Toon posts:

newbe:Gordijnsturing onder Apple HomeKit. Hoe doen we dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• raverke95
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-10 21:00
Beste forummers,

Wij hebben besloten om onze woning op het gelijkvloers te gaan voorzien van gordijnen. Het zullen volledig verduisterende en thermisch isolerende exemplaren zijn.
's zomers is het altijd enorm warm in onze woning; hopelijk kan dat beteren met de thermische isolatie in die gordijnen. Daaruit is het idee ontstaan om eea met domotica te gaan sturen. Icm met een weerstation buiten kan ik een scenario maken dat de gordijnen sluiten bij bepaalde temperaturen enz.
Vermits we zo wat alles van Apple in huis hebben, wil ik graag rond Apple HomeKit gaan werken.

Allereerst... De firma die de gordijnen gaat plaatsen werkt met een gordijnrail aangedreven door een Somfy - motor (type 5091). Blijkbaar hangt er verder niks aan. Aansturing dus zelf te verzorgen.

Ik heb 0,0 ervaring met AppleHomekit. Wil op termijn er ook nog een weerstation mee koppelen, Philips Hue lampen en een videofoon.

Maar goed, kan er mij iemand uitleggen hoe ik te werk kan gaan om mijn gordijnen met die HomeKit te koppelen.
Ik weet wel dat je de AppleTV kan gebruiken als "hub" om de gekoppelde elementen van buitenaf te sturen.
Weten wat ik kan gebruiken om mijn motoren aan te sturen met HomeKit zou al een begin zijn...

wie oh wie helpt me verder...

Hartelijk dank!
Gert

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee