMD Radeon R9 280
- Cooler Master V550 Gold PSU / PC voeding
- Seagate HDD 3.5" 1TB BarraCuda HDD
- TOSHIBA 300GB HDD

Als ik iets mis, hoor ik het graag en ik hoop dat ik jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
Je had je oude schijf er in zitten tijdens installatie?

Dan heb je waarschijnlijk je bootbestanden geformatteerd.

Even je windows er weer in stoppen en herstellen.

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je dit systeem met een hdd gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Batterij verwijderen is niet echt meer van deze tijd, je short 2 pins op de moederbord voor een reset (of knop voor luxere).

Ik zie dat het moederbord niet echt een manier heeft om te communiceren wat er precies fout is, je hebt zeker geen speaker aangesloten?
Ik zou eerst beginnen met het verwijderen en vrij hard terug drukken van het geheugen en opnieuw proberen, vaak is dat de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36

Flexx

This side up

Je zegt dat je op de VGA,HDMI of Displayport geen beeld krijgt, de R9 280 heeft echter geen VGA.
Je sluit je beeldscherm waarschijnlijk op de onboard van je moederbord in plaats van de R9 280 lijkt mij.
Ryzen 3600 heeft geen GPU dus je krijgt geen beeld.

Dus controleer of je je beeldscherm wel op je videokaart aansluit en niet op de video-uitgangen van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
WEBGAMING schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:39:
Je had je oude schijf er in zitten tijdens installatie?

Dan heb je waarschijnlijk je bootbestanden geformatteerd.

Even je windows er weer in stoppen en herstellen.

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je dit systeem met een hdd gaat gebruiken?
Ja, ik had al mijn HDD schijven erin zitten tijdens de installatie. Op de "TOSHIBA 300GB HDD" stond al windows. Toen windows geinstalleerd op de 1T HDD en de 300GB HDD geformateerd. Alles deed het.
En toen ik mijn SSD m.2 daarna in mijn pc stopte, werkte hij ineens niet meer.. De SSD daarom er nu wel uitgehaald, dacht misschien is dat het probleem,
Nee ik ga ook een SSD gebruiken voor deze setup.

Maar hoe stop ik mijn Windows er opnieuw in en herstel ik dit als ik geen beeld heb :(?
Thomg schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:41:
Batterij verwijderen is niet echt meer van deze tijd, je short 2 pins op de moederbord voor een reset (of knop voor luxere).

Ik zie dat het moederbord niet echt een manier heeft om te communiceren wat er precies fout is, je hebt zeker geen speaker aangesloten?
Ik zou eerst beginnen met het verwijderen en vrij hard terug drukken van het geheugen en opnieuw proberen, vaak is dat de reden.
Mijn 27inch curved scherm heeft een speeker. Deze is met de HDMI verbonden. Maarja.. De hdmi geeft geen singaal..
Flexx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:50:
Je zegt dat je op de VGA,HDMI of Displayport geen beeld krijgt, de R9 280 heeft echter geen VGA.
Je sluit je beeldscherm waarschijnlijk op de onboard van je moederbord in plaats van de R9 280 lijkt mij.
Ryzen 3600 heeft geen GPU dus je krijgt geen beeld.

Dus controleer of je je beeldscherm wel op je videokaart aansluit en niet op de video-uitgangen van je moederbord.
Je hebt gelijk. Ik heb VGA niet gebruikt, ik heb een VGA - DVI koppelstuk ertussen gezet :
https://www.megekko.nl/pr...naar-VGA-Kabeladapter-M-F
Maar absoluut niet dat ik hem op mn moederbord aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hoplala schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:54:
[...]
Mijn 27inch curved scherm heeft een speeker. Deze is met de HDMI verbonden. Maarja.. De hdmi geeft geen singaal..
Ik heb het over de onboard speaker header, zie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Gooi eerst alle hdd's/ssd's los zodat je biosbeeld krijgt. is dat niet het geval dan heb je een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Thomg schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:56:
[...]

Ik heb het over de onboard speaker header, zie handleiding.
Nee deze zit er niet op inderdaad.
Uszka schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:58:
Gooi eerst alle hdd's/ssd's los zodat je biosbeeld krijgt. is dat niet het geval dan heb je een ander probleem.
Heb alle opslag eraf gegooid.. Geen beeld nog steeds :(. Ik zie wel dat mijn GPU fan nu niet meer draait.. Dat terwijl er wel gewoon power op zit.
Dit is dan pas sinds ik de PC net aan zet. Hiervoor deed hij het wel altijd gewoon..
Ik kan overigens de PC niet uit zetten met de knop waarmee ik hem ook aanzet. Ik moet het met de switch op de powersupply doen. Zou dat er wat mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:05
Krijg je het BIOS opstart scherm nog wel te zien?
Andere monitor geprobeerd?

[ Voor 84% gewijzigd door PEBKAC op 23-02-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
PEBKAC schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:15:
Krijg je het BIOS opstart scherm nog wel te zien?
Andere monitor geprobeerd?
Nee ik krijg helemaal geen scherm. Ik heb meerdere schermen geprobeerd. Meerdere aansluitingen.
Ik gebruik nu het zelfde scherm, met mijn oude PC. Daar werkt het wel allemaal op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Kan je wel garanderen dat je een bios update moet doen om de 3000 serie cpu op een b450 moederbord aan het werk te krijgen .

Zijn maar een paar modellen moederborden die out of the box werken met ryzen 3000.
MSI b450 max bordjes bijvoorbeeld .

Dus je moet een 2000 serie cpu gebruiken om je bios up te daten .
Of terugsturen en zon MSI Max bordje halen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mensen hij heeft vermeld dat de computer wel gewerkt heeft.

