Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Hi, sinds kort zit ik met een zeer stom probleem met mijn Xiaomi Mi A2 Lite.

Probleem:
Plots wil het scherm niet meer reageren. Het scherm zelf is niet gebarsten, de gsm is niet gevallen, ...
Ik stond op, en er was geen reactie meer.

De buttons werken wel nog allemaal: geluid up, geluid down, lock button, ...
De gsm start ook nog normaal op, alleen vraagt hij om mijn vergrendelpatroon in te geven om Android op te starten, maar dit kan ik dus niet wegens scherm die niet reageert.

Wat heb ik zelf al gedaan:
1) Ik heb een soft reset geprobeerd: de lock button + volume down button inhouden voor +/- 10 seconden, dan komt het logotje van "fastboot" erop, en dan sluit hij af. Als ik deze dan terug aanleg via de lock button in te houden (zoals je altijd je smartphone opstart) dan start hij op, en moet ik terug mijn patroon ingeven om Android op te starten --> Maar dit lukt dus niet.

2) Ik heb de backcover al eens losgemaakt van het scherm en de andere hardware. Op het eerste zicht lijkt geen enkele kabel los te zitten, en ziet alles er gewoon normaal uit. Next step zou dus zijn om een nieuw scherm te bestellen maar hiervoor wil ik hier eerst posten en reacties bekijken.

Vragen:
1) Wat kan ik nog proberen om dit eventueel softwarematige probleem opgelost te kunnen krijgen?

2) Ik wil het zelf wel aangaan om dat scherm te vervangen. Wat moet ik dan precies kopen gezien de glasplaat zelf nog volledig intact is? Enkel het deel dat de aanraking registreert of een volledig scherm?
Zo heb ik op AliExpress deze gevonden (klik op link). Daar kan je kiezen tussen No Frame en Frame, maar geen idee wat dit precies inhoudt. Geraak er niet zo'n wijs uit.

Op Amazon dan weer dit gevonden. Maar dit lijkt enkel het glasschermpje? Of is dit voldoende om het volledige scherm te vervangen?

3) Ik zou graag mijn gegeven hier eens afhalen en op mijn laptop houden, maar ik kan dus niet in mijn gsm. Als ik hem verbind met mijn computer dan moet ik terug eerst mijn patroon ingeven voor Android opstart en ik aan mijn bestanden kan. Any workarounds here?

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door BramCoding op 23-02-2020 18:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Maybe there is a failure. It's better to go to the repairer to see if it's necessary to replace it. I can suggest you this *knip, spammer*

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:52:
Hallo,
Maybe there is a failure. It's better to go to the repairer to see if it's necessary to replace it. I can suggest you this https://www.spammer.de.spam
I'll respond you in English since I'm not sure if you understand dutch?

I don't really want to take it to a repair shop for a diagnosis, because this would cost me money, and probably more than buying a screen itself from Aliexpress or Ebay..

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2020 09:21 . Reden: 't was een spammer dus ik haal de URL in de quote even weg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toegang krijgen: je zou kunnen proberen een toetsenbord aan te sluiten. Dan met USB+verloopstukje, aangezien er voor bluetooth vast een bevestiging nodig is via scherm.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
F_J_K schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:28:
Toegang krijgen: je zou kunnen proberen een toetsenbord aan te sluiten. Dan met USB+verloopstukje, aangezien er voor bluetooth vast een bevestiging nodig is via scherm.
Hmm ja dat zou misschien wel kunnen. Een micro usb naar usb adapter en daar een toetsenbordje inpluggen om dan mijn code in te geven. Ik zoek eens waar ik zo'n adaptertje kan vinden :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Iemand anders een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ja. Je scherm is stuk.

• BramCoding
Oke, maar welk deel van een scherm moet ik dan bestellen om dit te fixen, aangezien de glasplaat zelf volledig intact is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BramCoding schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Oke, maar welk deel van een scherm moet ik dan bestellen om dit te fixen, aangezien de glasplaat zelf volledig intact is?
Heb je geen garantie meer?

• BramCoding
Normaal wel, maar deze is aangekocht via Banggood. Terugsturen naar China zal dus veel duurder uitvallen dan deze zelf te herstellen. Ook staat Xiaomi er nu niet om gekend om goede aftersales te bieden, vandaar dat garantie aanvragen eigenlijk geen optie is.

Maar goede opmerking!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
BramCoding schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Normaal wel, maar deze is aangekocht via Banggood. Terugsturen naar China zal dus veel duurder uitvallen dan deze zelf te herstellen. Ook staat Xiaomi er nu niet om gekend om goede aftersales te bieden, vandaar dat garantie aanvragen eigenlijk geen optie is.

Maar goede opmerking!
Via Ali de complete inclusief frame.
Let wel, het vervangen is een pleuriswerk.
Pagina: 1