ik heb een dual p1 233mmx met 128mb en ik wil de matrox mistique en de voodoo1 vervangen door een pci videokaart maar nu is mijn vraag welke, prijs maakt niet zoveel uit.
Uhm een leuke Voodoo 3 PCI?
Niet te duur, en toch 'n aardig stukje sneller.
Niet te duur, en toch 'n aardig stukje sneller.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Van de asus v3800 serie is ook ergens een pci versie is wel tnt2.
I’m not like the OTTERS
Als de prijs toch niets uitmaakt kun je ook een Voodoo5 5500 PCI kopen
... je CPU is wel zwak maar met 4XFSAA is de videokaart bij iets snellere CPU's toch de bottleneck. Een beetje extreem
? Dan is de Voodoo3 PCI idd een goede keuze voor jou systeem ...
... je CPU is wel zwak maar met 4XFSAA is de videokaart bij iets snellere CPU's toch de bottleneck. Een beetje extreem
? Dan is de Voodoo3 PCI idd een goede keuze voor jou systeem ...
VD5 is iets te veel geld maar ik heb nu de keus tussen
Voodoo3 2000
Voodoo3 3000
V3800-TV 16MB PCI Video-In TV-out 289,- mycom
creative vanta pci 32mb pci
diamond stealth3 pci 32 mb
wat zijn nog meer goede pci videokaarten en welke kan ik het beste nemen
Voodoo3 2000
Voodoo3 3000
V3800-TV 16MB PCI Video-In TV-out 289,- mycom
creative vanta pci 32mb pci
diamond stealth3 pci 32 mb
wat zijn nog meer goede pci videokaarten en welke kan ik het beste nemen
Ik heb zelf nu een voodoo3 2000 pci, opzich bevalt ie me goed, maar toch vind ik het een kutkaart want bij UT loopt ie te kutten, en dat is toch wel me favo spel 
Bij een Celly 466. De kaart is nog een overblijfsel uit me p166, dus daarom PCI

Bij een Celly 466. De kaart is nog een overblijfsel uit me p166, dus daarom PCI
Ik heb weleens gehoord van smp in je video drivers of zo iets hoe zit dat eigenlijk en welke kaart/driver ondersteund dat en wat is het voordeel ermee ?
misschien heeft iemand nog een V550 voor je te koop?
Verwijderd
Victorb: Je Proc is niet snel (vergeleken met tegenwoordig
) dus ik zou op zoek gaan aar een V3-2000/3000, evt. 2e hands.
Neem iig zeker niet die Vanta: das een gecastreerde tnt2 (64bit membus). En ook niet die Stealth (S3 uit business: drivers?)
Exterazzo: Erg vreemd, UT doet het juist erg goed onder Glide waar het op ontworpen is. Juist UT fans draaien 3dfx.
victorb: SMP: multiprocessor ondersteuning: dat je vid.kaart drivers geschikt zijn om effectief gebruik te maken van multiprocessor systemen. Dus zolang je gewoon een single processor systeem hebt hoef je je daar totaal geen zorgen om te maken.
) dus ik zou op zoek gaan aar een V3-2000/3000, evt. 2e hands.Neem iig zeker niet die Vanta: das een gecastreerde tnt2 (64bit membus). En ook niet die Stealth (S3 uit business: drivers?)
Exterazzo: Erg vreemd, UT doet het juist erg goed onder Glide waar het op ontworpen is. Juist UT fans draaien 3dfx.
victorb: SMP: multiprocessor ondersteuning: dat je vid.kaart drivers geschikt zijn om effectief gebruik te maken van multiprocessor systemen. Dus zolang je gewoon een single processor systeem hebt hoef je je daar totaal geen zorgen om te maken.
Tweakotine
ik heb juist een dual dus welke kaart onder stuend smp want dat lijkt me wel interresant.
Maar wat moet in me voorstellen bij de tv in en uit van die asusu tnt2?
ik heb juist een dual dus welke kaart onder stuend smp want dat lijkt me wel interresant.
Maar wat moet in me voorstellen bij de tv in en uit van die asusu tnt2?
Ik zou ook ff opletten welk OS je gebruikt (zal wel NT4/2000 zijn??) en dat daar goeie drivers voor zijn. Ik zou op zoek gaan naar een Voodoo 3 3000 of een nvidia tnt2 pci kaart (maar ik weet niet hoe het met die drivers daarvan zit).
Asus v3800 is denk ik wel goede keus
met video in kun je je tv/VCR op je pc aansluiten en zo tv beelden op je pc kijken
met video uit kun je pc beelden op je tv kijken of opnemen met je VCR.
Uit benchmarks blijkt dat de tnt2 beter is dan de V3. Met tnt2 pci kun je ook gewoon de detonator drivers van nvidia gebruiken.