Vannacht tot 2 uur bezig geweest met het bouwen en toen ik de PC vanochtend aan zetten, werkte alles.

De helft wat benoemd is in deze draad is irrelevant aangezien het gewerkt heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 24-02-2020 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Thomg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 00:33:
Mensen hij heeft vermeld dat de computer wel gewerkt heeft.

De helft wat benoemd is in deze draad is irrelevant aangezien het gewerkt heeft.
Bedankt, dacht al dat het aan mij lag haha.
Zal vanavond proberen met een andere power supply. Eentje van 750W.
En anders denk ik toch echt dat ik dit moederbord terug moet sturen en een nieuwe moet bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:00:
[...]

En anders denk ik toch echt dat ik dit moederbord terug moet sturen en een nieuwe moet bestellen?
Waarom ?

Windows geinstaleerd op mijn nieuwe HDD en mijn oude HDD geformatteerd en losgekoppeld voor mijn 'oude PC".
Heb je niet de verkeerde HD geformatteerd ?

alleen SSD er in. je moet ook geen W op hdd zetten en ook op SSD. de opstart volgorde kan verkeerd staan, maar denk eerder dat je GPU niet goed meer is.
V550 is een prima voeding voor deze set. 750w is erg overdreven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoplala schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Nee deze zit er niet op inderdaad.

[...]

Heb alle opslag eraf gegooid.. Geen beeld nog steeds :(. Ik zie wel dat mijn GPU fan nu niet meer draait.. Dat terwijl er wel gewoon power op zit.
Dit is dan pas sinds ik de PC net aan zet. Hiervoor deed hij het wel altijd gewoon..
Ik kan overigens de PC niet uit zetten met de knop waarmee ik hem ook aanzet. Ik moet het met de switch op de powersupply doen. Zou dat er wat mee te maken hebben?
Werkt die GPU nog in je oude PC? Anders is-ie helaas gaan hemelen en zal je met een andere GPU moeten testen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
nelizmastr schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Werkt die GPU nog in je oude PC? Anders is-ie helaas gaan hemelen en zal je met een andere GPU moeten testen.
Ja, daar werkt hij wel. En heb ook een andere GPU geprobeerd. Beide doen het in oude pc, maar niet in de nieuwe. Kan het aan PCI-E slot liggen? Heb 2 PCI-E sloten, beide geprobeerd.
Hackus schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:19:
[...]

Waarom ?

Heb je niet de verkeerde HD geformatteerd ?

alleen SSD er in. je moet ook geen W op hdd zetten en ook op SSD. de opstart volgorde kan verkeerd staan, maar denk eerder dat je GPU niet goed meer is.
V550 is een prima voeding voor deze set. 750w is erg overdreven
Oke. Maar ook zonder schijven geeft hij geen beeld. Zonder schijven zou hij in iedergeval wel BIOS opstart scherm moeten laten zien niet?

[ Voor 43% gewijzigd door Hoplala op 24-02-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Ja, daar werkt hij wel. En heb ook een andere GPU geprobeerd. Beide doen het in oude pc, maar niet in de nieuwe. Kan het aan PCI-E slot liggen? Heb 2 PCI-E sloten, beide geprobeerd.

[...]

Oke. Maar ook zonder schijven geeft hij geen beeld. Zonder schijven zou hij in iedergeval wel BIOS opstart scherm moeten laten zien niet?
Even voor mijn verduidelijking ..

De GPU Heeft gewerkt in de nieuwe PC, de volgende dag blijft hij zwart beeld geven in de neiuwe PC, haal je de GPU eruit en plaatst deze in een andere PC, en werkt wel. ?

Ik zou zeggen je op een of ander wijze de iets hebt ingesteld dat je MoBo naar een verkeerde GPU als Primairy scherm wil zien (Ik ken jou bord niet goed, maar op mijn ROG bord, kan ik in het Bios instellen welk PCi slot naar gekeken word)..

Maar dit zou weer default moeten springen naar een Bios Reset, en zou daarom bijna aan een issue met het bord gaan denken..
Heb je toevallig nog een andere GPU die je kan proberen of te zien die wel word gezien.
Misschien een freak situatie hij gewoon de ene niet wil zien, door even met een andere wel te werken kan je een PCi slot issue ook uitsluiten

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Ik bedoelde iets als dit.
https://www.highflow.nl/h...rbord-speaker-buzzer.html

Heb je geheugen al gedaan?
Andere onderdelen proberen als het kan is altijd prio 1.

Anders kan je ook nog de build uit de kast halen en spreiden op een niet geleidende ondergrond (houten tafel oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Als het gewerkt heeft lijkt het me een kwestie van alle schijven eruit, bios resetten en Windows opnieuw installeren (op de SSD welteverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijder alle kaarten en met 1 latje geheugen , monitor op de vga poort van het mobo aansluiten

Bios reset doen , jumper 19 op de rand van het bord , stroomkabel loshalen en power knop 1 keer lang drukken , jumper hierna weer verwijderen
Was je de jumper vergeten te verwijderen ? dan zou dat je "probleem" ook kunnen zijn ;)
bios update doen , online via het bios scherm ( netwerk-kabel aangesloten )

Daarna de computer 3 keer geforceerd uitschakelen
Kom je daarmee in het windows recovery scherm ?
Volg dan deze handleiding
http://asrock.pc.cdn.bitg...play%20recovery%20SOP.pdf

Nadat alles werkt zou je de R9 kaart kunnen installeren volg daarvoor de
handleiding van Asrock
http://asrock.pc.cdn.bitgravity.com/Manual/B450%20Pro4.pdf
Blz 65 geef de primary video adapter voorkeur aan

Grt , Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
tweakers2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:10:
Verwijder alle kaarten en met 1 latje geheugen , monitor op de vga poort van het mobo aansluiten

Bios reset doen , jumper 19 op de rand van het bord , stroomkabel loshalen en power knop 1 keer lang drukken , jumper hierna weer verwijderen
Was je de jumper vergeten te verwijderen ? dan zou dat je "probleem" ook kunnen zijn ;)

handleiding van Asrock

Grt , Ruud
Ja, dit dus niet...

