Macbook freezed, bodemplaat aandrukken helpt, los contact?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-07 11:25
Beste experts,

Mijn MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013, ssd, i5) voldoet nog perfect voor dagelijkse werkzaamheden. Probleem sinds een paar maanden is dat hij Freezed wanneer hij in de tas heeft gezeten of hard wordt neergezet op tafel. Uit kan dan wel met de power knop. Aan lukt niet.
Het apparaat omkeren en de bodemplaat over het gehele oppervlak aandrukken lijkt een losse connectie weer te maken want daarna kan het apparaat weer gebruikt worden. Er verschijnt bij starten dan een melding dat het apparaat vanwege een probleem opnieuw is gestart.

Op internet kom ik niet veel verder, ik geloof dat de ssd niet met een kabel verbonden is die kapot kan zijn. Zijn er tips of gedachten? Hoe kan ik zelf bezig of waar te laten repareren snel en voor weinig geld?

Mijn dank is groot _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kap verwijderen en stekkers aandrukken. hier kun je zien hoe je hem demonteert https://www.ifixit.com/Te...+Late+2013+Teardown/18695

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
9 van de 10x is het de SATA-kabel. Gelukkig is deze makkelijk te vervangen. Check die kabel op beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Behalve dan dat deze geen SATA kabel heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:14
rvanpruissen schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:32:
Behalve dan dat deze geen SATA kabel heeft :)
Toch maar even open doen en nakijken. Misschien zit het vijsje los en kan de ssd dus wat bewegen?
Ik kan me niet meteen iets anders voorstellen wat met een connector vast zit en een vastloper zorgt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
Bedankt voor het mee denken!

Inmiddels ligt de macbook al een week in de reparatie. Allereerst werd de ssd kapot verklaard, helaas heeft vervangen het probleem niet opgelost. Op dit moment is er aan het moederbord gesleuteld en worden er wat testjes gedraaid. Ik hoop hem begin van de week weer terug te hebben en laat dan ook hier weten wat er precies gedaan is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
Macbook gefixt (duurde even). Melvin van iService Utrecht heeft aan de achterkant van het logic board gecorrodeerde vochtschade aangetroffen die niet zichtbaar was vanaf de zijde die zichtbaar is waanneer je alleen de bodemplaat verwijdert. Door de schade daar eerst te verergeren vastgested dat het daar inderdaad aan lag en vervolgens gesoldeerd. Om welke locatie of soldeer actie het specifiek gaat weet ik niet maar voor 290 euro ben ik best blij dat mijn MacBook weer werkt met een jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

Een goeie ervaring dus bij Melvin in Utrecht? Dan kan ik deze noteren mocht het ooit nodig zijn. Hoop het niet uiteraard!

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
DocktorDicking schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:46:
Een goeie ervaring dus bij Melvin in Utrecht? Dan kan ik deze noteren mocht het ooit nodig zijn. Hoop het niet uiteraard!
Zeker, ik kan hem aanraden. Welliswaar heeft de reparatie langer geduurd dan in eerste instantie afgesproken maar met zijn soldeerskills, een jaar garantie en een lage prijs in vergelijking met een nieuw logic board zou ik hem zeker aanraden. Ook op google veel positieve reviews. _/-\o_
Pagina: 1