[T-mobile thuis 1000mbits/s]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArturBurger
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 11:51
Hoi!

Ik heb sinds kort glasvezel en een pakket voor 1000mbits/s met de Zyxel T50 router. Ik maak gebruik van een ac1900 wifi transmitter die een snelheid op zou moeten pakkene tot 1300mbits/s. Helaas komen al mijn speedtests maar tot maximaal 650 mbits/s. Ik heb de 5Ghz WiFi ingesteld op geforceerd 802.11ac, maar geen geluk.

Ik heb gelezen dat de router werkt MU-MIMO wave 2 technologie dat 80 mhz kanalen om kan zetten naar 160 mhz, maar daarover kan ik niets vinden in de router settings.

Wat kan ik doen om de 1Gbit/s die mij beloofd is te behalen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03

WCA

Flauw antwoord, maar toch het juiste:

Via een kabel.

Gigabitsnelheden via WiFi zijn amper tot niet haalbaar op dit moment.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:34
Niet om vervelend te doen maar ik denk niet dat T-Mobile jou hebt beloofd om 1 gigabit via WiFi te halen.
Daarbij zal WiFi AC geen gigabit halen, puur omdat het geen full-duplex is (dus 1300Mbit delen door 2 en je zit ongeveer aan de max.

Test het bekabeld met een recente machine om te zien of er een gigabit binnen komt.
Mocht het zo zijn dat je tijdens speedtesten niet de gigabit haalt (de andere kant moet het immers wel aankunnen) zou ik met meerdere apparaten tegelijkertijd gaan testen, en de waardes bij elkaar optellen.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Die 1300 Mbit van je wifi bestaat uit 650 Mbit download + 650 Mbit upload (650 + 650 = 1300 Mbit). Met je (huidige) wifi ga je dus nooit 1000 Mbit down of up behalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArturBurger
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 11:51
Dankje! Ik ben maar een hobbyist dus ik weet er zelf niet zo veel over, Dus zover was ik nog niet gekomen. Makes sense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Het is ook een beetje misleidend natuurlijk dat fabrikanten '1300 Mbit/s' roepen, terwijl dat een combinatie van up en down is :P

Mocht je de 1000 Mbit/s willen, dan kan dat met een netwerkkabel, maar dat je 650 Mbit/s haalt via wifi lijkt me ook al niet gek ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
ArturBurger schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:17:

Wat kan ik doen om de 1Gbit/s die mij beloofd is te behalen?
Ze beloven ook geen 1000Mbit/s.
Op <adres> is Glasvezel Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 1000 Mbit/s downloaden en 1000 Mbit/s uploaden beschikbaar.

Maximale internetsnelheid
Jouw verwachte maximale internetsnelheid

Aan de hand van je postcode berekenen we je verwachte maximale internetsnelheid De daadwerkelijke snelheid kan variëren.

Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Dennis-L schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Ze beloven ook geen 1000Mbit/s.
Op <adres> is Glasvezel Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 1000 Mbit/s downloaden en 1000 Mbit/s uploaden beschikbaar.

Maximale internetsnelheid
Jouw verwachte maximale internetsnelheid

Aan de hand van je postcode berekenen we je verwachte maximale internetsnelheid De daadwerkelijke snelheid kan variëren.

Maar dat terzijde.
Mwa, in de algemene voorwaarden zijn ze toch echt concreter waarin ze je dan wel niet de gigabit garanderen maar wel 90% van je gekozen abonnement. Die reservering in de tekst is nog een overblijfsel uit het xDSL tijdperk waar o.a. afstand tot de centrale invloed kon hebben op je werkelijke snelheid. Op glasvezel is dat niet relevant.

Daarnaast is wat T-Mobile belooft hier verder ook niet echt relevant tenzij de OP bekabeld op de T50 zijn snelheid ook niet haalt, aangezien de AC1900 eigen apparatuur is en dus niet ondersteund door T-Mobile en zelfs op de T50 hun wifi garantie minimaal 10 Mbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Daar komt nog bij dat de Zyxel op papier 4×4 MU-MIMO zegt te ondersteunen, waar dit in werkelijkheid waarschijnlijk maar 2×2 is.

Ik zeg waarschijnlijk, want ik heb dit (nog) niet kunnen testen/bevestigen.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Pagina: 1