Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers53
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Op mijn a5 2017 werkt Android auto sinds een paar weken niet meer. Ik had de app via apk mirror gedownload maar deze werkte ineens niet meer. Ik krijg hem nu ook niet meer gedownload via apk (niet beschikbaar nl). Android voor screen is niet compatible.
Via Android auto had ik op mijn radio (6RDO35187B) Google Maps en spotify tot mijn beschikking.
Ik heb diverse sites en artikelen gelezen maar kom er niet achter hoe ik het toch via een omweg kan gaan gebruiken. Heb nu mirrorlink (met sygic en rockout) als alternatief, maar dat vind ik helemaal niks.
Ik wil gewoon weer via mijn radio navigeren en spotify luisteren. Overigens heeft mijn man een cover 4 met hetzelfde probleem.

En geleende IPhone werkte overigens wel goed. Zou raar zijn als we nu verplicht worden een IPhone te kopen?
Zijn hier mensen die weten hoe dit gefixt kan worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

hij is nog prima te vinden op APK mirror.

Wel is het zo dat AA nu in Android 10 zelf zit. En je geen APK meer nodig hebt.
Geen idee welke versie er op de A5 beschikbaar is.
Maar sideloaden moet nog prima kunnen volgens mij.
Kan wel zijn dat je verplicht bent om naar een nieuwere versie te gaan. Dan gewoon de laatste versie van jan 2020 pakken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers53
Ik heb geen Android 10, maar 8.0 dus zou nog steeds via apk moeten downloaden . Ik zie het bestand en als ik er op klik krijg ik het bericht dat dit niet beschikbaar is in mijn land.
Het gaat om bestand:
Android Auto - Google Maps, Media & Messaging 3.9.5850. Ik heb meerdere releases geprobeerd, maar ik heb de arm64-48a nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds de update naar Android 10 waar aa versie 5...standaard meekomt werkt eea ook niet meer. Een (omslachtige) workaround die bij mij werkt is:

Verwijder updates van Android auto in je apps menu
Sluit de telefoon aan op je auto
Android auto stub gaat nu aanbieden om een update te downloaden. Sta dit toe, accepteer vervolgens de privacy prompts en alles zal werken TOTDAT je eea weer ontkoppelt.Dan moet je weer van boven af aan beginnen.

Werkt in mijn Corsa E uit 2016..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers53
Vandaag getest met telefoon waar Android 10 op staat. Geen probleem, alles werkt.
Het ligt dus aan het feit dat mijn telefoon 3 jaar oud is en alleen Android 8 heeft.
Belachelijk. Mocht iemand me nog kunnen helpen dit ook voor mijn telefoon werkend te krijgen dan hoor ik dit graag. Via apk mirror werkt het niet.

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Tweakers53 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:52:
Ik heb geen Android 10, maar 8.0 dus zou nog steeds via apk moeten downloaden . Ik zie het bestand en als ik er op klik krijg ik het bericht dat dit niet beschikbaar is in mijn land.
Het gaat om bestand:
Android Auto - Google Maps, Media & Messaging 3.9.5850. Ik heb meerdere releases geprobeerd, maar ik heb de arm64-48a nodig.
Waarom heb je specifiek de 3.9 versie van Android Auto nodig? Want als ik daarheen ga kan ik dit ook niet meer downloaden hoor, waarschijnlijk omdat dit een te oude versie is die ondertussen van APKMirror is verwijderd.

De laatste versie zou toch ook gewoon moeten werken op je smartphone, dat is versie 5.1 en die kan je hier downloaden: *knip*. Linken naar APK's is niet toegestaan.

Dit is ook de arm64-v8a apk. Die kan ik gewoon downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 27-02-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

rednax70 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:03:
Sinds de update naar Android 10 waar aa versie 5...standaard meekomt werkt eea ook niet meer. Een (omslachtige) workaround die bij mij werkt is:

Android auto stub gaat nu aanbieden om een update te downloaden. Sta dit toe, accepteer vervolgens de privacy prompts en alles zal werken TOTDAT je eea weer ontkoppelt.Dan moet je weer van boven af aan beginnen.

