Vraag

• Paulinja
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Hoi allemaal,

gisteravond ben ik mijn telefoon verloren en nu ben ik opzoek naar een leuke budget telefoon (tot ong 400 euro). Ik wil graag dat ik er mooie foto's mee kan maken en dat de batterij goed is. Welke budget smartphone is fijn?

Dankjewel alvast

Ik heb zelf de Huawei nova 5T, huawei p30 lite new generation en de xiaomi note 8 pro op het oog, maar ik heb er echt geen verstand van. Ik denk dat deze in de budgetrange wel redelijk zijn, maar welke is het beste

[ Voor 29% gewijzigd door Paulinja op 23-02-2020 19:04 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zo werkt het helaas niet.. Eigen inzet is verplicht dus: wat heb je al gevonden en eaarom twijfel je?
Ok dat is opgelost met een edit :p heel mooi!

Dan wellicht een botte vraag met als voorkennis hier dat elke niet-low-budget smartphone van vandaag de dag hetzelfde doet en kan:
Je zegt dat je er geen verstand van hebt, is ook niet erg want ze doen allemaal hetzelfde, wat maakt het dan uit?

Persoonlijk zou ik dan prioriteit stellen in de volgorde: look/feel/os, accuduur en camera.
Misschien liggen jouw prios anders maar m.i. is degene die het mooiste is en de fijnste OS schil heeft de beste. Als je het verschil tussen verschillende implementaties van Android toch niet belangrijk vind, gewoon de mooiste met de grootste accu :p

[ Voor 76% gewijzigd door Wintervacht op 23-02-2020 19:13 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ok, inderdaad nog even wat meer informatie: welk toestel had je eigenlijk? En ook: hoe lang wil je met een toestel doen? Ben je die na een jaar zat, of wil je zeker 3 jaar met een toestel doen?

Als jouw prioriteit ligt bij de accuduur, dan zou een Moto G8 Power iets kunnen zijn. Zit ver onder je budget en heeft een grote accu.

Heb je nog voorkeur qua scherm? Oled? En qua grootte?

Ik denk dat wat meer informatie op zijn plaats is om je te kunnen helpen :)

• Paulinja
Wintervacht schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:03:
Dan wellicht een botte vraag met als voorkennis hier dat elke niet-low-budget smartphone van vandaag de dag hetzelfde doet en kan:
Je zegt dat je er geen verstand van hebt, is ook niet erg want ze doen allemaal hetzelfde, wat maakt het dan uit?
Daar heb je een goed punt! Dankjewel :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
@Paulinja stel dat je onbeperkt voorkeur aan mag geven. Welke dingen zou je allemaal graag hebben?
Mag zo gek zijn als je wilt kleur formaat bepaalde extraatjes camera batterij onverwoestbaar lichtgewicht etc etc.

Hoe meer voorkeuren hoe betere tips

• Helgie
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Ik heb zonder uitzondering al acht jaar lang goede ervaring met Xiaomi, dus dat zou ik aanraden. MIUI moet wel net je ding zijn, maar ik vind het ideaal.

Hypocrites must die

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 15:49

ComputerHoed

Electronica <3

Helgie schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:33:
Ik heb zonder uitzondering al acht jaar lang goede ervaring met Xiaomi, dus dat zou ik aanraden. MIUI moet wel net je ding zijn, maar ik vind het ideaal.
En om nog een ervaring hieraan toe te voegen:
Ik heb de afgelopen 7 jaar alleen maar telefoons gehad met stock Android (OnePlus OxygenOS en LineageOS) en ben sinds 3 maanden terug overgestapt op een Xiaomi telefoon met Xiaomi(.eu) ROM. In het begin was het even wennen, omdat veel dingen op andere plekken zitten en de UI echt even wennen is, maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het net zo fijn is als stock Android :)

Tip: kijk ook even naar de Xiaomi 9T Pro. Prachtige telefoon, met een goede camera en uitstekende batterij, die echt wel binnen je budget valt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Paulinja
croschou schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:26:
Ok, inderdaad nog even wat meer informatie: welk toestel had je eigenlijk? En ook: hoe lang wil je met een toestel doen? Ben je die na een jaar zat, of wil je zeker 3 jaar met een toestel doen?

Als jouw prioriteit ligt bij de accuduur, dan zou een Moto G8 Power iets kunnen zijn. Zit ver onder je budget en heeft een grote accu.

Heb je nog voorkeur qua scherm? Oled? En qua grootte?

Ik denk dat wat meer informatie op zijn plaats is om je te kunnen helpen :)
Dankjewel voor de reactie! Ik heb hier een Huawei p20 lite gehad. Die vond ik wel prima en niet te groot. Ik wil er ongeveer 2 jaar mee doen.

Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om muziek mee te luisteren, te netflixen en een paar spelletjes zoals animal crossing te spelen.

