Geheugen vol Ipad Mini A1432 met iOS 9.3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344316

Topicstarter
Mijn bejaarde pa gebruikt een Ipad Mini A1432 met iOS 9.3.
Hiermee heeft hij al geruime tijd problemen bij het surfen. Volgens mij is de oorzaak een vol geheugen (99,12%) en sinds lang dat de update 9.3.5 niet meer is kunnen doorgaan.

Slechts 5 apps maar wel 8600 foto’s. Pa sukkelt nu al twee jaar, maar hij kan de moed niet opbrengen om foto’s te verwijderen.

Nu dacht ik, laat ik op mijn kosten de iCloud betalend maken zodat hij zijn foto’s niet hoeft te wissen. Doordat mijn pa geen kredietkaart heeft, heb ik mijn kredietkaart willen koppelen, maar dit lukt niet : “Onbekende fout”. Vermoedelijk heeft Apple problemen met twee verschillende identiteiten en vermoeden ze fraude.

Ik dacht aan Flickr of dergelijke om zijn foto’s te plaatsen, maar dit vraagt nogal wat tijd, en ik vermoed dat ik dit niet uitgelegd krijgt aan mijn pa.

Vraag : kan ik een MiniFlash geheugen of USB koppelen aan de A1432 met iOS 9.3 zodat ik geheugen kan vrijmaken ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:42
waarom zet je niet de foto's op een externe schijf??
en heb je misschien een prepaid creditcard? dit werkt bij mij ook niet anders eventueel paypall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13
En geef de beste man een nieuwe iPad voor zijn verjaardag, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank Ruudox, maar ik denk dat een externe schijf enkel kan vanaf iOS 13 ?

Nee, ik heb geen prepaid kredietkaart.
PayPal kreeg ik niet als mogelijkheid aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank Rukapul. Mijn pa verkiest een Mini iPad. Deze zijn duurder geworden dat de standaard iPad. De reden ontgaat mij.
Daarenboven blijven die foto’s het probleem : bij een nieuwe iPad blijven zijn foto’s achter op de oude iPad.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1344316 Welkom op Tweakers.

Voor iPads hebben we een los hoekje op het forum, dus ik verhuis je topic even van Overige tablets naar iPhones & iPads.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem een iCloud abonnement, dat is zo simpel. Als het niet lukt met je CC, dan kies je voor een andere betaalmethode?

🌞🍃

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 1344316 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:25:
Dank Rukapul. Mijn pa verkiest een Mini iPad. Deze zijn duurder geworden dat de standaard iPad. De reden ontgaat mij.
Daarenboven blijven die foto’s het probleem : bij een nieuwe iPad blijven zijn foto’s achter op de oude iPad.
@Anoniem: 1344316 Een iPad mini 2019 is eigenlijk de kleine versie van een iPad Air 2019. Vandaar dat hij duurder is dan een standaard iPad 2019 (budgetmodel). Het prijsverschil zit hem in het gelamineerde scherm en nog wat kleinere verbeteringen qua specificaties.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 27-02-2020 18:10 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1344316 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:08:
Mijn bejaarde pa gebruikt een Ipad Mini A1432 met iOS 9.3.
Hiermee heeft hij al geruime tijd problemen bij het surfen. Volgens mij is de oorzaak een vol geheugen (99,12%) en sinds lang dat de update 9.3.5 niet meer is kunnen doorgaan.

Slechts 5 apps maar wel 8600 foto’s. Pa sukkelt nu al twee jaar, maar hij kan de moed niet opbrengen om foto’s te verwijderen.

Nu dacht ik, laat ik op mijn kosten de iCloud betalend maken zodat hij zijn foto’s niet hoeft te wissen. Doordat mijn pa geen kredietkaart heeft, heb ik mijn kredietkaart willen koppelen, maar dit lukt niet : “Onbekende fout”. Vermoedelijk heeft Apple problemen met twee verschillende identiteiten en vermoeden ze fraude.

Ik dacht aan Flickr of dergelijke om zijn foto’s te plaatsen, maar dit vraagt nogal wat tijd, en ik vermoed dat ik dit niet uitgelegd krijgt aan mijn pa.

Vraag : kan ik een MiniFlash geheugen of USB koppelen aan de A1432 met iOS 9.3 zodat ik geheugen kan vrijmaken ?
Updaten naar 9.3.6
reservekopie verwijderen en nieuwe maken(wel kijken wat je aanvinkt bij reservekopie)
iCloud opslag Abb. je kunt (iTunes)tegoed kopen bij oa AH en laten verrekenen daarmee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1