Nieuwe HP laptop zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.565 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Sanders
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-07 21:26
Ik heb zojuist de HP 14s-dq1733nd aangeschaft, die hier aangeprezen staat als beste koop binnen de categorie budget laptop (februari 2020). Echter is de laptop vanaf de tweede keer dat ik 'm opstart hemeltergend traag, in het opstarten, met browsen maar ook bij eenvoudige functies van Office. Ik overweeg 'm te retourneren of zie ik iets over het hoofd?
NB. Ik vraag dit via mijn oude laptop die juist toe is aan vervanging...

[ Voor 7% gewijzigd door Pim Sanders op 23-02-2020 18:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Staat de laptop niet gewoon windows updates binnen te halen?

Wanneer je het start menu opent tik eens windowsupdate.
Dan zie je als het goed is een optie. Die kun je openen en zie je of er updates draaien.

Anders rechtermuis op de taakbalk en dan taakbeheer (ctrl+shift+esc doet hetzelfde). Daarna 2e tabblad. Wat zijn de processor e.d. Aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Sanders
Onder prestaties bij taakbeheer is wel wat activiteit waar te nemen (bv. processor rond de 15% en geheugen 2,4/3,8 GB. En onder Windows Update staan veel zaken waar ie mee bezig lijkt te zijn. Ik kan deze getallen en aantallen niet beoordelen maar misschien dat het idd updates zijn. Ben ik niet gewend van mijn oude laptop, dat ie niet meer te gebruiken is voor andere zaken. Ik wacht het even af, dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

En wat staat er op dat moment bij disk usage?

4gb ram is ook wel heel krap met windows 10 eerlijk gezegd.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Sanders
Wintervacht schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:08:
En wat staat er op dat moment bij disk usage?

4gb ram is ook wel heel krap met windows 10 eerlijk gezegd.
0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waarom koop je een laptop met 4 GB werkgeheugen... Al bijna 5 jaar is 8 GB gangbaar. En hoe langer hoe meer je nodig gaat hebben.
Wanneer heb je m gekocht en waar heb je m gekocht.

Misschien kan je nog retourneren (meestal 14 dagen). Ik zou dan een laptop met 8 GB pakken La je budget wilt besparen. Desnoods 2ehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Sanders
99ruud99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:23:
Waarom koop je een laptop met 4 GB werkgeheugen... Al bijna 5 jaar is 8 GB gangbaar. En hoe langer hoe meer je nodig gaat hebben.
Wanneer heb je m gekocht en waar heb je m gekocht.

Misschien kan je nog retourneren (meestal 14 dagen). Ik zou dan een laptop met 8 GB pakken La je budget wilt besparen. Desnoods 2ehands.
Afgelopen week gekocht bij bol.com, mede op advies van de februari-review van deze site. Heb er zelf zeer beperkt verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Mja ik denk dat je meer hebt aan 8gb 2ehands. Normaal zou je bij bol.com gratis kunnen retourneren. Als het een externe verkoper is heb je 14 dagen bedenktermijn. Via bol.com zelf heb je 30 dagen. dus als je hem vorige week hebt binnen gekregen Dan heb je nog wel even de tijd. Je zou dus de laptop een nacht aan kunnen laten staan en alle updates laten draaien, om daarna te kijken of hij wel ineens snel genoeg is. daarna zou je hem altijd nog terug moeten kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Wat is de snelheid als je de cpu belast?
Deze cpu heeft een basissnelheid van 1.2 Ghz en een turbo tot 3.4.

Op 1.2 is hij natuurlijk niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

99ruud99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:52:
Mja ik denk dat je meer hebt aan 8gb 2ehands. Normaal zou je bij bol.com gratis kunnen retourneren. Als het een externe verkoper is heb je 14 dagen bedenktermijn. Via bol.com zelf heb je 30 dagen. dus als je hem vorige week hebt binnen gekregen Dan heb je nog wel even de tijd. Je zou dus de laptop een nacht aan kunnen laten staan en alle updates laten draaien, om daarna te kijken of hij wel ineens snel genoeg is. daarna zou je hem altijd nog terug moeten kunnen sturen.
Mijn laptop heeft ook gewoon 4gig aan geheugen, nergens last van met W10.

Ik denk dat de windows updates gewoon lastig aan het doen is.

Deinstalleer ook even de HP Helpcenter, die wilt ook nog eens lastig doen. Meuk dat je eigenlijk niet nodig hebt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Bensimpel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:18:
[...]

Mijn laptop heeft ook gewoon 4gig aan geheugen, nergens last van met W10.

Ik denk dat de windows updates gewoon lastig aan het doen is.

Deinstalleer ook even de HP Helpcenter, die wilt ook nog eens lastig doen. Meuk dat je eigenlijk niet nodig hebt.
Is inderdaad totaal niet vastgesteld dat geheugen vol zit integendeel. Goedkopere laptop cpus zijn mijn ervaring vaak wel beperkt in multitasking. Laat hem even uitratelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim Sanders
Het was de windowsupdate. Hij functioneert nu uitstekend en supersnel. Wellicht was 8GB verstandiger geweest maar ik ben tevreden. Dank voor jullie ondersteuning aan deze digibeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:39
Ik heb ook zo'n laptop voor erbij. Ik zou het werkgeheugen graag uitbreiden. Kan éen van jullie me vertellen hoeveel ik er maximaal in kan proppen en of er éen of twee RAM slot in zitten?
Voor mijn geval gaat het specifiek om een 14s-dq2120nd.
(ik heb gezocht, maar kon het niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:23
Je kunt hier een Maintenance and Service guide voor jouw laptop downloaden: https://support.hp.com/nl-nl/
Dit kan je de doen door het serienummer van je laptop in te voeren en vervolgens op Gebruikershandleidingen te klikken. Zet boven de gebruikershandleidingen de taal in het Engels, anders zie je de Service and Maintenance guide niet.

In het hoofdstuk Product description vind je waarschijnlijk welk en hoeveel werkgeheugen je in de laptop kan stoppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.