Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilosoxx
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 09:12
Mijn vraag

Ik heb een week geleden ongeveer een i5 4570 verkocht aan een zeker persoon.
Deze persoon zegt nu dat de i5 4570 in zijn moederbord zit (het gaat hier om H81M-HDS R2.0.)
en dat verschillende benchmark programma's aangeven dat de processor een i5 4460 is.

Ik heb de processor voor ik het verkocht getest hij werkte na behoren ook stond zoals altijd i5 4570 op de processor.

Ik heb vele computers gebouwd oud & ook nieuwe. vanaf 2003 tot heden en ben dit echt nog nooit tegengekomen. Ook is hier echter niks over te vinden op internet en vind het zeer vreemd voor een intel processor.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Ik vind het een zeer raar verhaal en vraag me af of dit wel mogelijk is...???

Beste antwoord (via ilosoxx op 23-02-2020 10:38)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar maak je je nou nog druk om? Jij hebt gewoon jouw part of the deal geleverd. Heeft hij er nog 24/7 technische support bijgekocht?
Wens hem succes met z’n pc en :w

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geven de benchmarks aan dat het een "i5 4460" is of dat hij als een "i5 4460" scoort? Heeft hij de multiplier etc wel goed staan?

Wellicht kan ie ook de features vergelijken: https://tweakers.net/pricewatch/compare/339437;385793/

En... op de processor: Wat staat daarop geprint?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilosoxx
Room42 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:11:
Geven de benchmarks aan dat het een "i5 4460" is of dat hij als een "i5 4460" scoort? Heeft hij de multiplier etc wel goed staan?

Wellicht kan ie ook de features vergelijken: https://tweakers.net/pricewatch/compare/339437;385793/

En... op de processor: Wat staat daarop geprint?
op de processor staat i5 4570.

En Dit is wat hij reageerde vanavond. :

zaterdag 22 februari 2020 21:46

Hij herkent hem na een paar dagen gebruiken goed maar hij valt soms uit het niets ineens uit. Hij wordt niet te heet en hij krijgt genoeg stroom van de voeding. De socket is ook niet vies dus ik vind het een beetje verdacht.

(Moet hier wel even bij vertellen dat het om een tweaker gaat die geregistreerd is sinds 9 dec 2019. en ook 0 revieuws of forum posts heeft. En reageert ook niet met naam. heeft zelfs zijn naam niet gegeven toen ik de adress gegevens kreeg om het te versturen.) Ik zelf vind het moeilijk zijn verhaal te geloven. ik wil best helpen maar moet zeker er van zijn dat het kan namelijk een probleem als dit te hebben

[ Voor 8% gewijzigd door ilosoxx op 23-02-2020 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ilosoxx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:20:
[...]

Geen idee. Dit is wat hij reageerde vanavond. :

Hij herkent hem na een paar dagen gebruiken goed maar hij valt soms uit het niets ineens uit. Hij wordt niet te heet en hij krijgt genoeg stroom van de voeding. De socket is ook niet vies dus ik vind het een beetje verdacht.

(Moet hier wel even bij vertellen dat het om een tweaker gaat die geregistreerd is sinds 9 dec 2019. en ook 0 revieuws of forum posts heeft.) En reageert ook niet met naam. heeft zelfs zijn naam niet gegeven toen ik de adress gegevens kreeg om het te versturen.
Smells fishy... Zou me niet verbazen dat je een 4460 terugkrijgt in het geval je zou aanbieden het terug te nemen. Is een variant op een bekende scam.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilosoxx
FooLsKi schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:22:
[...]
Smells fishy... Zou me niet verbazen dat je een 4460 terugkrijgt in het geval je zou aanbieden het terug te nemen. Is een variant op een bekende scam.
Terug nemen ga ik zeker niet doen. Het gaat hier om een Tweaker geregisterd op 9 Dec 2019 geen V&A Revieuws heeft en Iemand die niet zijn naam gebruikt tevens ook niet echt bepaald ..... reageert.

Had dit allemaal wel het geval geweest dan zou ik wel geprobeerd een passende oplossing te zoeken. :*)

Maar in dit geval.. smells fishy inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door ilosoxx op 23-02-2020 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan me hooguit voorstellen dat zijn BIOS niet up-to-date is en de CPU daarom niet correct herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

downtime schreef op zondag 23 februari 2020 @ 02:02:
Kan me hooguit voorstellen dat zijn BIOS niet up-to-date is en de CPU daarom niet correct herkent.
Op de CPU support list staat de 4570 met BIOS All.

Ik acht de kans op moederbord defect of schade bij installeren groter dan een defecte CPU.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

In wat voor een systeem iemand die cpu stopt is maar de vraag. Een gare voeding of ander noob-gedrag daar kan je je als koper niet voor indekken. De koper had van tevoren een en ander kunnen testen. Voor cpu's van dit soort bedragen lijkt mij gewoon pech voor de koper. In een heel enkel geval kan je besluiten de kosten te delen voor vervanging mocht de cpu echt niet meer werken, maar vind t allemaal wel raar.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sieb8
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-04 09:50
Tsja, je kan vragen of de koper ff de koeler van de cpu haalt, de cpu schoonmaakt en dan een kijkt wat erop staat. Daar een foto van maakt en jou die toestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Sieb8 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 07:50:
Tsja, je kan vragen of de koper ff de koeler van de cpu haalt, de cpu schoonmaakt en dan een kijkt wat erop staat. Daar een foto van maakt en jou die toestuurt.
Je mag verwachten dat als je iets koopt, nieuw of tweedehands, dat je controleert dat je het juiste product ontvangen hebt door bv. simpelweg even het product te bekijken. Zodra je het product in gebruik neemt verlies je waarschijnlijk een deel van je rechten.