Je hoeft je geen zorgen te maken over smp met je videokaarten dat werkt wel.
met video in kun je je tv/VCR op je pc aansluiten en zo tv beelden op je pc kijken
met video uit kun je pc beelden op je tv kijken of opnemen met je VCR.
Uit benchmarks blijkt dat de tnt2 beter is dan de V3. Met tnt2 pci kun je ook gewoon de detonator drivers van nvidia gebruiken.
Je hoeft je geen zorgen te maken over smp met je videokaarten dat werkt wel.
I’m not like the OTTERS
ik ga denk voor de asus v3800 pci maar ik zit te twijfelen tussen de 16 en de 32meg versie welke kan ik beter nemen
Gforce2 MX pci ?
Ik weet niet meer op welke pagina ik dit zag, maar volgens mij bij een hollandse pc_boer.
Gr jan
Ik weet niet meer op welke pagina ik dit zag, maar volgens mij bij een hollandse pc_boer.
Gr jan
wanneer is de geforce2 mx in pci leverbaar en welke moet ik dan nemen en hoe duur is die en heeft het wel nut op een dual 233mmx?
Geen idee hier is de link http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12901
tja als je aan die geforce kan komen is dat natuurlijk beter dan een tnt2.
Als je voor de tnt2 gaat neem dan wel de 32mb versie, lijkt me beter met texture memory enzo...
Als je voor de tnt2 gaat neem dan wel de 32mb versie, lijkt me beter met texture memory enzo...
I’m not like the OTTERS
Asus V3800-TV 16MB PCI Video-In TV-out 289,00
Asus V3800-TV 32MB PCI Video-In TV-out 379,00
Dit is bij de mycom maar heeft 32mb echt veel meer nut dan 16mb want het is toch 90 piek meer
Asus V3800-TV 32MB PCI Video-In TV-out 379,00
Dit is bij de mycom maar heeft 32mb echt veel meer nut dan 16mb want het is toch 90 piek meer
Als je linux gaat draaien zou ik een 3dfx kaart nemen, hij presteert iets minder dan onder windows, maar de drivers zijn opensource. De broncode is dus beschikbaar.
Je kan deze drivers dan compileren met pmesa, een aangepaste versie van mesa, een opengl implentatie voor linux.
Pmesa is namelijk een opengl implentatie voor dual processor! Dus beide processoren worden gebruikt.
Je kan deze drivers dan compileren met pmesa, een aangepaste versie van mesa, een opengl implentatie voor linux.
Pmesa is namelijk een opengl implentatie voor dual processor! Dus beide processoren worden gebruikt.
hmm heb bij die asus site gekeken en min specs zijn p2 of p3... maakt denk ik niet zo veel uit.
Waarom wil je eigenlijk nieuwe videokaart?
Als je geen nieuwe games (quake3 of UT) gaat spelen heeft die 32 mb idd niet veel nut.
Waarom wil je eigenlijk nieuwe videokaart?
Als je geen nieuwe games (quake3 of UT) gaat spelen heeft die 32 mb idd niet veel nut.
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
De Stealth 3 s540 pci is echt een goed en goedkoop kaartje!!!
Ik heb hem ook gehad en hij werkte uitstekend
en zonder problemen
AANRADER!!!!!
Ik heb hem ook gehad en hij werkte uitstekend
en zonder problemen
AANRADER!!!!!
ik wil die kaart dat ik beter 3d shooters kan spelen en nieuwe mogelijkheden hebt beter beeld snellere kaart.
Maar hoe zijn de drivers van de tnt2 dan onder linux?
Maar hoe zijn de drivers van de tnt2 dan onder linux?
De tnt2 drivers onder linux zijn uitstekend. Unreal Tournament is onder linux sneller dan de windows versie.
Dus dat zit wel goed, maar als je goede ondersteuning voor dual processor wil, zou ik een kaart nemen met opensource drivers.
Bijvoorbeeld een 3dfx kaart.
Kijk eens op: http://www.lri.fr/~alex/PMesa/#distri
Dus dat zit wel goed, maar als je goede ondersteuning voor dual processor wil, zou ik een kaart nemen met opensource drivers.
Bijvoorbeeld een 3dfx kaart.
Kijk eens op: http://www.lri.fr/~alex/PMesa/#distri
Zijn die 3dfx drivers ook open source voor windows nt want een vaak gehoorde klacht over de vd3 is geen smp ondersteuning in de driver zit.
Verwijderd
Ik zou graag prijzen van deze besproken kaartjes willen zien.
(en eventueel, de webpagina)
Ik zit met een soort gelijk probleem.
Is dit mogelijk??
(en eventueel, de webpagina)
Ik zit met een soort gelijk probleem.
Is dit mogelijk??
Ik heb vandaag de asus v3800 pci 16 mb
gehaald prima kaartje iedereen bedankt voor jullie reakties
YP wat wil je precies weten?
gehaald prima kaartje iedereen bedankt voor jullie reaktiesYP wat wil je precies weten?
Pagina: 1