Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opinie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04 17:29
Na installatie van Windows 10 merkte ik dat de UEFI versie 1.9 was en er een update naar 2.5 beschikbaar was.
In UEFI kan ik via internet updates zoeken maar updaten lukt niet. Melding: connection error
Via W10 updaten: proces door Windows gestopt.
PC voor dagelijks gebruik met SSD.

Mijn vraag: is het nodig/nuttig om de UEFI te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In mijn opinie geef je véél te weinig informatie. Welk moederbord hebben we het over? Heb je de release notes gelezen om te zien wat er gefixed is in de versies na 1.9? Als dat enkel zaken zijn die voor jou totaal ongerelateerd zijn, kun je ze skippen.

Maar ik zou wel willen weten waarom het misgaat, als ik jou was. Wat als je niet de laatste maar één volgende na jouw versie pakt?

edit:
@Malantur Scherp! :Y Sorry. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 22-02-2020 12:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:15
Room42 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:48:
In mijn opinie geef je véél te weinig informatie. Welk moederbord hebben we het over? Heb je de release notes gelezen om te zien wat er gefixed is in de versies na 1.9? Als dat enkel zaken zijn die voor jou totaal ongerelateerd zijn, kun je ze skippen.

Maar ik zou wel willen weten waarom het misgaat, als ik jou was. Wat als je niet de laatste maar één volgende na jouw versie pakt?
Type moederbord staat in de titel.
Site van Asrock:
https://www.asrock.com/mb/Intel/B85M%20Pro4/index.asp#BIOS

Update microcode en iets van modify shutdown behaviour staan er tussen. Ik zou hem persoonlijk wel updaten via de files van de site downloaden en met een USB stick. Handleidingen vind je hiervoor eventueel op google.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opinie
@Room42 Ik was eerder vandaag tussen de bedrijven door via de telefoon online. Daardoor herhaalde ik het model niet in het bericht.

Ondertussen heb ik de Asrock app shop geïnstalleerd en het zo ook eens geprobeerd. Wederom "we are temporarily unable to update the bios due to your os" als reactie. Het bestand dat gedownload wordt is namelijk hetzelfde als je zelf van de site kan halen voor update via Windows.

De handleiding staat op de site van Asrock ( op ! klikken in de tabel met update software)

Via USB lukte het wel. Geen enkel probleem. Gezien problemen als spectre, meltdown en ransomware dagelijkse dingen worden, heb ik liever alles up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@opinie Ik zat niet goed op te letten, hoewel het in de post vermelden altijd wel handig is. :) Maar via USB is het dus wel gelukt om je firmware te updaten?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• opinie
@Room42 Ja, via USB lukte het prima.

Nog een raar ding is dat ik vandaag toevallig in de UEFI was en uit nieuwsgierigheid de internet-flash update check aanklikte. Er was een update beschikbaar. O, interessant. En je raadt het al: dezelfde melding. Geen internetverbinding desondanks dat er net via internet een update gevonden werd. Nog vreemder is dat versie 2.50 de nieuwste en er al op staat.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 22:50
Ik heb dit ook gehad. Via de usb stick ging het wel prima. Ik heb precies het zelfde moederbord.

[ Voor 24% gewijzigd door casper4253 op 27-02-2020 14:01 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:15
Ach ja op dergelijke momenten merk je waarom ASRock niet zo hoog aangeschreven wordt dan een Asus of een MSI. Ik zou er verder niet meer naar omkijken, volgende keer gewoon opnieuw via USB doen en als volgende moederbord een iets kwalitatiever bord aanschaffen :9

Qua gebruiksgemak in de BIOS vind ik persoonlijk bijvoorbeeld Asus gewoon onverslaanbaar en daar wil ik best een paar euro's extra voor uitgeven.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:04
Malantur schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:37:
Ach ja op dergelijke momenten merk je waarom ASRock niet zo hoog aangeschreven wordt dan een Asus of een MSI. Ik zou er verder niet meer naar omkijken, volgende keer gewoon opnieuw via USB doen en als volgende moederbord een iets kwalitatiever bord aanschaffen :9

Qua gebruiksgemak in de BIOS vind ik persoonlijk bijvoorbeeld Asus gewoon onverslaanbaar en daar wil ik best een paar euro's extra voor uitgeven.
Nochtans vindt mijn x470 prime pro ook niet de laatste BIOS versie vanuit BIOS zelf...
Pagina: 1