Toon posts:

Geforce MX + VIA Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers, ik zit er over na te denken om een Prophet 2MX te nemen op mijn KT7 RAID plank.

Nu hoor ik van mensen dat dit geen goede keuze is omdat er een grote kans is op het niet goed functioneren van deze combinatie.
Wat lijdt tot grote problemen.

Graag jullie ervaringen met deze combinatie

Geforce + VIA Chipset

Verwijderd

Ik heb zelf een V7100 en A7V en ik had met de originele ASUS drivers aardig wat crashes in 3D spellen. Detonator3 drivers gaven geen beeld (lees: troep) in windows.

Dat probleem bleek bekend te zijn. (is artikel van op Tweakers.net geweest) Heb de boel nu aardig aan de gang met de 6.18 drivers en een nieuwe AGP driver van de VIA 4in1 driver set. Heb wel fastwrites in de bios nog uit staan.

Lijkt me dat die combinatieproblemen KT133-Det3 toch wel verholpen gaan worden in nieuwere drivers. Prophet 2MX is wel een okeeje kaart maar misschien is het nog wel aardig om de topic Radeon vs 2MX te lezen.
http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/001769.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de post in zijn geheel gelezen, maar zit toch nog aan wat dingen te denken

- prijsverschil
- snelheid / kwaliteit
- levertijd

wil namelijk snel wat rond hebben

Verwijderd

ik had zelf een Geforce 2 MX (asus) op een abit ka7, dus vergelijkbaar. Het liep niet allemaal lekker, Direct3D spellen liepen regelmatig vast en ook windows was niet helemaal stabiel. OpenGL spellen als Q3A liepen als een trein (>80 fps in Q3A high quality 1024x768x32 op Athlon 950). Ik heb allerlei drivers & instellingen geprobeerd, maar uiteindelijk besloten om hem terug te sturen...

Misschien dat ik later een Radeon ga halen, maar voorlopig houd ik het wel bij m'n TNT2 Ultra...