Kan tv signaal + internet over dezelfde kabel als ik een man

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3fftw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:28
Hallo allen

Mijn vraag
Kan tv signaal + internet over dezelfde kabel als ik een managed switch gebruik. Ik zat zelf te denken dat dit moet lukken met een trunk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De hardware is niet relevant want ik kan nieuwe aanschraven alleen de fibre kabel die moet blijven want ik kan niet weer de grond open spitten

Situatie:
Ik heb de volgende situatie
https://i.imgur.com/nUcVDSa.png
wat ik nou precies wil is dat ik van de 1GB SWITCH NETGEAR ProSAFE GS108 Ev3 over de huidige fibre kabel naar de 1GB SWITCH NETGEAR ProSAFE GS105v5.
Maar hier moet een tv signaal over + 3 verschillende netwerken. 2 voor wifi en 1 netwerk voor IP beveiliging.
Ik heb zoals je boven aan de tekening kan zien ook tv en LAN over 1 kabel.

Hoe kan ik dit het beste doen want in de situatie hoe die nu is werkt alleen de wifi en de tv niet.

Beste antwoord (via j3fftw op 23-02-2020 16:47)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Ja, dat kan. Zie dit en dit (missende afbeelding uit eerste artikel) als basis. Je moet het alleen aanpassen aan je eigen configuratie (Fritz!Box in plaats van pfSense, alles over een enkele kabel aan de LAN zijde, misschien andere VLAN nummers aan de kant van de provider).

Overzichtsplaatje in het imgur album is overigens niet echt vriendelijk om af te lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2020 18:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ja, dat kan. Zie dit en dit (missende afbeelding uit eerste artikel) als basis. Je moet het alleen aanpassen aan je eigen configuratie (Fritz!Box in plaats van pfSense, alles over een enkele kabel aan de LAN zijde, misschien andere VLAN nummers aan de kant van de provider).

Overzichtsplaatje in het imgur album is overigens niet echt vriendelijk om af te lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3fftw
The Zep Man schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:15:

Als ik het goed begrijp zouden beide switchen managed moeten worden en hier stel ik gewoon die vlans op in en dan zou ik het met trunked over de fibre kabel kunnen sturen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

j3fftw schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:31:
Als ik het goed begrijp zouden beide switchen managed moeten worden en hier stel ik gewoon die vlans op in en dan zou ik het met trunked over de fibre kabel kunnen sturen zonder problemen?
Het ligt eraan of je enkel downstream televisie wilt of ook interactieve televisie. In het geval van het eerste kan je het betreffende VLAN 1-op-1 tagged doorsturen naar de STB's, om de Fritz!Box heen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3fftw
The Zep Man schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:39:
[...]
Het ligt eraan of je enkel downstream televisie wilt of ook interactieve televisie. In het geval van het eerste kan je het betreffende VLAN 1-op-1 tagged doorsturen naar de STB's, om de Fritz!Box heen.
en in het geval interactieve ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Daarvoor zal je moeten routeren. Dat maakt alles wat complexer. De genoemde artikelen kunnen een goede start zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Het is mij niet helemaal duidelijk je plaatje is niet helemaal duidelijk zoals al gemeld.

Als je je fritzbox blijft gebruiken kan alles gewoon over dezelfde kabel. Dit is dan van routed iptv: http://netwerkje.com/routed-iptv

Als je perse een eigen router/firewall wilt gebruiken dan kan het ook.
Bridged IPTV wordt uitgefaseerd of is al gestopt. Ik gok dat je bij xs4all of kpn zit dus check even of bridged iptv uberhaupt not mogelijk is.
Pagina: 1