Kabel op de VGA van je moederbord aansluiten heeft 0,0 zin gezien de Ryzens geen igpu hebben en dus geen beeld doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Thomg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Ik bedoelde iets als dit.
https://www.highflow.nl/h...rbord-speaker-buzzer.html

Heb je geheugen al gedaan?
Andere onderdelen proberen als het kan is altijd prio 1.

Anders kan je ook nog de build uit de kast halen en spreiden op een niet geleidende ondergrond (houten tafel oid).
Oke top! Thx, had dat idd gegoogled en vond dat ook. Wist niet zeker of je dat bedoelde. Maar die ga ik ff halen dan.
Ja ik heb geheugen er al uitgehaald en terug gestopt. In meerdere slots, slot 1,2 en 3...
Ik zal nu even zo´n speakertje halen en dan ff zoeken welke piepjes en hoeveeel.

Maar ik kan dus de MoBo niet resetten doormiddel van de batterij? Ik zal dan ook even een Bios Jumper kopen, aangezien op die pinnetjes niks zit op mijn MoBo. Las in het MoBo boekje dat hij dan op "open" staat.
tweakers2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:10:

handleiding van Asrock

Grt , Ruud
Ja mijn CPU heeft dus geen integrated GPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nouja, je hebt 2 opties.
Wat ik vaak doe is gewoon schroevendraaier tussen de jumper rammen (niet letterlijk) en even vasthouden.
Je krijgt hier alleen geen feedback op*, als je iets meer zekerheid wilt kan je ook de power knop van de front panel connector op de bios reset jumper aansluiten en deze ingedrukt houden.

* Bij meeste moederborden zal de power led ook uit gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 24-02-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Thomg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:02:
Nouja, je hebt 2 opties.
Wat ik vaak doe is gewoon schroevendraaier tussen de jumper rammen (niet letterlijk) en even vasthouden.
Je krijgt hier alleen geen feedback op*, als je iets meer zekerheid wilt kan je ook de power knop van de front panel connector op de bios reset jumper aansluiten en deze ingedrukt houden.

* Bij meeste moederborden zal de power led ook uit gaan.
Ik heb al 1 keer een schroevendraaier tussen de 2 pinnetjes gedaan. Kreeg hier idd geen feedback op. Hoe kan de powerled aan zijn als er geen stroom op zit? Of moet je de schroevendraaier er op doen als er stroom op zit? Lijkt me niet toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nouja, niet de computer aan, maar wel de 230 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Thomg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:34:
Nouja, niet de computer aan, maar wel de 230 erop.
Ohh serieus! Nice ga ik dat nog even proberen. Heb alleen geprobeerd met de stroomkabel eraf. En ook de batterij eruit gehaald, maar dat is dus niet echt meer van deze tijd ;D
Heb ook contact gehad met het bedrijf waar ik de Mobo heb gekocht en ik kan hem terugsturen. Dus ik probeer dit nog even en anders stuur ik hem terug en koop ik een nieuwe. Deze zal morgen binnenkomen dan.

Naar mijn idee heb ik al zoveel geprobeerd, ik ben er al 2 dagen mee aan het kloten, super frustrerend 8)7
Tenzij iemand nog enig idee heeft uiteraard. Hoop niet dat het probleem in mijn CPU zit.

Misschien kan ik het moederbord hebben verpest met een schroevedraaier? Ik heb van die schroevedraaiers met een magnetische kop, waar de schroeven aan vast blijven..

In iedergeval wil ik iedereen, maar in speciaal jou, enorm bedanken voor de geboden hulp/oplossingen!
Ik zal zeker even een update sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Magnetische schroevendraaier is niet heel handig inderdaad. Kun je beter een schaar oid pakken. Aan de andere kant kan het ook niet zoveel kwaad dat je moederbord gelijk opgeblazen zou moeten zijn.

Stroom erop of eraf maakt ook weinig uit. Ik haal hem meestal helemaal los voor ik reset, gewoon voor de zekerheid. Wel belangrijk om de binnen een seconde of 5 met elkaar te verbinden zodat je zeker weet dat ie gereset is.

Gaan alle fans draaien als je het systeem inschakelt? Anders zou ik toch eens een andere beeldschermkabel proberen/je beeldscherm met deze kabel op iets anders testen. Zou niet de eerste keer zijn dat de pc 100% ok is, maar er pas achter de GPU iets over zn nek gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:16
Is je CPU nog wel in orde?
Ik had dezelfde problemen bij jou en toen bleken pinnetjes van mijn cpu-socket verbogen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

WouterW89 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:25:
Is je CPU nog wel in orde?
Ik had dezelfde problemen bij jou en toen bleken pinnetjes van mijn cpu-socket verbogen te zijn.
Het is een AMD cpu, daar zitten de pinnetjes niet in het socket, maar op de cpu..... ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Het is een AMD cpu, daar zitten de pinnetjes niet in het socket, maar op de cpu..... ;)
Maar daarom juist, als de pinnetjes van je cpu verbogen zijn kan je dezelfde issues krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

WouterW89 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Maar daarom juist, als de pinnetjes van je cpu verbogen zijn kan je dezelfde issues krijgen ;)
Het zou wel heel knap zijn om met een AMD cpu je pinnetjes te verbuigen, ieder pinnetje heeft aan 4 kanten een "muurtje" zitten, de pin kan dus geen enkele kant op, dit in tegenstelling tot Intel, waar dat niet het geval is.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
Ik heb nooit een amd processor gehad, maar genoeg filmpjes gezien op internet waarbij pinnetjes van deze cpu's verbogen zijn en gefixt kunnen worden. Dus vandaar, ik heb mijn moederbord ook weg kunnen gooien omdat deze verbogen pinnetjes had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

