Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrinsan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn Bosch HRC 35 combiketel en een Google nest v3 learning thermostaat
Ik dacht dat het wel zou meevallen, de draden uit de ketel via 2/4 op Aan/uit (2 & 3) van de heatlink aangesloten (de oude thermostaat zat op BB maar handleiding vertelde me dat andere merken op 2/4 moeten). Spanning (N L) voorzien naar de heatlink en dan de draad voor thermostaat (t1 & t2) aangesloten.
De installatie ging verder vlekkeloos, Nest app en thermostaat geinstalleerd, ketel ingestoken maar blijkbaar mag ik zoveel tegen mijn assistent of de nest app (en google home) 00vertellen dat hij de temperatuur moet aanpassen en ik zie het dan ook gebeuren op de thermostaat en ik hoor een klik in de heatlink bij aan of uit maar de ketel reageert compleet omgekeerd.
Ik heb elke draad van die heatlink meerdere malen verwisseld, ook in de ketel en ook bij de thermostaat en na talloze pogingen uit wanhoop zelfs de live en neutral verwisseld in de heatlink maar de ketel blijft gewoon omgekeerd werken,
Als ik dus uit zet gaat hij aan en als ik hem op een temperatuur zet die hoger is dan de temperatuur in de kamer dan gaat hij uit

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ketel : Bosch HRC35 Combiketel
Oude thermostaat : Bosch FR100
Nieuwe thermostaat : Google Nest V3 Learning thermostaat
Software : google nest app/google assistant/google home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nest Thermostaat al 3x volledig opnieuw aangesloten en geinstalleerd, Alle draden al es omgewisseld maar de ketel blijft omgekeerd commando's geven, lange nachten op youtube en internet gezocht maar geen oplossing gevonden en stilaan gek aan het worden dat ik het niet vind :-(
Ik gebruik nu de thermostaat manueel door hem hoger te zetten als ik het koud krijg maar dit is niet echt een handige oplossing op lange termijn :-)

[ Voor 1% gewijzigd door contrinsan op 23-02-2020 08:52 . Reden: dubbele info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrinsan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Aansluitingen Heatlink :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wMvdzZH/1.jpg

in de ketel :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9t1CWL4/3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door contrinsan op 23-02-2020 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hier staat waarschijnlijk de oplossing, er moet een ketel parameter gewijzigd worden zie Verwijderd in "Het algemene Nest Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minvis
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik had ook dit probleem en opgelost door de draden uit de ketel via 2/4 op 1 & 2 van de heatlink aan te sluiten in plaats van 2 & 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_j1983
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-12-2022
Heb je er rekening mee gehouden dat deze ketel het OpenTherm protocol ondersteunt?
https://tavenier.org/bosc...iten-nest-3rd-generation/

Bovenstaande ketel is vergelijkbaar met de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedom2020
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Al geluk? Heb je toevallig dan lus op nummer 7 gedaan? bij ons werkt hij niet. weet dat dit oude topic is maar het heeft alle relevante informatie.
Pagina: 1