Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Hej.. wat jij net beschrijft (dat 2X zoveel en dan terugklokken) is FSAA 
Dat heeft hij wel, maar zou de zwarte lijntjes niet oplossen.. wacht, ik kijk even wat mijne doet..
O DIE streepjes, ongeveer 640 zijn het er in 640x480
, ja, die zijn normaal, heb je altijd, ook in 1024x768.. op zo'n scherpe .24 monitor als Sony, pyama, eizo, lg ed. zie je ze alleen nogal goed, maar, kijk maar eens goed naar je 1024x768, dan zijn ze er wel, maar bijna onzichtbaar en overstemt door de kleuren. Op die blauwe achtergrond zie je ze goed. Dat van Non-Interlaced snap ik niet helemaal, non interlaced is altijd zo, je hebt ook interlaced, zoals een TV, dan zijn er ECHT veel strepen die steeds wisselen (eerst wordt bovenste streepje weergegeven, dan andere streepje, zo steeds halve scherm weeggegeven. Bij non interlaced zijn er geen streepjes, maar die streepjes zijn net zo groot als de reepjes beeld (dus halve scherm in totaal gevuld) Maar dit is gewoon normaal, het is niet slecht ofzo, en je moet er maar aan wennen, is al sinds CRT bestaat

Dat heeft hij wel, maar zou de zwarte lijntjes niet oplossen.. wacht, ik kijk even wat mijne doet..
O DIE streepjes, ongeveer 640 zijn het er in 640x480
, ja, die zijn normaal, heb je altijd, ook in 1024x768.. op zo'n scherpe .24 monitor als Sony, pyama, eizo, lg ed. zie je ze alleen nogal goed, maar, kijk maar eens goed naar je 1024x768, dan zijn ze er wel, maar bijna onzichtbaar en overstemt door de kleuren. Op die blauwe achtergrond zie je ze goed. Dat van Non-Interlaced snap ik niet helemaal, non interlaced is altijd zo, je hebt ook interlaced, zoals een TV, dan zijn er ECHT veel strepen die steeds wisselen (eerst wordt bovenste streepje weergegeven, dan andere streepje, zo steeds halve scherm weeggegeven. Bij non interlaced zijn er geen streepjes, maar die streepjes zijn net zo groot als de reepjes beeld (dus halve scherm in totaal gevuld) Maar dit is gewoon normaal, het is niet slecht ofzo, en je moet er maar aan wennen, is al sinds CRT bestaat
bestaat er geen programma waarmee je bijvoorbeeld 640x480 beeld in 1280x1024 krijgt?! de verhoudingen kloppen dan en m'n beeld wordt er veel mooier van.
ik speel redalert 640x480
en nog wel meer ouwe spellen. dus...
en nog wel meer ouwe spellen. dus...
Verwijderd
Nein, bij spellen werkt dat NIET, bij desktopje kun je gewoon al je pictogrammen vergroten in 1024x768
op 512x384 krijg je wel een soort pixel-doubling (vm450pro) dan vult het ook heel mooi, waarom de moni dat niet doet bij 640x480 is mij een raadsel...
dark: da's bij elke monitor zo, 512*384 is gewoon 1024*768 voor 'n monitor. Als je scherm 1024x768 bij 85 hz aankan, kan 512x384 ook 85 Hz (dus altijd lager dan 640x480)
Hoi zeepoog, dat is een mooie uitleg, maar waarom doet ie dat dan niet op 640x480? De monitor kan toch ook 1280x960 weergeven op 85hz (of meer, 100 zelfs dacht ik). Zeker op grote monitors (>=19") zou het tot 800x600 een enorme beeldverbetering geven als het beeld net zo werdt opgebouwd als de 512 mode.
Pagina: 1