Wetenschappelijk nieuwsblad NL/EN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kmd92
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Mijn vraag:

Beste Tweakers,

Ik lees al vele jaren dagelijks al het nieuws op Tweakers en ik snak naar meer.
De afgelopen dagen/weken ben ik op zoek naar verschillende nieuws sites voor nieuws, ontwikkelingen én achtergrond informatie op het medisch/technologisch/gadget/klimaat gebied of een combinatie van allen in de vorm van een blad.

Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en op Google vind ik allerlei wetenschappelijke magazines maar dan weet ik niet of het wel de goede kwaliteit is en/of het bevat wat ik zoek.

Ik wil weten wat de keuze is. Weet iemand of er een vergelijkingssite is voor wetenschappelijke nieuwsbladen? Of weet iemand een site met een overzicht van zulk soort nieuwsbladen met achtergrond informatie?

Het blad mag met voorkeur illustraties bevatten om het nieuws/achtergrond te verduidelijken (niet een kinderlijk blad). Het mag zowel Engelstalig of Nederlandstalig zijn.

Als iemand iets moois weet dan hoor ik dat graag!

Groetjes O-)

...

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

IEEE Spectrum, New Scientist, Nature, Science, Scientific American, Quest? Of juist iets meer in de diepte? Welk niveau bedoel je ongeveer? En bij meer diepte: Welke richting?

[ Voor 43% gewijzigd door naitsoezn op 23-02-2020 16:44 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
Mocht je 'echt' wetenschappelijk nieuws willen kan ik je Nature reviews aanraden: https://www.nature.com/nature/articles?type=review-article

Populair wetenschappelijk kan je beter naar iets als de kijk, quest of new scientist gaan.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 13:54

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Koop eerst eens een aantal losse nummers en als je een bepaald blad leuk vindt, kan je een abonnement nemen.

Steam/Discord: Flimovic

• kmd92
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:40:
IEEE Spectrum, New Scientist, Nature, Science, Scientific American, Quest? Of juist iets meer in de diepte? Welk niveau bedoel je ongeveer? En bij meer diepte: Welke richting?
Ik ben op zoek naar New Scientist maar kan hem niet vinden. Ben bij de Primera geweest. Waar kan ik die kopen?

Heb ook o.a. een blad van Historia gekocht die alles verteld over de wetenschap wat wij nu weten en hoe dat tot stand is gekomen, heel interessant.

Bedankt voor de help!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kmd92 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:39:
[...]
Ik ben op zoek naar New Scientist maar kan hem niet vinden.
https://www.newscientist.com/ en dan op subscribe drukken ;) Kan ook voor een digitale versie te lezen via de tablet of PC. Edit: of los via https://shop.newscientist.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2020 14:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kmd92 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Ik ben op zoek naar New Scientist maar kan hem niet vinden. Ben bij de Primera geweest. Waar kan ik die kopen?
Volgens mij heb ik hem ook wel eens bij de Bruna zien liggen, maar waarschijnlijk alleen bij de grotere winkels. Niet zomaar bij elke tijdschriftenboer.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1