Toon posts:

Trage WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik had een vraag over mijn internet tijdens het gamen.
Zelf gebruik ik een Ziggo abonnement 50mbps en dat was altijd wel genoeg, alleen heb ik nu ineens last van hoge ping en lage download snelheid. Dit is erg vervelend als ik ga gamen. ik gebruik (omdat ik op zolder zit) de TP link TL-PA4010 en gebruik een connectbox modem. we gaan proberen om de modem een verdieping omhoog te halen alleen hebben jullie nog een ander idee of suggestie die kan helpen om het internet te optimaliseren. ( dat kan alles zijn van overstappen tot een andere modem)

mvg Youp en alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-02-2020 13:53)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Je gebruikt powerline lan verbinding en geen wifi als ik dat zo lees...

Al geprobeerd van stopcontact te wisselen voor je powerline setje?
Even verplaatsen naar een beter aangesloten punt kan soms flink uitmaken.

Edit:
Stroomnet vervuilers zoals zonnepanelen, of apparaten met motoren erin (wasmachines , drogers etc) kunnen verstoring geven op het stroomnet en dus ook invloed hebben op de powerline performance.

[ Voor 94% gewijzigd door Swordlord op 22-02-2020 23:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Je gebruikt powerline lan verbinding en geen wifi als ik dat zo lees...

Al geprobeerd van stopcontact te wisselen voor je powerline setje?
Even verplaatsen naar een beter aangesloten punt kan soms flink uitmaken.

Edit:
Stroomnet vervuilers zoals zonnepanelen, of apparaten met motoren erin (wasmachines , drogers etc) kunnen verstoring geven op het stroomnet en dus ook invloed hebben op de powerline performance.

[ Voor 94% gewijzigd door Swordlord op 22-02-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:46:
... we gaan proberen om de modem een verdieping omhoog te halen ...
die moeite kun je je besparen; grote kans dat het resultaat zowel voor jou als voor de overige huisgenoten, slechter is

Check even of je de laatste firmware draait op je PA4010
https://www.tp-link.com/u...nload/tl-pa4010/#Firmware

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De beste oplossing is waarschijnlijk om een netwerkkabel te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:48:
[...]

De beste oplossing is waarschijnlijk om een netwerkkabel te gebruiken.
Helemaal gelijk maar om één of andere reden is die mogelijkheid altijd onmogelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beschrijf een lage download en hoge ping.. nummers alsjeblieft.

Zitten er misschien andere gebruikers die een setje torrentz aan het downloaden zijn?

Wat gebeurd er als je de pc met een utp kabel aan de modem hangt?
Of een lange utp pakken, of de pc even verplaatsen.

En verder. Weg blijven van die tp meuk.. dus een utp trekken hoe dan ook. (Persoonlijke mening gebaseerd op ervaringen en de hoeveelheid "help mijn internet doet het slecht en ik gebruik een stopcontact ding omdat het onmogelijk is een upt te trekken". Stiekem is het bijna nooit onmogelijk een utp te trekken... Lastig soms. Onmogelijk zelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:49:
Helemaal gelijk maar om één of andere reden is die mogelijkheid altijd onmogelijk
Het komt hier inderdaad wel erg vaak neer op grasmaaien zonder grasmaaier, stofzuigen zonder stofzuiger, fietsen zonder wielen of voetballen zonder bal.

Maar in dit geval vroeg TS om “nog een ander idee of suggestie“ en “dat kan alles zijn“, dus dat leek me een inkopper. Met een bal, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:44
Bedraad is natuurlijk het best, maar wifi kan ook zeker prima functioneren (ik doe zo goed als alles op wifi inclusief gamen (rond de 10 a 20ms latency) in een omgeving waar ik zo gemiddeld tegen de 100 andere ap's kan waarnemen) mits de opstel plaatsen ten aanzien van de plaatsen waar je Wifi het meeste gebruikt zorvuldig kiest. En dit is waar het meestal fout gaat.

De beste wifi verbinding krijg je namelijk met "line of sight" verbindingen en dat is wat men meestal niet wil.

We willen wel Wifi maar het "wifi kastje" moet zo ver mogelijk uit zicht weggestopt worden. Vervolgens gaan de zendvermogens op maximaal waardoor we ook gegarandeerd zo veel mogelijk interferentie met andere ap's maken als dat mogelijk is.

Dus als bedraad echt niet kan, wat ook ik mij niet voor kan stellen maar goed, dat even ter zijde.... Heb je wel eens gekeken naar een mesh oplossing ?! Deze zien er nog wel aardig uit en "mag" misschien wel in zicht ?

[ Voor 8% gewijzigd door mash_man02 op 23-02-2020 11:56 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jongens ik ga even kijken of het hiermee lukt!
Pagina: 1