Toon posts:

Geflitst in Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 10.999 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik reedt gisteren in Duitsland met wat vrienden in mijn auto, ik lette niet helemaal op en reedt hoogstwaarschijnlijk net iets te hard langs een flitspaal. :(

Nu de volgende vraagjes, hoe ziet de boete eruit, m.b.t. de flitsfoto, zijn mijn passagiers herkenbaar? Hoelang duurt het voordat de boete thuis op de mat ligt?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:34
Je schatje naast je is niet herkenbaar, maar als je vrouw de post open maakt zal de paardenstaart wel zichtbaar zijn.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoelang duurt het voordat de boete thuis op de mat ligt?
3 tot 4 weken is vrij gebruikelijk. En hij komt gewoon aan, daar hoef je niet bang voor te zijn. Boetes tussen de meeste Europese landen (en Duitsland is er iig één van) worden tegenwoordig gewoon netjes thuis bezorgd :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Divak schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:37:
Je schatje naast je is niet herkenbaar, maar als je vrouw de post open maakt zal de paardenstaart wel zichtbaar zijn.
Schatjes* hoe bedoel je de paardenstaart zou wel herkenbaar zijn? 🙈 gaat om me ouders, niet dat ik vreemdga 🙈

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In Dld flitst men doorgaans van de voorkant. Daarbij worden passagiers onherkenbaar gemaakt en de bestuurder niet.

Verder krijg je gewoon post thuisgestuurd op het adres van de eigenaar van de auto. Gelukkig zijn de boetes in Dld best betaalbaar, daar hoef je je weinig zorgen om te maken tenzij het bij een baustelle was.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wat boeit het of die passagiers herkenbaar zijn? Vreemde vraag.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:31

MLLL

Palm Treo 650

Reedt?

Verwijderd

Topicstarter
Kom er maar in met die spellingfouten haha

Verwijderd

Topicstarter
BFmango schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:16:
Wat boeit het of die passagiers herkenbaar zijn? Vreemde vraag.
Omdat ik met iemand ben waar ik niet samen mee mag zijn. Nee, het is niet vreemdgaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Nee, het is niet vreemdgaan :)
Nog niet of nooit niet? Ik vrees dat je een paar dagen bij de brievenbus moet zitten... Of als je een vaste bezorger in de straat hebt, kijken of je in ruil voor een kratje bier hij de post op een andere plek achterlaat

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Nog niet of nooit niet? Ik vrees dat je een paar dagen bij de brievenbus moet zitten... Of als je een vaste bezorger in de straat hebt, kijken of je in ruil voor een kratje bier hij de post op een andere plek achterlaat
Denk niet dat een bezorger zomaar fraude gaat plegen (want dat is het, achterhouden van post aan de rechtmatige ontvangers) en zijn baan op het spel gaat zetten voor zoiets ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Het gaat om een geheime relatie waar mijn ouders niet achter mogen komen omdat ik anders op straat zou komen te staan, Ha Ha. (Ze accepteren haar niet) Gaat er gewoon om hoe herkenbaar of hoe onherkenbaar het eruit komt te zien. :(

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Je bent 23 jaar.

Grow up.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
En je ouders maken je post open?

Verwijderd

Waarom ondersteund GoT deze verschrikkelijke smiley. Iedereen die een aap post met 2 handen voor z'n ogen kan ik niet serieus nemen :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Het gaat om een geheime relatie waar mijn ouders niet achter mogen komen omdat ik anders op straat zou komen te staan, Ha Ha. (Ze accepteren haar niet) Gaat er gewoon om hoe herkenbaar of hoe onherkenbaar het eruit komt te zien. :(
Hoe zouden je ouders daar achter moet komen? De boete is aan jou geadresseerd, als eigenaar van de auto. Of maken jouw ouders gewoon post open die aan jou is geadresseerd?

Ik zie het hele probleem nog steeds niet zo.

Virussen? Scan ze hier!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

VidaR-9 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:34:
Auto staat vast op paps naam.

Verwijderd

Topicstarter
VidaR-9 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:34:
Jazeker, maar
_Arthur schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Auto staat vast op paps naam.
Jep, dit is het probleem..

• VidaR-9
  • Nu online
Waarom zet je jouw auto dan op pappie’s naam? Of doe je ondertussen ook nog aan verzekeringsfraude?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm ok, het is dus blijkbaar niet jouw auto, maar die van je ouders/je vader.