Een beetje als een vloer kopen, laten leveren, laten leggen en dan klagen dat er knoesten in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:50
WhiteDog schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:04:
[..]

Een beetje als een vloer kopen, laten leveren, laten leggen en dan klagen dat er knoesten in zitten...
Zoals hier? ;) Verkeerde vloer, offerte klopte wel.

Mijn advies:
Aangeven dat het werkt, dat wat jou betreft de koop rond is en dat het verder aan hem is. Er zijn onderhand al te veel factoren die ook een rol kunnen spelen. Mail blokkeren en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

ilosoxx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:20:
[...]

op de processor staat i5 4570.

En Dit is wat hij reageerde vanavond. :

(Moet hier wel even bij vertellen dat het om een tweaker gaat die geregistreerd is sinds 9 dec 2019. en ook 0 revieuws of forum posts heeft. En reageert ook niet met naam. heeft zelfs zijn naam niet gegeven toen ik de adress gegevens kreeg om het te versturen.) Ik zelf vind het moeilijk zijn verhaal te geloven. ik wil best helpen maar moet zeker er van zijn dat het kan namelijk een probleem als dit te hebben
Tja met zo'n vage beschrijving kunnen het nog 25 oorzaken zijn. "krijgt genoeg stroom" kun je al vanalles aan betwijfelen als je zou willen.

In de vele jaren dat ik knutsel zijn de kapotte CPU's die ik tegen gekomen ben op 1 hand te tellen (waarvan merendeel user abuse bij Athlon XP's en 1x zelf een pin afgebroken bij een A64 maar zelfs die werkte nog). Aantal defecte moederborden/vage klachten/brakke voedingen daarentegen.... :X

Overigens is het zo'n probleem dat hij als 4460 herkend word? Grootste verschil is 200Mhz boost clock en 50Mhz op de GPU :?

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 23-02-2020 10:16 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ilosoxx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:05:
Mijn vraag

Ik heb een week geleden ongeveer een i5 4570 verkocht aan een zeker persoon.
Deze persoon zegt nu dat de i5 4570 in zijn moederbord zit (het gaat hier om H81M-HDS R2.0.)
en dat verschillende benchmark programma's aangeven dat de processor een i5 4460 is.

Ik heb de processor voor ik het verkocht getest hij werkte na behoren ook stond zoals altijd i5 4570 op de processor.

Ik heb vele computers gebouwd oud & ook nieuwe. vanaf 2003 tot heden en ben dit echt nog nooit tegengekomen. Ook is hier echter niks over te vinden op internet en vind het zeer vreemd voor een intel processor.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Ik vind het een zeer raar verhaal en vraag me af of dit wel mogelijk is...???
Lijkt op bekende scam poging om gekochte goed voor nop te krijgen. (hij/zij heeft een 4460 en koopt een 4570, en gaat klagen dat de 4570 wordt gezien als 4460.) de rest van je reacties in dit topic geven steeds meer aanwijzingen daarvan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Nja, laat hem maar filmen oid. Dahaaaaag.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Wacht, tijd om wat misverstanden uit de wereld te helpen.

- Zijn PC herkent de processor dus als een model wat NIEUWER is dan wat jij verkocht? Er zit 1 jaar leeftijdsverschil tussen de generaties, 4570 is 2013, 4460 is 2014. I call bullshit.
- Als er niets veranderd is, kan een CPU-ID domweg niet opeens veranderen, ook al verandert voltage of kloksnelheid. Daarmee wijzigt er niks aan een string. I call bullshit #2.
- De enige manier waardoor hij na een paar dagen het opeens wel zou herkennen, is als de koper een moederbordupdate heeft uitgevoerd. Heeft hij niet gemeld. Als hij dat wel had gestaan -> zie punt 1.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/26tPqTOGf3MMAaJR6/giphy.gif

Totale onzin dit.

[ Voor 9% gewijzigd door Racing_Reporter op 23-02-2020 10:28 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilosoxx
Hier ook nog een berichtje van koper:

dinsdag 11 februari 2020 11:34

Koper:
Ik moet vanmiddag nog even checken of mijn moederbord niet een rare chipset heeft die er om een of andere reden niet mee zou werken maar dit klinkt als een zeer goede deal

dinsdag 11 februari 2020 12:30

ilosoxx:
Welke moederbord heb je?

dinsdag 11 februari 2020 16:28

koper
H81M-HDS R2.0

dinsdag 11 februari 2020 16:55

ilosoxx
In de specificaties van het bordje staat dat hij 1050 socket heeftel en de i5 4570 is 1050 socket. Dus dat kan🙂

-----------------------------------------------------------------------------

dit is wat het mij ook zo verdacht maakt. Is het nou simpel weg omdat hij waarschijnlijk niet veel ervaringen heeft met pc bouwen of gewoon een scam?

want dit is wat hij dan later aangeeft:

Koper:

[ Voor 44% gewijzigd door ilosoxx op 23-02-2020 10:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar maak je je nou nog druk om? Jij hebt gewoon jouw part of the deal geleverd. Heeft hij er nog 24/7 technische support bijgekocht?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilosoxx
fsfikke schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:36:
Wilde graag zeker weten hoe/wat.

Maar laten we het inderdaad hier bij houden.

Iedereen bedankt voor zijn reacties! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 21:29
Laat anders de koper de: Intel Processor Identification Utility uitvoeren en een foto maken. Als daar alsnog de "verkeerde"(= die jij niet hebt verkocht) cpu is aangegeven, weet je helemaal dat het een l*lverhaal is..

https://downloadcenter.in...n-Utility-Windows-Version
Pagina: 1