Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik zoek een?
Televisie van 65" met goed beeld en geluid. Ik heb nu een 12 jaar oude Panasonic plasma die vervangen mag worden, deze had een uitstekend beeld en goed geluid. Ik begreep dat de huidige tv's minder geluid hebben.
Verder is een kleine wens, een sobere duidelijke bediening. De tv wordt op een satelliet ontvanger aangesloten (satelliet mogelijkheid is geen wens, de aansluitingen op de schotel zitten al vol), maar bij aan zetten moet de tv standaard op de HDMI aansluiting aan gaan en niet elke keer door een start scherm.
Het SMART gedeelte moet op de 2e plek staan ten opzichte van het normale televisie kijken.

Wat is je budget?
Budget is ca. €2500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd komt er een satelliet ontvanger op aangesloten. Ook zou ik graag een krachtige mediaspeler erin willen hebben, voor het bekijken van oa vakantiefilmpjes en foto's geschoten met een 4K camera, die op een nas staan.
Satelliet ontvanger en bluray zijn aangesloten via een Denon 4K versterker

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het hele lijstje met 0LED tv's door genomen en steeds als ik dacht dat ik de type nummers begon door te hebben, werd er weer een nieuw (totaal ander) nummer tussen gevoegd en ben ik het overzicht een beetje kwijt geraakt.
Mijn voorkeur ging naar een LG C9, maar bij een kennis was ik bij een vlotte kijksessie (met een C8) niet helemaal te spreken over het opstarten en de algehele bediening. Ik ben normaal iemand die snel een bediening van een apparaat snel door heeft, maar hier bleef ik maar rondjes lopen.

Wat ik niet wil is een Samsung, op de een of andere manier krijg ik daar een kriebel van over mijn rug.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
De gebruikte panelen in alle OLED tv's bestemt voor de consumentenmarkt zijn afkomstig van LG, hierdoor zijn er geen grote verschillen in beeldkwaliteit. Om even een paar verschillen te benoemen; LG OLED tv's bieden de beste prijs/ prestatie verhouding, de Panasonic OLED tv's zijn het beste gekalibreerd en de Sony OLED tv's hebben de beste motion interpolatie.

Wat is de reden waarom je de geluidskwaliteit van de huidige tv's aanhaalt? Zijn er ook speakers op jouw Denon 4K versterker aangesloten?

Wanneer we naar de geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers kijken, bieden de geïntegreerde speakers van de Sony AG8/ AG9 de beste geluidskwaliteit. Voor tv's speakers klinken de speakers van de LG C9 ook niet verkeerd, de geïntegreerde speakers van de Panasonic tv's klinken het minste (er zijn wel een aantal Panasonic OLED tv's waar een soundbar wordt meegeleverd). Dit gezegd hebbend zou ik persoonlijk de keuze voor een tv niet af laten hangen van de geluidskwaliteit, tenzij je een zo minimalistisch mogelijke set up wenst.

Gelet op jouw wensen en de negatieve ervaring met een LG C8 ben je denk ik het beste af met een Panasonic TX-65GZW954/ TX-65GZW1004. Houdt er wel rekening mee dat beide Panasonic modellen geen DTS ondersteun.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 22-02-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Mijn advies is om toch nog een keertje een LG OLED een kans te geven. De C9 biedt naar mijn mening toch het beste totaalpakket voor de laagste prijs. Het geluid is bijzonder goed te noemen voor een TV zonder geïntegreerde soundbar en LG's WebOS vind ik met afstand het meest complete TV OS. Mijn vriendin en dochter van 4 kunnen er ook prima mee overweg d:)b Het verschil met je Pana plasma is wel groot natuurlijk, maar als dat je tegenhoudt is elke nieuwe TV, zelfs een nieuwe Panasonic, een ergenis.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja ik snap het punt bediening ook niet helemaal. Het is allemaal vlot en logisch te bedienen, SMART vind je niet belangrijk. Iedereen vind de LG OLED's geweldig.