Dan is het ook niet zo handig om een overtreding te begaan, als je weet wat dat voor gevolgen kan hebben, en je dingen wil verzwijgen voor je ouders.....

Hier kan je helemaal niks aan doen, behalve de consequenties accepteren en er niet te moeilijk over doen.

Gewoon de boete afwachten, en betalen. Meer kan je simpelweg niet doen.

Zal vast allemaal wel loslopen, zoals zo vaak wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Zou me geen zorgen maken verder.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie er nu best kinderachtig uit. Besef ik mezelf ook hoor.. Maar om niet gruwelijk in paniek te raken in.. De passagier wordt onherkenbaar gemaakt, maar hoe onherkenbaar? Compleet vervaagd of? Alvast bedankt :(

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Denk niet dat een bezorger zomaar fraude gaat plegen (want dat is het, achterhouden van post aan de rechtmatige ontvangers) en zijn baan op het spel gaat zetten voor zoiets ;)
Vaste bezorger en eigen post. Geen probleem.. meneer bracht het keurig 1 straat verder toen de voordeur een houten plaat was zonder brief opening.

Maar ja, post niet eigen ( zoals verkeersboete in auto ouders). Nee ik denk niet dat hij daar aan mee wil werken..

@Verwijderd um. Ik hoop dat de foto onduidelijk is. Aan de andere kant, als dit de dame is waarmee je verder wilt dan komt er een moment waarop je een confrontatie zal krijgen met je ouders er over. Suc6 daarmee in elk geval, lastige situatie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:39:
Ik zie er nu best kinderachtig uit. Besef ik mezelf ook hoor.. Maar om niet gruwelijk in paniek te raken in.. De passagier wordt onherkenbaar gemaakt, maar hoe onherkenbaar? Compleet vervaagd of? Alvast bedankt :(
Oppervlakkig geblurred. Het is geen complete photoshop waar mensen uit de foto geknipt worden. Als je de persoon kent qua figuur/postuur etc is het meestal wel af te leiden wie het is.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 23-02-2020 15:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
VidaR-9 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:38:
Waarom zet je jouw auto dan op pappie’s naam? Of doe je ondertussen ook nog aan verzekeringsfraude?
Is niet mijn auto, anders had het geen probleem geweest.

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Oppervlakkig geblurred. Het is geen complete photoshop waar mensen uit de foto geknipt worden. Als je de persoon kent qua figuur/postuur etc is het meestal wel af te leiden wie het is.
Ik kan wel verklaren dat er iemand naast me zat in de auto, maar als het niet duidelijk is wie het precies is etc.
Bedankt voor je serieuze reactie.

• Deshmir
  • Laatst online: 21:47
@Verwijderd ik heb even terug gezocht in het archief en er komt alleen een foto op te staan van de bestuurder, netjes uitgeknipt.

Zeg maar raamstijl tot aan binnen spiegel...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deshmir schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:47:
@Verwijderd ik heb even terug gezocht in het archief en er komt alleen een foto op te staan van de bestuurder, netjes uitgeknipt.

Volgens mij varieert dat nogal. Heb ze ook al eens gezien waar de passagier een zwarte balk/blok over het gezicht heeft gekregen.

Of de eerder genoemde blur, heb ik ook al gezien.

Kennelijk worden er meerdere soorten foto's gemaakt/meegestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 23-02-2020 15:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Dat is niet exact mijn ervaring. Ik heb een mooie foto uit München waar ik en mijn vriendin gewoon vol in beeld staan. Zij is enigszins geblurred maar prima herkenbaar.

• Deshmir
  • Laatst online: 21:47
Het dunkt me dat in het kader van GDPR, alle overige personen zodanig onherkenbaar gemaakt moeten worden...

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Volgens mij is TS op het verkeerde forum beland, het Fok! forum is een deur verder. :F

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:52:
Volgens mij is TS op het verkeerde forum beland, het Fok! forum is een deur verder. :F
Mijn excuses voor deze kinderachtige toestand van mijn kant. ( klein beetje paniek )

Verwijderd

Topicstarter

Bedankt voor je reactie.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Ik kan wel verklaren dat er iemand naast me zat in de auto, maar als het niet duidelijk is wie het precies is etc.
Bedankt voor je serieuze reactie.
In jouw geval zullen ze waarschijnlijk een politie onderzoek starten en iedere betrokkene in de auto erbij halen voor verhoor, inclusief je ouders of de auto wel rechtmatig gereden is door derden.

...

