Toon posts:

Time machine backups 'groot' zonder veranderingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha allemaal,

Een vraagje: mijn Time Machine maakt elk uur backups van mijn Mac op een Time Capsule in m’n netwerk. Nu vind ik het alleen bijzonder dat deze backups elk uur relatief groot zijn (200-500MB) zonder dat er echt iets veranderd is. Als ik twee uur achter elkaar op m’n Mac werk en alleen in een Word-document, hoe kan het dan dat m'n backup toch zo groot is?

Heb zelf al geprobeerd in Terminal een commando uit te voeren voor het laten zien van verschillen tussen de back-ups, maar dat leverde niets nuttigs op.

Iemand een idee? Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Luuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik kan hier geen precies antwoord op geven, Ik denk dat het te maken heeft met:

- Logs van MacOS
- MetaData die veranderd
- En bepaalde dingen die u niet ziet, maar toch veranderen

Ik denk dat er wel meerdere factoren zijn die ik niet hebt opgenoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden! De back-ups lijken de laatste dagen alweer kleiner te worden, dus het lijkt weer in orde. Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Soms worden tijdelijke bestanden ook meegenomen he. Dus stel jij zit net in een grote powerpoint te werken die een shadow houdt tussen het opslaan, of een app heeft iets gebuffered buiten een cache-folder om, dan groeit de backup ook iets. Kleine fluctuaties zou ik me geen zorgen om maken. TimeMachine dondert oudere versies toch wel als er geen ruimte meer is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WhatsappHack Dankjewel! Dat zou het ook kunnen zijn, er staat inderdaad vrijwel constant een aantal projecten open voor school. Zoals gezegd, de back-ups zijn nu weer terug naar ong. 100MB, de wat 'normale' groottes. Er is nog ruimte zat op de TC, dus dat is voorlopig het probleem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
TM schrijft een (error) log over z'n backups, ook wanneer het fout gaat.

Er zijn 2 gratis software tools voor de mac die TM error logs kunnen lezen.

- Allebei lezen ze TM error logs in, en presenteren deze logs in een leesbaar en begrijpelijk "formaat"'

- De een heeft een complete lijst met beschrijving van alle error codes die TM kan genereren.

- De ander kan de files en/of folders identificeren waar TM backup problemen mee heeft.

Allebei gratis.

TimeMachine mechanic (T2M2):

https://eclecticlight.co/...me-machine-mechanic-t2m2/

TimeMachine error logger:

http://carnationsoftware.com/TM_Error_Log_WebPage.html
Pagina: 1