WouterW89 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:01:
Ik heb nooit een amd processor gehad, maar genoeg filmpjes gezien op internet waarbij pinnetjes van deze cpu's verbogen zijn en gefixt kunnen worden. Dus vandaar, ik heb mijn moederbord ook weg kunnen gooien omdat deze verbogen pinnetjes had.
Dan weet ik niet wat ze gedaan hebben, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik daar van hoor. Het is schier onmogelijk om je pinnen in een ZIF socket te verbuigen, tenzij je je cpu schuin in het ZIF socket stopt, maar ook dat is knap om voor elkaar te krijgen. In ieder geval heb ik het nog nooit meegemaakt en ik spreek uit praktijkervaring, heb zelf 1000den AMD systemen gebouwd, zelfde geldt voor meerdere collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Dan weet ik niet wat ze gedaan hebben, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik daar van hoor. Het is schier onmogelijk om je pinnen in een ZIF socket te verbuigen, tenzij je je cpu schuin in het ZIF socket stopt, maar ook dat is knap om voor elkaar te krijgen. In ieder geval heb ik het nog nooit meegemaakt en ik spreek uit praktijkervaring, heb zelf 1000den AMD systemen gebouwd, zelfde geldt voor meerdere collega's.
Nog tips bij het probleem wat zich bij mij voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:04:
[...]

Nog tips bij het probleem wat zich bij mij voordoet?
Die zijn al gegeven, probeer het eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:16:
[...]

Die zijn al gegeven, probeer het eens ;)
Oke, sorry. Dacht misschien heb je nog een hele goede tip. 9 v/d 10 tips die hier gegeven zijn heb ik geprobeerd.
Zometeen als ik thuis ben van werk probeer ik de nieuwe tips nog even.
En anders wordt het denk toch echt nieuwe MoBo of CPU kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Oke, sorry. Dacht misschien heb je nog een hele goede tip. 9 v/d 10 tips die hier gegeven zijn heb ik geprobeerd.
Zometeen als ik thuis ben van werk probeer ik de nieuwe tips nog even.
En anders wordt het denk toch echt nieuwe MoBo of CPU kopen :(
Je hoeft geen sorry te zeggen, we zitten hier om elkaar te helpen en zo nodig te corrigeren ;)
Ik zal het topic nog eens even doorlezen, maar denk dat je alles wel zo'n beetje geprobeerd hebt, tenzij je hem nog niet buiten de kast getest hebt met zo min mogelijk onderdelen. Het is handig om eerst te weten wat je moet vervangen, anders schaf je het ene aan, terwijl het andere de problemen veroorzaakt en dat zou je alleen nodeloos op kosten jagen... :/

Kijk eens op de doos van je moederbord welke biosversie er op staat, jouw cpu heeft minimaal versie P3.20 nodig. Als die lager is, zou het een hoop verklaren.

[ Voor 8% gewijzigd door VapingQueen op 24-02-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Je hoeft geen sorry te zeggen, we zitten hier om elkaar te helpen en zo nodig te corrigeren ;)
Ik zal het topic nog eens even doorlezen, maar denk dat je alles wel zo'n beetje geprobeerd hebt, tenzij je hem nog niet buiten de kast getest hebt met zo min mogelijk onderdelen. Het is handig om eerst te weten wat je moet vervangen, anders schaf je het ene aan, terwijl het andere de problemen veroorzaakt en dat zou je alleen nodeloos op kosten jagen... :/

Kijk eens op de doos van je moederbord welke biosversie er op staat, jouw cpu heeft minimaal versie P3.20 nodig. Als die lager is, zou het een hoop verklaren.
Gelukkig, en ben ook blij dat er zoveel hulp komt van alle kanten.. Ik zal zo proberen om het MoBo los op tafel te leggen met alleen de GPU, CPU en 1 ram geheugen.

Op de doos staat niks over een versie.. Maar hij heeft het dus wel gedaan, is dat niet een indicatie dat hij wel compatible is?

Poh, beetje groot als je er op klikt :') Kreeg t niet kleiner.. Even uitzoomen, sorry!
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fevfsrbq2n25t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4sixjvqi0d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1ib4emhkqzui.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hoplala op 24-02-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Gelukkig, en ben ook blij dat er zoveel hulp komt van alle kanten.. Ik zal zo proberen om het MoBo los op tafel te leggen met alleen de GPU, CPU en 1 ram geheugen.

Op de doos staat niks over een versie.. Maar hij heeft het dus wel gedaan, is dat niet een indicatie dat hij wel compatible is?

Poh, beetje groot als je er op klikt :') Kreeg t niet kleiner.. Even uitzoomen, sorry!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is ook niet verkeerd, helpende handen zat hier!
Doe dat, misschien maakt een afstandbusje wel kortsluiting, wie zal het zeggen. Als ik een systeem binnen krijg, test ik hem altijd buiten de kast met zo min mogelijk onderdelen, wil namelijk eerst het biosscherm op de monitor zien, dan pas ga ik verder (scheelt tijd en vloeken... :P )

Vreemd dat dat er niet op staat, normaal zit die sticker aan de achterkant of 1 van de zijkanten van de doos, maar misschien hebben ze dat ook weer veranderd.