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Wie zijn jullie om te klagen :) die jongen stelt gewoon een vraag en als je daar geen antwoord op weet dan hoef je ook niks te posten. Wie is hier nou kinderachtig ;)

Ontopic: grote kans dat ze wordt herkend want alleen face blur is waarschijnlijk niet genoeg. Succes kerel :P

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
Kan bevestigen dat de bijrijder wel beetje onherkenbaar wordt gemaakt maar niet voldoende dat diegene voor bekenden niet herkenbaar zou zijn. Dit is wel een jaar of 4 geleden, dus weet niet hoe het inmiddels zit met veranderde wetgeving.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Beetje OT:
Wel raar, er is geen enkel estetisch belang in de foto. waarom blurren als je gewoon een zwart blok erover kunt zetten. De privacy van de passagier beschermen it is toch het doel? Wat een rare methode is blurren dan.

★ What does that mean? ★

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
bij mij laatst ook (snelweg).
alleen bestuurder.

Zoek maar eens op google voor een voorbeeld.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:10
Zelf de ervaring gehad dat er helemaal geen brief uit Duitsland kwam, terwijl ik overduidelijk geflitst was.
De flitsfoto was waarschijnlijk, door de hevige regenbui van dat moment, toch niet bruikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 23-02-2020 16:57 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tsja dan wordt het toch tijd om eens een gesprek met pappie te hebben...

Tip voor de volgende keer: Als je iets gaat doen wat hij niet leuk gaat vinden, rij dan braaf gewoon de snelheidslimiet. Zorg dat je niet opvalt..

I have stability. The ability to stab.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je een concreet voorbeeld wil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1Ryrz6XFqXtNRWETXnmxp2N/medium.png

Dat is ondergetekende, een jaartje of 2 terug onderweg naar/van(?) het warme zuiden voor een vakantie ;) De rode vlakken heb ik zelf gedaan; het passagier masker is origineel van de foto.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
Luxicon schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:00:
[...]

In jouw geval zullen ze waarschijnlijk een politie onderzoek starten en iedere betrokkene in de auto erbij halen voor verhoor, inclusief je ouders of de auto wel rechtmatig gereden is door derden.
Kan je die jongen wel lopen trollen maar feit is dat wij niet weten wat er achter steekt.

Kan zijn dat hij vreemd gaat, kan zijn dat de partner een andere huidskleur heeft, kan zijn dat de partner een geslacht heeft wat niet in goede aarde valt thuis, kan zijn dat hij onder druk gezet word om met persoon X te trouwen of nog een geheel ander verhaal.

En ja, er vliegen daar nog altijd kinderen voor buiten die soms zelfs nog minderjarig zijn, kan ook zijn dat de angst irrationeel is. Zonder heel het verhaal erachter te kennen kunnen wij daar daar geen oordeel over geven voor zover dat de noodzaak hiervoor is.

Wat betreft de vraag van de TS: in principe is de passagier niet zichtbaar, doorgaans uitgeknipt (uitzondering daar gelaten als het system de mist in gaat)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Toch wel mooi dat iedereen zonder de TS te kennen of de exacte situatie men gelijk met een oordelend vingetje gaat wijzen, z'n vader "Papaatje" noemen, allemaal gekke dingen verzinnen. 8)7 Heb mij weer kostelijk vermaakt :+

Ik word nog wel eens geflitst in Duitsland en ik heb nog nooit een foto gehad waaruit mijn passagier opgemaakt kon worden. Ik hoop dat dat je gerust stelt.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dit is een beetje een niet-zeiken-gewoon-uit-de-kast-komen-opmerking á la Derksen. Het is niet altijd zo eenvoudig. Je kunt ook denken, als iemand van 23 hier een serieus probleem ziet, dan is dat er wellicht ook.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:39:
De passagier wordt onherkenbaar gemaakt, maar hoe onherkenbaar? Compleet vervaagd of? Alvast bedankt :(
Je pa zal maar handig zijn met deblur software.. Ben je mooi het haasje

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NoahAmber schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Je pa zal maar handig zijn met deblur software.. Ben je mooi het haasje
Zal een beetje moeilijk worden met een foto.
Wat er niet is kan je niet terughalen :O

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

Theo

moederbord

Wellicht handig om ook een stap verder te kijken. Worden foto's in DE altijd geblurd? Of enkel als er een passagier in de auto zit?
Indien dit namelijk het geval is dan kan $vader wel zien dat BigDanny in de auto zat samen met iemand. Hier moet dan wel op voorhand een verhaal voor klaar staan.