Ik zie de reden tot twijfel niet helemaal. Ik heb zelfs overigens een Philips OLED en als ik zie hoe makkelijk en soepel menu's op een LG werken, dan zou ik ze daar juist een pluspunt voor willen geven...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Freshouttheoven schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:06:
De gebruikte panelen in alle OLED tv's bestemt voor de consumentenmarkt zijn afkomstig van LG, hierdoor zijn er geen grote verschillen in beeldkwaliteit. Om even een paar verschillen te benoemen; LG OLED tv's bieden de beste prijs/ prestatie verhouding, de Panasonic OLED tv's zijn het beste gekalibreerd en de Sony OLED tv's hebben de beste motion interpolatie.

Wat is de reden waarom je de geluidskwaliteit van de huidige tv's aanhaalt? Zijn er ook speakers op jouw Denon 4K versterker aangesloten?

Wanneer we naar de geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers kijken, bieden de geïntegreerde speakers van de Sony AG8/ AG9 de beste geluidskwaliteit. Voor tv's speakers klinken de speakers van de LG C9 ook niet verkeerd, de geïntegreerde speakers van de Panasonic tv's klinken het minste (er zijn wel een aantal Panasonic OLED tv's waar een soundbar wordt meegeleverd). Dit gezegd hebbend zou ik persoonlijk de keuze voor een tv niet af laten hangen van de geluidskwaliteit, tenzij je een zo minimalistisch mogelijke set up wenst.

Gelet op jouw wensen en de negatieve ervaring met een LG C8 ben je denk ik het beste af met een Panasonic TX-65GZW954/ TX-65GZW1004. Houdt er wel rekening mee dat beide Panasonic modellen geen DTS ondersteun.
Er zitten speakers aangesloten op de Denon Receiver, maar die gebruiken we eigenlijk alleen om film te kijken of muziek te luisteren.

Aangezien voor mij televisie kijken meer is dan alleen het visuele, wil ik ook goed geluid uit dat apparaat krijgen (voor dat geld). De keuze van een tv laat ik dus voor een groot deel afhangen van het geluid, dat moet compleet zijn en niet blikkerig of iel, het moet een woonkamer kunnen vullen zonder overstuurt te raken als een jaren 80 Yoko stereosetje.
Major_ton schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:07:
Mijn advies is om toch nog een keertje een LG OLED een kans te geven. De C9 biedt naar mijn mening toch het beste totaalpakket voor de laagste prijs. Het geluid is bijzonder goed te noemen voor een TV zonder geïntegreerde soundbar en LG's WebOS vind ik met afstand het meest complete TV OS. Mijn vriendin en dochter van 4 kunnen er ook prima mee overweg d:)b Het verschil met je Pana plasma is wel groot natuurlijk, maar als dat je tegenhoudt is elke nieuwe TV, zelfs een nieuwe Panasonic, een ergenis.
Gisteren toevallig weer langs geweest bij die kennis en weer even de tv geprobeerd. Van de vrouw des huizes kreeg ik meteen al de opmerking "hopelijk begrijp jij de afstandbediening beter dan ik". De kinderen hadden de tv op een andere invoer gezet oid. en de enige manier waarop zij het weer goed kreeg was door de tv uit en weer aan te zetten. Als ik dat bij mij thuis neer zet, dan vind ik op een gegeven moment de afstandbediening als zo'n geboorte ooievaar dwars door de tv.
Beeld is trouwens prachtig, de bedieningspijl vind ik zelf irritant.

Ik weet dat plasma niet meer te krijgen is. Het beeld van 0LED vind mijn vrouw wel rustiger.
JvS schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:27:
Ja ik snap het punt bediening ook niet helemaal. Het is allemaal vlot en logisch te bedienen, SMART vind je niet belangrijk. Iedereen vind de LG OLED's geweldig.