Ik zal je een verhaaltje vertellen over de pc van een vriendin. Regelmatig kreeg ik een belletje van een vriendin van mij, dat haar computer iedere keer uit zichzelf uit ging. Soms na 10 minuten, soms na een uur. Dan maakte ik een afspraak met haar om met de pc langs te komen. Afijn, zo gezegd, zo gedaan. Ze kwam binnen met de pc en liet haar een kop koffie zetten, terwijl ik de pc aansloot. Terwijl wij aan het koffieleuten waren, hield ik de pc in de gaten en je raad het misschien al, de pc stond uren aan en viel niet uit. Diverse keren opnieuw opgestart, maar ook dan bleef het systeem draaien en kon ik er van alles mee doen. Later op de avond keerde ze weer terug naar huis en sloot de pc weer aan. Alsof de duivel ermee speelde, iedere keer ging de pc weer uit, soms na 10 minuten, soms na een uur... Mijn uitspraak was dan altijd "Het is en blijft electronica", een betere verklaring had ik niet. Zo heeft haar pc hier weken gestaan tijdens haar vakantie en je raad het al, niets aan de hand. Stond die weer bij haar thuis, dan kwamen de problemen weer terug. Uiteindelijk gaf ik het stroomnet de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Dat is ook niet verkeerd, helpende handen zat hier!
Doe dat, misschien maakt een afstandbusje wel kortsluiting, wie zal het zeggen. Als ik een systeem binnen krijg, test ik hem altijd buiten de kast met zo min mogelijk onderdelen, wil namelijk eerst het biosscherm op de monitor zien, dan pas ga ik verder (scheelt tijd en vloeken... :P )

Vreemd dat dat er niet op staat, normaal zit die sticker aan de achterkant of 1 van de zijkanten van de doos, maar misschien hebben ze dat ook weer veranderd.

Ik zal je een verhaaltje vertellen over de pc van een vriendin. Regelmatig kreeg ik een belletje van een vriendin van mij, dat haar computer iedere keer uit zichzelf uit ging. Soms na 10 minuten, soms na een uur. Dan maakte ik een afspraak met haar om met de pc langs te komen. Afijn, zo gezegd, zo gedaan. Ze kwam binnen met de pc en liet haar een kop koffie zetten, terwijl ik de pc aansloot. Terwijl wij aan het koffieleuten waren, hield ik de pc in de gaten en je raad het misschien al, de pc stond uren aan en viel niet uit. Diverse keren opnieuw opgestart, maar ook dan bleef het systeem draaien en kon ik er van alles mee doen. Later op de avond keerde ze weer terug naar huis en sloot de pc weer aan. Alsof de duivel ermee speelde, iedere keer ging de pc weer uit, soms na 10 minuten, soms na een uur... Mijn uitspraak was dan altijd "Het is en blijft electronica", een betere verklaring had ik niet. Zo heeft haar pc hier weken gestaan tijdens haar vakantie en je raad het al, niets aan de hand. Stond die weer bij haar thuis, dan kwamen de problemen weer terug. Uiteindelijk gaf ik het stroomnet de schuld.
Dat vloeken is al veel gebeurd haha. :P
Heel appart verhaal, ik begrijp er niet zoveel van. Heeft ze hier nog steeds last van? Of nu maar een laptop genomen hehe?

Wat mij opvalt, is dat mijn GPU fan in mijn nieuwe PC niet meer draait.
Ik heb de zelfde GPU geprobeerd in mijn oude systeem (i3 9100F met een goedkopere Mobo en een goedkopere voeding 750W die niet modulair is). In mijn oude PC draait de GPU fan echter wel.. Zou dat een oorzaak zijn? Dat mijn voeding niet voldoende power geeft?
De nieuwe voeding is 550W en wél modulair. Maar de PC heeft het gewoon gedaan, voor 2 uurtjes, tot ik hem uit had gezet en de HDD had verwijderd. ik ben echt lost .. Hehe.
Ik ga nu mijn nieuwe MoBo buiten de kast testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Dat vloeken is al veel gebeurd haha. :P
Heel appart verhaal, ik begrijp er niet zoveel van. Heeft ze hier nog steeds last van? Of nu maar een laptop genomen hehe?

Wat mij opvalt, is dat mijn GPU fan in mijn nieuwe PC niet meer draait.
Ik heb de zelfde GPU geprobeerd in mijn oude systeem (i3 9100F met een goedkopere Mobo en een goedkopere voeding 750W die niet modulair is). In mijn oude PC draait de GPU fan echter wel.. Zou dat een oorzaak zijn? Dat mijn voeding niet voldoende power geeft?
De nieuwe voeding is 550W en wél modulair. Maar de PC heeft het gewoon gedaan, voor 2 uurtjes, tot ik hem uit had gezet en de HDD had verwijderd. ik ben echt lost .. Hehe.
Ik ga nu mijn nieuwe MoBo buiten de kast testen.
Dat geloof ik gelijk! :P Zou hier namelijk ook gebeuren... :Y
Nope, ze is verhuist naar de andere kant van NL, daarna heb ik haar er niet meer over gehoord. :)

Dat zegt al iets, zeker als die in een ander systeem wel werkt. Aan de andere kant, als er ergens kortsluiting zit, zal niets werken, daarom ook buiten de kast testen, ik wil niet zeggen dat dat het is, maar buiten de kast sluit je dat wel uit. Test eerst met de 550Watt voeding en als die niet werkt, met de ander. Zelfde verhaal met je GPU, eerst de 1 en dan een ander. Met een enkel reepje geheugen beginnen en dan in alle sloten testen. Soms vraagt een mobo ook om 2 reepjes, begin dan met A1 en B1, vervolgens A2 en B2.
Wat er ook nog aan de hand kan zijn en dat hoop ik niet, dat met het plaatsen van de cpu koeler er koperbanen beschadigd zijn. Kijk voor de grap ook eens je cpu na en het socket, zit er ergens misschien koelpasta in. Daarnaast gewoon met een Sata harddisk proberen, die M2 komt later wel. Hoop dat je het werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VapingQueen B2-A2 bedoel je( bankje 2en4 vanaf cpu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:02:
[...]

