M2M toepassing camerabewaking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOizo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik overweeg een Wireless multi WAM router te installeren voor camera bewaking installatie met een NAS oplossing met 4 livestream camra's op een plek waar geen internet aansluiting aanwezig is. Ik overweeg dan de NAS NVR1218 (speciaal ontworpen voor koppeling met bewakingscamera's) met opslag en eventueel ondersteund door een VS9601HD van Synology.. daar ben ik nog niet uit. Zoals bekend willen de meeste providers alleen een 3G/4G datasim verstrekken als er ook een mobiel(nummer) aan vast zit. Dan heb je bijvoorbeeld bij de installatie van een home alarm systeem al snel het probleem dat je simkaart niet wordt ondersteund. Nog vrij recent is M2M gekomen maar daar is vrij weinig over te vinden op het web. Ook bij Tweakers is hier nog weinig/niets over te lezen. Nieuwe technologie is het niet meer de "machine 2 machine" M2M zou hier wel een oplossing kunnen bieden.. Graag jullie advies hoe ik hier een passende oplossing voor kan vinden. Op zich natuurlijk mooi als je op elke plek een LAN kunt installeren met (betaalbare) internetverbinding.
Een voorbeeld is Simyo als provider maar daar die geeft ook niet veel duidelijkheid wat ik zou moeten kiezen prepays of abo. https://www.prepaidsimkaart.net/category/m2m-simkaarten

graag advies wat een goed werkende oplossing is.
groet Mathieu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:47
Een paar zaken:

- Wat is een "Multi Wireless WAM router"? Waarschijnlijk bedoel je een WAN router? Maar wat is "multi wireless"? Ik weet dat D-Link de naam "Multi-WAN router" gebruikt voor hun 3g/4g routers, bedoel je dat?
- Het enige dat de NVR1218 meer heeft dan de andere NAS systemen van Synology is een direct HDMI out poort voor surveillance station. Gezien jij deze NAS op een afgelegen plaats gaat zetten lijkt mij dat niet nodig te zijn? Kan je voor dat geld beter een ander systeem van Synology kiezen. Let wel op de camera licenties, standaard zitten er 2 camera licenties bij, je zal er dan nog 2 moeten bijkopen. Bij de NVR1218 zitten er standaard 4 camera licenties bij, je zou het verschil eens moeten uitrekenen in een tabel.
- Waarom wordt een sim kaart met een mobiel nummer niet ondersteund door een home alarm systeem? Juist wel, aangezien die systemen bellen als er een alarm is.
- M2M is meer voor zaken die niet veel bandbreedte of volume nodig hebben zoals IoT of trackers. Sommige abonnementen gaan zelfs maar tot 24MB per maand.. Zal je niet veel aan hebben voor streamen van 4 camera's..
- Kies een gewoon mobiel abonnement met veel data en klaar. In België heb je Mobile Vikings, 29€/maand voor onbeperkt data verbruik (vanaf 20GB/maand zakt de snelheid naar 512kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Wat ik tussen de regels door lees:

Ik wil graag op plek X camera’s hangen maar heb daar geen internet...

Dan zou ik het volgende doen:

Eerst een inventarisatie maken van de hoeveelheid camera’s die je nodig hebt nemen (bijv 4)

Dan een nvr kopen die die 4 camera’s kan aansturen via de ingebouwde poe switch (ik ben een fan van Hikvision en zou dus een 4poorts nvr nemen en 4 camera’s)

Dan een router kopen waarmee je een site to site openvpn verbinding kunt opzetten naar de locatie die de beelden moet hebben...

Voor connectiviteit zou ik dan eens gaan kijken naar een 4g router (teltonika) of een alles in 1 oplossing van draytek ofzo

En vergeet niet een fatsoenlijke UPS te kopen, liefst 1 die je ook via het netwerk kunt uitlezen (via de vpn dus)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:43

Coldcat

HODL

Dit topic is alweer van febrauri.
shure-fan schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:34:
Dan een router kopen waarmee je een site to site openvpn verbinding kunt opzetten naar de locatie die de beelden moet hebben...

Voor connectiviteit zou ik dan eens gaan kijken naar een 4g router (teltonika) of een alles in 1 oplossing van draytek ofzo
Ik ben op zoek naar een soortgelijke oplossing. Is een Teltonika Router hier direct geschikt voor of zou je daar een aparte router voor nodig hebben? (beide stappen combineren die hierboven beschreven zijn, of twee routers).

Ik een ander topic kwam ik MicroTek ook als goede 4G router tegen. Dat zou kunnen werken met een VPN?

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 23-05-2020 00:55 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOizo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Uiteindelijk gekozen voor Netwerk video recorder: Met een netwerk video recorder kun je video’s opslaan. Camera’s zonder een recorder uploaden constant materiaal naar de cloud. Dat kost je veel data. Camera’s die constant beelden opnemen en uploaden kunnen tot wel 60 GB per maand verbruiken! Met een NVR verbruik je alleen data wanneer je beelden wilt bekijken. router met sim emM2M abo 2GB voir €25 per jaar prepaid