Snel internet m.u.v. van 1 poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 22:38
Goedendag. Ik heb een rol Cat6a internetkabel gekocht en mijn nieuwbouwwoning bekabeld. Ik heb 2 internetcontactdozen en beneden en 2 boven. Overal haal ik 500 Mbs snelheid behalve op de computerkamer boven niet. Daar haal ik slechts 80mbs. Zowel met een laptop als een desktop.

De poort van de modem heb ik gechecked met een kant en klare utp-kabel en de laptop. Dan haal ik wel 500 Mbs. Ik heb de UTP-connecter naar de modempoort 2 x opnieuw aangesloten en de wandcontactdoos boven al 3 keer. De volgorde van de aangesloten aders is identiek aan de andere kabels.

Wat doe ik fout? Of zou het aan de kabel kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 13:45
Misschien aders fysiek beschadigd, dus heb je al wel de aders getest ?

[ Voor 3% gewijzigd door Cybersijp op 22-02-2020 20:06 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:56
Als je de laptop aansluit wat geeft de link speed aan? Zoals je het beschrijft is de kabel waarschijnlijk beschadigd. Je zou dan een nieuwe kabel moeten trekken, maar eerst uitsluiten dat dit ook echt het probleem is.

Persoonlijk test ik alle aansluitingen met een kabel tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 13:50
Hallo,

Zoals Cybersijp denk ik een kabel "probleempje", zonder dat ik de specs van je kabel precies ken. Heb het zelf gehad, had een kabel van 10m. UTP (cat. 6a) voor een collega geknepen, bleek toch absoluut niet meer dan 100Mb/s aan te kunnen,, geen kabeltester gebruikt. 8)7