Dat geloof ik gelijk! :P Zou hier namelijk ook gebeuren... :Y
Nope, ze is verhuist naar de andere kant van NL, daarna heb ik haar er niet meer over gehoord. :)

Dat zegt al iets, zeker als die in een ander systeem wel werkt. Aan de andere kant, als er ergens kortsluiting zit, zal niets werken, daarom ook buiten de kast testen, ik wil niet zeggen dat dat het is, maar buiten de kast sluit je dat wel uit. Test eerst met de 550Watt voeding en als die niet werkt, met de ander. Zelfde verhaal met je GPU, eerst de 1 en dan een ander. Met een enkel reepje geheugen beginnen en dan in alle sloten testen. Soms vraagt een mobo ook om 2 reepjes, begin dan met A1 en B1, vervolgens A2 en B2.
Wat er ook nog aan de hand kan zijn en dat hoop ik niet, dat met het plaatsen van de cpu koeler er koperbanen beschadigd zijn. Kijk voor de grap ook eens je cpu na en het socket, zit er ergens misschien koelpasta in. Daarnaast gewoon met een Sata harddisk proberen, die M2 komt later wel. Hoop dat je het werkend krijgt.
Oke, de MoBo ligt nu los op tafel voor me. Alleen het broodnodige is aangesloten. En ook nu, draait de GPU fan niet en krijg ik uiteraard geen beeld daardoor.`Dit ligt 100% zeker niet aan de GPU, omdat deze het wel deed in mijn "oude PC" nog geen 10 minuten geleden. Nou ga ik er vanuit dat het ook niet aan mijn voeding ligt aangezien de CPU cooler wel gewoon draait en de voeding fan ook gewoon draait.
Ik heb ook geprobeerd om de CMOS2 pinnetjes met de schroevedraaier te verbinden en daarna weer de PC aan te zetten.
Ook PCI-E slot 2 geprobeerd btw.

PCI-E slot werkt niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Btw. Op het MoBo, naast PCI-E 1 staat "P3.90"
Is dit wat jij bedoeld misschien? Of is het als het op t moederbord zelf staat, iets anders?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1h628uqayheig.jpg

(SORRY voor de 2 post achter elkaar, maar dit ging om een ander puntje)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoplala op 24-02-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:24:
[...]

Oke, de MoBo ligt nu los op tafel voor me. Alleen het broodnodige is aangesloten. En ook nu, draait de GPU fan niet en krijg ik uiteraard geen beeld daardoor.`Dit ligt 100% zeker niet aan de GPU, omdat deze het wel deed in mijn "oude PC" nog geen 10 minuten geleden. Nou ga ik er vanuit dat het ook niet aan mijn voeding ligt aangezien de CPU cooler wel gewoon draait en de voeding fan ook gewoon draait.
Ik heb ook geprobeerd om de CMOS2 pinnetjes met de schroevedraaier te verbinden en daarna weer de PC aan te zetten.

Je hebt een andere voeding liggen toch? wil je die ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Bakkertje_01 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:33:
[...]

Je hebt een andere voeding liggen toch? wil je die ook eens testen?
Ga ik nu doen, moet ik hem wel ff uit deze PC halen ;D
BRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Hi! Ik heb niet ALLES gelezen dus misschien heb je volgende punten al gechecked:
- 12V (4 of 8 Pins bij de CPU) goed aangesloten?
- Stroom van je Graka goed aangesloten?

Hoop dat t lukt, blijf nog ff online om te wachten :-)

Ps. heb net nog even doorgelezen, en geloof echt dat noch niemand dit gevraagd had. Ongelofelijk, vroegäh was dit het eerste wat iedereen vroeg. Ik weet dat je PC al liep, maar toch. O-)

[ Voor 29% gewijzigd door scenix_ op 24-02-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Ga ik nu doen, moet ik hem wel ff uit deze PC halen ;D
BRB.
Heb net de andere voeding geprobeerd. Zelfde resultaat.
GPU fan draait niet. Het rare is dat ik zeker weet dat toen ik dit topic maakte, draaide alle fans, specifiek naar gekeken. Maar nu is in iedergeval wel duidelijk dat de PCI-E slots niet werken.
In mijn oude PC doet de GPU het wel gewoon, dus het komt niet door de GPU.

MoBo terugsturen en een nieuwe bestellen imo. Wat een gedoe :')
scenix_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:43:
Hi! Ik heb niet ALLES gelezen dus misschien heb je volgende punten al gechecked:
- 12V (4 of 8 Pins bij de CPU) goed aangesloten?
- Stroom van je Graka goed aangesloten?

Hoop dat t lukt, blijf nog ff online om te wachten :-)

Ps. heb net nog even doorgelezen, en geloof echt dat noch niemand dit gevraagd had. Ongelofelijk, vroegäh was dit het eerste wat iedereen vroeg. Ik weet dat je PC al liep, maar toch. O-)
Naar mijn mening alles goed aangesloten, geen idee wat Graka is tho :$

[ Voor 34% gewijzigd door Hoplala op 24-02-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Nog ff voor de zekerheid, stroom op je Graka en CPU wel aangesloten? :-P

Oh sorry, ik denk weer Duits denk ik, je GPU bedoel ik :-)

Kan je een foto van je config en hoe alles aangesloten is posten?