Ik heb precies hetzelfde probleem en dezelfde auto. Heb je toevallig al een oplossing gevonden? Ik heb zon beetje alles geprobeerd en word er inmiddels radeloos van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Niet echt een oplossing helaas, wel een wta eenvoudiger workaround. Sluit je gsm aan middels usb, en wacht tot android autop op je telefoon gestart is (icoontjes bovenaan). En dan (het werkt echt... ) open je twitter, zoek een tweet met een video, speel deze fullscreen, en klik back, back, ... en je hebt aa op je intellilink... raar maar waar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Wat een held! Het werkt! Heb er speciaal een twitter account voor aan gemaakt 😄 voorlopig op deze manier maar even de AA aanslingeren dus... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik heb het zelfde probleem voor mijn vader, die heeft een Galaxy S7. Is er inmiddels al een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-08 00:27
rednax70 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:03:

Hetzelfde hier. Een Corsa van 2016. Gebruik het al jaren via APK's van APK Mirror. Begin 2020 mijn Galaxy Note 9 geupdate naar Android 10. Ging in de eerste instantie goed. Kreeg ook keurig automatisch updates. Maar sinds een maand of twee had ik steeds vaker problemen met verbinden en sinds een week of twee werkte het helemaal niet meer. Telefoon zegt verbonden te zijn maar het display in mijn dashboard schakelt niet over.

Al van alles geprobeerd. Heel zelden werkt het ineens. Maar zodra ik het contact uit zet en even later weer aan is de pret weer over. Jouw methode lijkt iig te werken al is het omslachtig. Dank je voor de tip!
Ik vraag me af of er een bug zit in de laatste versie.

Ik heb wel een nieuwe optie gezien in de instellingen van Android Auto die ik daarvoor nog nooit gezien heb.
Ga naar 'Apps' en dan 'Android Auto'. Klik op 'Instellingen meldingen in app'.
Onderaan staat een optie 'Draadloze projectie'. Die staat standaard aan. Omdat je normaal gesproken altijd de USB-kabel moet gebruiken, vermoedde ik dat dit er iets mee te maken had. Even leek het ook of uitzetten de oplossing was. Maar de volgende dag werkte het weer niet.

Bij het testen had ik ook dit probleem met de USB-configuratie:
https://support.google.co...1894?hl=en&msgid=29391894
Misschien speelt dat ook een rol...

Nog een draadje gevonden op het Android Auto forum van Google. Daar staan nog wat work-a-arounds.
https://support.google.com/androidauto/thread/32301086?hl=en

[ Voor 9% gewijzigd door therealwheely op 17-08-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron de Haann
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03-2021
Dit betreft een intellilink in een Opel Adam die ook niet werkte met AA.

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb , gisteren heb ik het probeert met 2 verschillende samsung telefoons.
Wat je in iedergeval nodig hebt op je telefoon is Google assistent anders werkt het niet, ik heb het volgende gedaan.
1 zorg dat de telefoon eerst verbinding maakt via Bluetooth met je auto.
2 sluit de telefoon aan met de usb kabel.
3 je krijgt dan de melding Bij verbinden met AA wordt verbinding met Bluetooth verbroken .
4 druk op schakelen en druk dan op de spraaktoets op je stuur, deze moet je even ingedrukt houden.

En zie daar AA start op, ik heb dit zo een keer of 10 gedaan en het lukt keer op keer.
Op mijn vrouw haar telefoon stond geen google assistent, te verkrijgen in de playstore, werkte het na de installatie ook.
Dus na maanden klooien, bellen en mailen met verschillende Opel dealers lijkt mij dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barolo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03-2023
Dat Google dit niet oplost. Tot de update werkte het prima. Apple heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Na al deze tips en ook het volgende geprobeerd https://www.autoevolution...ction-problem-154233.html ben ik er eindelijk achter het probleem gekomen... diverse kabels van de Action (ook andere merken) werken niet in de Opel Astra. Terwijl de Action kabels wel gewoon werken in een Ford Fiesta en Renault Zoe.

Nadat ik een specifiek datakabel gekocht heb (voor een euro jaja) werkt Android Auto wel.

Kortom blijkbaar heeft/gebruikt Opel andere usb connecties dan menig ander auto zoals Ford en Renault.
Pagina: 1