ik ga, gebaseerd op niks, uit van een situatie dat de zwaar christelijke vader het niet goedkeurt dat Danny een relatie heeft met een heidens iemand waarvan vader vindt dat zij niet goed is voor hem omdat zij niet zwaar christelijk is. En dat als zij ooit voet in zijn huis zet vader haar, en Danny, er gelijk uitgooit 'om de christelijkheid in huis te kunnen waarborgen'. In zo'n situatie snap ik de actie/angst van BigDanny compleet..
chucky666 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Zal een beetje moeilijk worden met een foto.
Wat er niet is kan je niet terughalen :O
Met Photoshop CSI edition kan dat juist weer wel :P

7400 Wp op het dak

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 12:48
Was misschien handig om de informatie die je door het topic heen vermeld (bijvoorbeeld dat de auto van je vader is) in de topic start had vermeld.

Verder: ik ben twee keer de ontvanger geweest van een flitsfoto uit Duitsland. De eerste was ik enkel van de zijkant gefotografeerd en had ik geen passagiers. De tweede keer had ik dat wel en ben ik van de voorkant gefotografeerd. De brief had enkel een vierkante foto van mijn hoofd achter het stuur. Edit: zoals dit dus :) Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGh3raQWwAEOl4q?format=jpg&name=900x900

De kans dat je passagier op de foto staat is klein, maar niet 0. Good luck.

[ Voor 9% gewijzigd door nullr0ute op 23-02-2020 19:55 ]

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 16:29
Mijn laatste boete van Duitsland zag er als volgt uit, respect voor je ouders als ze daaraan kunnen zien wie er naast je zat, ik moet al moeite doen om mezelf te herkennen...

Maar kan eventueel wel verschillen van in welke gemeente/provincie je geflitst bent...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tUHJBSa.png

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:12
Fantastisch topic!

Zonder TS te kennen wil ik nu weten hoe de vork precies in de steel zit kwa relatie bijrijder/TS/pappa-TS. Pas als TS toestemming geeft om speculaties te posten zal ik mijn fantasie de vrije loop geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
karel-jacobse schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:04:
Fantastisch topic!

Zonder TS te kennen wil ik nu weten hoe de vork precies in de steel zit kwa relatie bijrijder/TS/pappa-TS. Pas als TS toestemming geeft om speculaties te posten zal ik mijn fantasie de vrije loop geven ;)
Post je speculaties maar, denk niet dat je in de buurt komt :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
sypie schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:13:
In Dld flitst men doorgaans van de voorkant. Daarbij worden passagiers onherkenbaar gemaakt en de bestuurder niet.

Verder krijg je gewoon post thuisgestuurd op het adres van de eigenaar van de auto. Gelukkig zijn de boetes in Dld best betaalbaar, daar hoef je je weinig zorgen om te maken tenzij het bij een baustelle was.
Zelfs de baustelle zijn prima betaalbaar. Ik reed daar eens 3 te hard, 10 euri...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38
DiedX schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:24:
[...]

Zelfs de baustelle zijn prima betaalbaar. Ik reed daar eens 3 te hard, 10 euri...
Dan kwam je er goed vanaf... Ik reed bij een baustelle (jaren geleden) bijna 40 te hard.. €180 en een maand rijontzegging. Punten die ik toen kreeg bleven ook nog een paar jaar staan.

Verwijderd

Ik geloof dat TS al 2 pagina's terug zijn antwoord al heeft gekregen :p

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Blommie01 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Dan kwam je er goed vanaf... Ik reed bij een baustelle (jaren geleden) bijna 40 te hard.. €180 en een maand rijontzegging. Punten die ik toen kreeg bleven ook nog een paar jaar staan.
Er ís nogal een verschil tussen 3 en 40 km te hard ;)

Vind ik 180 nog héél schappelijk :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Kom je vaak in Duistland als het niet om de betreffende dame gaat? Want als dat de enige reden is dat je ooit de grens over gaat denk ik dat het verhaal voor je ouders wel duidelijk is, geblurde passagiers of niet :p

Verder zit het idd met dat blurren wel snor, ligt ook aan de kwaliteit van de foto maar op mijn (enige) Duitse flitsboete herkende ik mezelf bijna niet...

scheelt ook dat ik mijn halve arm in beeld had omdat ik iets euh... Kwijt was in mijn neus :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit was goed te vinden en de antwoorden zijn gegeven. Dit topic gaat verder nergens meer heen en gaat op slot

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.