Ik zie de reden tot twijfel niet helemaal. Ik heb zelfs overigens een Philips OLED en als ik zie hoe makkelijk en soepel menu's op een LG werken, dan zou ik ze daar juist een pluspunt voor willen geven...
Het smart gedeelte begint na een jaar of 4 langzaam uitgefaseerd te raken, hierom vind ik het smart gedeelte een heel erge bij zaak waar ik het liefst omheen werk en zo min mogelijk mee te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
jbbrans schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Het smart gedeelte begint na een jaar of 4 langzaam uitgefaseerd te raken, hierom vind ik het smart gedeelte een heel erge bij zaak waar ik het liefst omheen werk en zo min mogelijk mee te maken wil hebben.
4 jaar ergens gebruik van maken is niet niks, toch? En zodra het niet meer (goed) werkt, dan gebruik je de HDMI-poorten, en heb je nul last van de smart-functionaliteiten.

OLED-tv's zijn momenteel nog heel erg high-end tv's, dus je gaat sowieso niet ontkomen aan smart-functionaliteiten.

Je lijkt overigens iedere keer 0LED (nul LED) te zeggen, maar het is OLED, waarbij de 'O' van Organic komt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

[...]

[...]

Gisteren toevallig weer langs geweest bij die kennis en weer even de tv geprobeerd. Van de vrouw des huizes kreeg ik meteen al de opmerking "hopelijk begrijp jij de afstandbediening beter dan ik". De kinderen hadden de tv op een andere invoer gezet oid. en de enige manier waarop zij het weer goed kreeg was door de tv uit en weer aan te zetten. Als ik dat bij mij thuis neer zet, dan vind ik op een gegeven moment de afstandbediening als zo'n geboorte ooievaar dwars door de tv.

Ik weet dat plasma niet meer te krijgen is. Het beeld van 0LED vind mijn vrouw wel rustiger.

[...]

Soms lijkt het ook wel een kwestie van niet willen. Er zit een grote duidelijke INPUT selectie knop op de LG remote en anders is er altijd nog de HOME knop. Serieus, veel simpeler wordt het niet, maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

Aan smartfuncties ontkom je inderdaad niet, tenzij je voor het dubbele aan geld een monitor koopt. Ik heb een LG OLED uit 2016 en aan werkelijk niks is op te merken dat het OS al 4 jaar 'oud' is. Ik krijg nog regelmatig updates voor alle apps die we gebruiken (Netflix, YouTube, Amazon Prime, Videoland, Disney+ etc... Het werkt 10x sneller, simpeler en soepeler dan mijn 2018 Sony TV met AndroidTV. Met een C9 zit je gewoon goed op dat vlak. Tevens ondersteunt de ingebouwde mediaspeler ook alle gebruikelijke formaten incl. DTS audio.

Uiteindelijk moet je uiteraard zelf kiezen waar je vrolijk van wordt, dat hebben wij ook gedaan, maar het komt een beetje over alsof je vastzit aan een gedachte die niet helemaal gegrond is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb sinds kort een Panasonic OLED en die gaat gewoon aan als er een apparaat op de HDMI poort actief wordt. Maar ik vermoed eerlijk gezegd dat alle TV’s dat nu wel zullen doen.

Misschien dat er anders ook nog wel een hotel mode (denk dat het zo heet) is. Mijn oude Panasonic plasma ging meteen naar de HDMI ingang als ik ‘m aanzette. Handig omdat ik een externe tuner voor digitale TV gebruikte. Maar ik geloof dat dat een verborgen instelling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Hahn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:01:
[...]
4 jaar ergens gebruik van maken is niet niks, toch? En zodra het niet meer (goed) werkt, dan gebruik je de HDMI-poorten, en heb je nul last van de smart-functionaliteiten.

OLED-tv's zijn momenteel nog heel erg high-end tv's, dus je gaat sowieso niet ontkomen aan smart-functionaliteiten.

Je lijkt overigens iedere keer 0LED (nul LED) te zeggen, maar het is OLED, waarbij de 'O' van Organic komt ;)
Ik dacht inderdaad dat het 0LED was, maar ik moet je gelijk geven met OLED.
Dit wordt mijn 4e tv in 35 jaar, dus gemiddeld iets van 11,5 jaar per tv, dan vind ik 4 jaar toch wat kort.
Ik weet dat ik een slechte ben voor de bruingoed industrie.
Ik weet ook dat er geen consumenten tv's meer zijn zonder smart deel.