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

ComputerHoed schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:38:
[..

Ik heb de afgelopen 7 jaar alleen maar telefoons gehad met stock Android (OnePlus OxygenOS en LineageOS) en ben sinds 3 maanden terug overgestapt op een Xiaomi telefoon met Xiaomi(.eu) ROM. In het begin was het even wennen, omdat veel dingen op andere plekken zitten en de UI echt even wennen is, maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het net zo fijn is als stock Android :)

Tip: kijk ook even naar de Xiaomi 9T Pro (review van MKBHD is aan te raden). Prachtige telefoon, met een goede camera en uitstekende batterij, die echt wel binnen je budget valt.
Oops dit ging niet goed. Wilde eigenlijk toevoegen aan m'n eerste post dat de review van MKBHD over mijn genoemde telefoon echt aan te raden is.

[ Voor 9% gewijzigd door ComputerHoed op 23-02-2020 20:41 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Paulinja
99ruud99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:32:
@Paulinja stel dat je onbeperkt voorkeur aan mag geven. Welke dingen zou je allemaal graag hebben?
Mag zo gek zijn als je wilt kleur formaat bepaalde extraatjes camera batterij onverwoestbaar lichtgewicht etc etc.

Hoe meer voorkeuren hoe betere tips
Een goede camera, batterij die minstens een dag mee gaat. Water en stofdicht is ook wel fijn :) Verder hoeft het niet heel speciaal te zijn :9

• Paulinja
ComputerHoed schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:38:
[...]

Tip: kijk ook even naar de Xiaomi 9T Pro. Prachtige telefoon, met een goede camera en uitstekende batterij, die echt wel binnen je budget valt.
Dan heb ik sowieso een echt 'nieuwe telefoon'gevoel :) en ik zal dr eens naar kijken :)

• 99ruud99
Ik heb ook de 9t pro. Hele fijne mobiel...Maar niet waterdicht en dat is jammer.

• Paulinja
99ruud99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:28:
Ik heb ook de 9t pro. Hele fijne mobiel...Maar niet waterdicht en dat is jammer.
Weet jij toevallig of er een verschil zit tussen de 9t pro en de k20 pro?

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:29
Pixel 3a?

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
Paulinja schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:40:
[...]

Weet jij toevallig of er een verschil zit tussen de 9t pro en de k20 pro?
De K20 Pro is de Aziatische versie van de 9T Pro. Zijn in principe dezelfde modellen.

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

PatrickH89 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:44:
[...]

De K20 Pro is de Aziatische versie van de 9T Pro. Zijn in principe dezelfde modellen.
Niet helemaal.
De K20 Pro heeft niet alle 4G-banden.

• 99ruud99
Klopt als je de k20 pakt mis je 1 band bij KPN en vodafone. Op zich geen heel groot probleem maar tegenwoordig scheelt de prijs niet zoveel.
T-Mobile mis je geen band.

Voor rest zijn ze hetzelfde.

• Paulinja
Dankejwel allemaal voor het helpen!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Als je overweegt voor de Xiaomi Mi 9T Pro te gaan, kan je beter de Realme X2 Pro nemen. Uit tests blijkt dat die stukken beter beschermd is tegen water, al heeft hij geen officiële IP-rating. Daarnaast zit er een iets betere processor in, een 90 Hz scherm en laad hij in 30 minuten van 0 tot 100% door de meegeleverde 50 Watt lader. Stereo speakers is ook een groot voordeel, zeker als je Netflixt en video's kijkt. Qua OS is het zeker geen mindere keuze, al helemaal omdat volgende maand er Android 10 opkomt, met mooie features in Realme UI. Het is geen OxygenOS, maar helemaal geen Funtouch o.i.d.

Hier testen ze de bescherming tegen water:

YouTube: Realme x2 Pro Waterproof Test

YouTube: Realme X2 Pro Water Test Waterproof | Unboxing

Anderen zeggen juist weer dat hij bij het onderdompelen lichte schade kan oplopen, maar bijna altijd is er geen wolkje aan de lucht bij splash en dust tests.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Potenscia schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:01:
Qua OS is het zeker geen mindere keuze, al helemaal omdat volgende maand er Android 10 opkomt, met mooie features in Realme UI. Het is geen OxygenOS, maar helemaal geen Funtouch o.i.d.
Waar zitten de verschillen in Realme UI versus Xiaomi MIUI ? Maandelijkse updates? X aantal jaar gegarandeerde updates? Reclame in UI?

Van de Xiaomi 9t serie durf ik te zeggen dat het allemaal wel bij de meeste bekend is, maar Realme UI is veel onbekender, dus moeilijker om te adviseren als de consequenties niet te overzien zijn...

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Realme geeft maandelijkse updates erg snel uit. Daarnaast garanderen ze 2 grote updates vgm.
Pagina: 1