[ Voor 50% gewijzigd door scenix_ op 24-02-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
scenix_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:00:
Nog ff voor de zekerheid, stroom op je Graka en CPU wel aangesloten? :-P

Oh sorry, ik denk weer Duits denk ik, je GPU bedoel ik :-)
Ja naar mijn mening wel. In mijn "oude PC" draait wel gewoon alles.
Met de voeding van mijn "oude PC" deed de GPU ook niet en daarmee heb ik alles op de zelfde manier aangesloten als normaal, wanneer hij het wel doet.
(Dit is btw een andere GPU dan beschreven, de betere GPU zit in de PC die ik nu gebruik)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/682rmlljd1u.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Hoplala op 24-02-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
ja, als alles in je oude PC goed loopt... ga ik er wel van uit dat je alles goed aansluit ja.

Heel vreemd in ieder geval en kost vooral veel tijd en moeite. Misschien dan toch een RMA'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Ja naar mijn mening wel. In mijn "oude PC" draait wel gewoon alles.
Met de voeding van mijn "oude PC" deed de GPU ook niet en daarmee heb ik alles op de zelfde manier aangesloten als normaal, wanneer hij het wel doet.
(Dit is btw een andere GPU dan beschreven, de betere GPU zit in de PC die ik nu gebruik)
[Afbeelding]
Op je foto zie ik dat je RAM in slot 2 steekt vanaf de CPU gezien, is dat ook de eerste die je moet hebben?

Verder ziet het er allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
scenix_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Op je foto zie ik dat je RAM in slot 2 steekt vanaf de CPU gezien, is dat ook de eerste die je moet hebben?

Verder ziet het er allemaal prima uit.
Ja werd mij geadviseerd. Heb slot 1 en 2 geprobeerd tho.
Na dit allemaal testen denk ik persoonlijk echt dat het mijn MoBo is, de PCI-E slots... Correct me if I am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Begrijp ik, heb net nog ff online in de Manual gekeken, je moet in ieder geval A1 hebben, (dicht bij de CPU dus). Dat kan ik je nog aanraden voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
scenix_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:12:
Begrijp ik, heb net nog ff online in de Manual gekeken, je moet in ieder geval A1 hebben, (dicht bij de CPU dus). Dat kan ik je nog aanraden voor de zekerheid.
Oh super nice dat je het ff voor me checkt! Thanks!
Ik weet wel dat hij altijd in A1 heeft gezeten, maar met het testen net heb ik hem ook even verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Ik heb nog wat gevonden!

PCIe slots:
PCIE1 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE2 (PCIe 3.0 x16 slot) is used for PCI Express x16 lane width graphics cards.
PCIE3 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE4 (PCIe 3.0 x16 slot) is used for PCI Express x4 lane width graphics cards.*
PCIE5 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE6 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
* If M2_1 is occupied, PCIE4 will be disabled.

Dus: PCIE4 is het slot van je GPU! Als je dus een M2 in M2_1 steekt, gaat je onderste PCI-E niet meer. Kan dat het zijn?!

Probeer nog eens je slot boven, en je RAM op A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
scenix_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:16:
Ik heb nog wat gevonden!

PCIe slots:
PCIE1 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE2 (PCIe 3.0 x16 slot) is used for PCI Express x16 lane width graphics cards.
PCIE3 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE4 (PCIe 3.0 x16 slot) is used for PCI Express x4 lane width graphics cards.*
PCIE5 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.
PCIE6 (PCIe 2.0 x1 slot) is used for PCI Express x1 lane width cards.

Dus: PCIE4 is het slot van je GPU! Als je dus een M2 in M2_1 steekt, gaat je onderste PCI-E niet meer. Kan dat het zijn?!

Probeer nog eens je slot boven, en je RAM op A1
Maar slot boven, is naar mijn idee "PCI-E2" ?
Bedoel je nu dat ik hem in PCI-E 2 of 4 moet doen?
Ik doe nu RAM op A1.
Denk niet dat dit het probleem is, ik heb naar mijn idee alles geprobeerd. Maar check check dubbel check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Andere RAM reepjes ook al getest? zul je net zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Maar slot boven, is naar mijn idee "PCI-E2" ?
Bedoel je nu dat ik hem in PCI-E 2 of 4 moet doen?
Ik doe nu RAM op A1.
Denk niet dat dit het probleem is, ik heb naar mijn idee alles geprobeerd. Maar check check dubbel check.
Precies, je GPU op PCI-E 2, omdat je M2-SSD de PCI-E 4 uitschakeld na de installatie.

Dus, GPU op PCI-E2, RAM op A1, en nog een keer proberen :-)

in je Manual staat ook nog:

2.7 M.2_SSD (NGFF) Module Installation Guide (M2_1)
The M.2, also known as the Next Generation Form Factor (NGFF), is a small size and
versatile card edge connector that aims to replace mPCIe and mSATA. The Ultra M.2
Socket (M2_1) supports type 2242/2260/2280 M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32
Gb/s) (with Summit Ridge, Raven Ridge and Pinnacle Ridge).

en * M2_2, SATA3_3 and SATA3_4 share lanes. If either one of them is in use, the others will
be disabled.

Dus echt goed kijken waar je wat aansluit.

[ Voor 37% gewijzigd door scenix_ op 24-02-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Bakkertje_01 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:23:
dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Bakkertje_01 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:23:
Maar als mijn RAM niet werkt, zou dat toch geen gevolgen op mijn GPU fan moeten hebben? Of zie ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:27:
[...]

Maar als mijn RAM niet werkt, zou dat toch geen gevolgen op mijn GPU fan moeten hebben? Of zie ik dat mis?
Als je RAM, CPU of Mainboard niet goed is, kan alles gebeuren. Dan is niks "normaal" helaas.

Anyway, ik hoop dat 't lukt en dat ik morgen lezen kan dat het allemaal aan het uitschakelen van PCI-E 4 lag *Wishfull thinking*. Maar ben ook bang dat er misschien iets anders aan de hand is als dat allemaal niet lukt.