Ik zoek gewoon een tv met goed beeld, goed geluid en een duidelijke bediening.
Major_ton schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:54:
[...]
Het werkt 10x sneller, simpeler en soepeler dan mijn 2018 Sony TV met AndroidTV. Met een C9 zit je gewoon goed op dat vlak. Tevens ondersteunt de ingebouwde mediaspeler ook alle gebruikelijke formaten incl. DTS audio.

Uiteindelijk moet je uiteraard zelf kiezen waar je vrolijk van wordt, dat hebben wij ook gedaan, maar het komt een beetje over alsof je vastzit aan een gedachte die niet helemaal gegrond is.
Dank je wel voor het melden dat je 2016 LG simpeler en soepeler werkt dan je 2018 Sony.

Mijn huidige tv is 13 jaar oud, ver voor het smart tijdperk, de ervaring die ik met nieuwere tv's heb is een korte tijd met de tv van mijn kennis.
downtime schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:08:
Ik heb sinds kort een Panasonic OLED en die gaat gewoon aan als er een apparaat op de HDMI poort actief wordt. Maar ik vermoed eerlijk gezegd dat alle TV’s dat nu wel zullen doen.

Misschien dat er anders ook nog wel een hotel mode (denk dat het zo heet) is. Mijn oude Panasonic plasma ging meteen naar de HDMI ingang als ik ‘m aanzette. Handig omdat ik een externe tuner voor digitale TV gebruikte. Maar ik geloof dat dat een verborgen instelling was.
Ik had inderdaad mijn Panasonic ook met hotel modus op standaard HDMI opstarten gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
jbbrans schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Ik dacht inderdaad dat het 0LED was, maar ik moet je gelijk geven met OLED.
Dit wordt mijn 4e tv in 35 jaar, dus gemiddeld iets van 11,5 jaar per tv, dan vind ik 4 jaar toch wat kort.
Nogmaals: zelfs al zou het smart-deel na 4 jaar niet geweldig meer werken, je hoeft je tv niet per direct te vervangen dan natuurlijk. Staar je dus niet blind op wel of geen smart.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jbbrans Als geluid ook belangrijk voor je is, kijk dan ook eens naar de Philips OLED's, reviews: Philips 984 en 934 oled-tv's - Beste beeld krijgt geluid dat het ver...

Als bonus krijg je er Ambilight bij ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Tja, zoals Major_ton al aangeeft heeft zo wat elke afstandbediening een 'input/ source' knop, daarnaast gaan de meeste tv's gewoon weer verder in de modus waar je de tv op stand-by hebt gezet.

Je kan het beste naar een (speciaal)zaak gaan waar ze zowel LG, Sony als Panasonic tv's verkopen om zelf het smart gedeelte en de (afstands)bediening te ervaren.
Aangezien voor mij televisie kijken meer is dan alleen het visuele, wil ik ook goed geluid uit dat apparaat krijgen (voor dat geld). De keuze van een tv laat ik dus voor een groot deel afhangen van het geluid, dat moet compleet zijn en niet blikkerig of iel, het moet een woonkamer kunnen vullen zonder overstuurt te raken als een jaren 80 Yoko stereosetje.
Zoals al eerder aangegeven klinken de interne speakers van de LG C9 voor tv speaker begrippen goed, de Sony OLED tv's bieden de beste geluidskwaliteit m.b.t. interne speakers, de Panasonic TX-65FZW954 wordt met een geïntegreerde soundbar geleverd en is de enige Panasonic tv met goed geluid welke binnen jouw budget valt deze tv is nog hier en daar verkrijgbaar buiten de aangegeven winkels in de pricewatch. Ook hier geldt weer om het zelf te ervaren wellicht ben jij ook tevreden met de geluidskwaliteit van de Panasonic TX-65GZW954/ TX-65GZW1004.
Pagina: 1