[Windows 10] Melding: Welk apparaat heeft u aangeloten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sinds een aantal maanden krijg ik telkens een melding. Het is erg lastig om te lezen wat de melding precies is, want deze verdwijnt gelijk nadat deze opkomt. Ik denk dat er staat: Welk apparaat heeft u aangeloten?

In de log files van windows zie ik een melding die qua timestamp overeen lijkt te komen met de melding:

code:
1
2
3
4
5
In de machtigingsinstellingen standaard voor deze computer wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID 
{C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239}
 en APPID 
{316CDED5-E4AE-4B15-9113-7055D84DCC97}
 aan de gebruiker DESKTOP-O2002AT\User SID (S-1-5-21-2143802980-438007088-1768314846-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.18362.449_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy SID (S-1-15-2-155514346-2573954481-755741238-1654018636-1233331829-3075935687-2861478708). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Ik heb gevonden dat dit iets met een update van Windows te maken heeft en dat ik de registry moet aanpassen om handmatig toegang te geven. Het gaat om:

code:
1
2
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{string}
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{string}

Ik ben niet echt een held met de registry van Windows en pas dus niet zomaar iets aan. Daarnaast veranderen de strings telkens in de log bestanden. Ik kan dit ook niet linken aan het bericht dat ik een nieuw apparaat aangesloten zou hebben.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Beste antwoord (via Alain op 27-02-2020 20:50)

• Favrile
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hallo Alain,
Een zoekopdracht met de Engelse term levert o.a. dit op:https://superuser.com/questions/1177290/how-to-disable-which-device-did-you-plug-in-prompt?noredirect=1&lq=1 Hier wordt de melding veroorzaakt door de audiodriver(-software).
Als dit bij jou ook het geval is, en alles werkt verder, is één van de opties om er vanaf te komen, zoals in dat topic staat, die app uit te schakelen bij de instellingen voor meldingen en notificaties.
Ik ben nog niet zo thuis in Win10, en is dit al bekend bij jou, maar ik hoop dat je er toch iets mee kunt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik denk dat het tijd is om met Malware Bytes te scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een scan uitgevoerd met Malware Bytes. Niks gevonden.

Nog andere ideëen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Favrile
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hallo Alain,
Een zoekopdracht met de Engelse term levert o.a. dit op:https://superuser.com/questions/1177290/how-to-disable-which-device-did-you-plug-in-prompt?noredirect=1&lq=1 Hier wordt de melding veroorzaakt door de audiodriver(-software).
Als dit bij jou ook het geval is, en alles werkt verder, is één van de opties om er vanaf te komen, zoals in dat topic staat, die app uit te schakelen bij de instellingen voor meldingen en notificaties.
Ik ben nog niet zo thuis in Win10, en is dit al bekend bij jou, maar ik hoop dat je er toch iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Dank je voor je reactie. Ik heb alle tips in het topic uitgevoerd. Nu hopen dat de melding weg blijft. Ik zal het laten weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
De meldingen zijn niet meer voorgekomen.

In de log files zie ik nog steeds dezelfde meldingen voorbij komen, maar daar staan wel meer meldingen in waarvan ik eigenlijk niet wil weten waarom ze erin staan.

Thanks @Favrile

Pagina: 1