[ Voor 25% gewijzigd door scenix_ op 24-02-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:46
Laatst bij mijn PC geheugen bijgeplaatst. Aangezet en helemaal geen beeld. Wel piepjes via de PC speaker. GPU fan deed helemaal niets.

Bijgeplaatste geheugen eruit gehaald en weer opnieuw geplaatst in de sloten en goed aangedrukt. Toen werkte het wel goed. Dus je geheugenmodules goed aandrukken. Voor mijn gevoel moest ik ze bijna door het moederbord drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door pporrio op 24-02-2020 22:33 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hackus schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:06:
@VapingQueen B2-A2 bedoel je( bankje 2en4 vanaf cpu)
Oeps......begin echt oud te worden! :P Je hebt gelijk! :D
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:24:
[...]

Dan lijkt het er inderdaad op dat er iets is met het mobo. Ook de andere reepjes van je Ram getest, dat het niet werkt met het eerste reepje zou kunnen, misschien met een ander reepje wel.
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Btw. Op het MoBo, naast PCI-E 1 staat "P3.90"
Is dit wat jij bedoeld misschien? Of is het als het op t moederbord zelf staat, iets anders?
[Afbeelding]

(SORRY voor de 2 post achter elkaar, maar dit ging om een ander puntje)
Volgens de Cpu support list heeft je cpu minstens biosversie P3.60 nodig, het stickertje met P3.90 op je moederbord is waarschijnlijk de geinstalleerde biosversie. Onder het kopje "Bios" is versie 3.90 inderdaad de laatste Biosversie, wel toevallig als het iets anders zou betekenen. ;)
Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:27:
[...]

Theoretisch niet, maar je moederbord doet eerst allerlei checks, Cpu, Ram, Gpu. Als 1 van de 3 faalt, zou er een beveiliging in kunnen zitten die de Pci-E sloten zonder stroom zet. Maar zoals gezegd, theoretisch.....

[ Voor 87% gewijzigd door VapingQueen op 24-02-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
VapingQueen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:43:
[...]

Oeps......begin echt oud te worden! :P Je hebt gelijk! :D

[...]

Dan lijkt het er inderdaad op dat er iets is met het mobo. Ook de andere reepjes van je Ram getest, dat het niet werkt met het eerste reepje zou kunnen, misschien met een ander reepje wel.

[...]

Volgens de Cpu support list heeft je cpu minstens biosversie P3.60 nodig, het stickertje met P3.90 op je moederbord is waarschijnlijk de geinstalleerde biosversie. Onder het kopje "Bios" is versie 3.90 inderdaad de laatste Biosversie, wel toevallig als het iets anders zou betekenen. ;)

[...]

Theoretisch niet, maar je moederbord doet eerst allerlei checks, Cpu, Ram, Gpu. Als 1 van de 3 faalt, zou er een beveiliging in kunnen zitten die de Pci-E sloten zonder stroom zet. Maar zoals gezegd, theoretisch.....
Heb het RAM reepje verwisseld met het RAM reepje in mijn oude PC.
Dus de gene die in mijn nieuwe SETUP zat, zit nu in de oude setup en andersom. En die RAM stick doet het.
Dat zal dus niet het probleem zijn. Is dus mijn MoBo.. Die gaat terug en ik wacht af of ik mijn geld terug krijg.
Hopelijk wel, of sturen ze een nieuwe op.

Offtopic ; Het goeie geluk wat ik heb deze dagen, heb ik met dit gekloot mijn nieuwe 27inch curved monitor laten vallen.. 1/5e scherm is nu zwart. Kan dr ook nog wel bij :(

Super bedankt voor alle hulp en tips. Heeft mij veel geholpen met het onderzoeken van het probleem!!
Super nice en nogmaals bedankt voor jullie moeite! Als de nieuwe MoBo erin zit en alles doet het, zal ik dit nog ff melden (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoplala schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Heb het RAM reepje verwisseld met het RAM reepje in mijn oude PC.
Dus de gene die in mijn nieuwe SETUP zat, zit nu in de oude setup en andersom. En die RAM stick doet het.
Dat zal dus niet het probleem zijn. Is dus mijn MoBo.. Die gaat terug en ik wacht af of ik mijn geld terug krijg.
Hopelijk wel, of sturen ze een nieuwe op.

Offtopic ; Het goeie geluk wat ik heb deze dagen, heb ik met dit gekloot mijn nieuwe 27inch curved monitor laten vallen.. 1/5e scherm is nu zwart. Kan dr ook nog wel bij :(

Super bedankt voor alle hulp en tips. Heeft mij veel geholpen met het onderzoeken van het probleem!!
Super nice en nogmaals bedankt voor jullie moeite! Als de nieuwe MoBo erin zit en alles doet het, zal ik dit nog ff melden (L)
RMA aanvragen voor je moederbord dus, geld krijg je alleen terug als je hem terugstuurt onder non-conformiteit, maar dan komt er toch naar voren dat het moederbord niet werkt, dus of dat verstandig is..... :/

Dat maakt je dag wel ja, zelf zou ik ook balen als een stekker. :(

Graag gedaan en laat het inderdaad even weten of het werkt nadat je het moederbord hebt gewisseld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoplala
Yeahhhhh!!
Vandaag nieuw moederbord binnen gekregen. Ook voor de zekerheid een nieuwe cpu gekocht ivm gebroken pinnetjes en hij werkt! Super nice.

Was maar 2 uurtjes bezig, alles zit er in. Werkt super goed! 💪😁
Iedereen bedankt voor de hulp. Het lag uiteindelijk dus toch aan de andere MoBo.

Hier m'n nieuwe setupje. (moet alleen nog een nieuwe tv meubel waar het beter past
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ujxf2dbrd.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Hoplala op 29-02-2020 22:36 ]

Pagina: 1