Hallo allemaal,
Een vriend van mij wilt een game pc voor €800 bouwen en heeft mij om hulp gevraagd om daar bij te helpen. Ik ben benieuwd of ik een een goede build in elkaar gezet hebt. Ik heb kortgeleden mijn eigen game pc in elkaar gezet en dat had ik niet kunnen doen zonder de hulp van Tweakers. Dus ik vraag opnieuw om de hulp en advies van mede Tweakers
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt op 1080p 60fps AAA games op medium of high settings kunnen spelen (wat met deze build en dit budget goed moet kunnen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn maximale budget is €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is zijn eerste build dus hij heeft geen onderdelen die hij wilt meenemen naar zijn nieuwe systeem. Een toetsenbord en muis heeft die al. Hij heeft nog een monitor nodig, maar dat valt niet in dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat staat in de wenslijst die ik toegevoegd hebt
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, hij (en ik ook) heeft geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mij lijkt het vooral handig om een redelijk goedkope behuizing te hebben met goede/redelijke air flow (als dat past in het budget). Daarom leek mij de Cooler Master MasterBox NR600 of de Fractal Design Focus G een geschikte keuze.
Ga je overklokken?
Dat is die niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie meningen over deze build. Daarnaast hoop ik veel advies te krijgen zodat hem het beste kan helpen met zijn build.
Een vriend van mij wilt een game pc voor €800 bouwen en heeft mij om hulp gevraagd om daar bij te helpen. Ik ben benieuwd of ik een een goede build in elkaar gezet hebt. Ik heb kortgeleden mijn eigen game pc in elkaar gezet en dat had ik niet kunnen doen zonder de hulp van Tweakers. Dus ik vraag opnieuw om de hulp en advies van mede Tweakers
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt op 1080p 60fps AAA games op medium of high settings kunnen spelen (wat met deze build en dit budget goed moet kunnen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn maximale budget is €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is zijn eerste build dus hij heeft geen onderdelen die hij wilt meenemen naar zijn nieuwe systeem. Een toetsenbord en muis heeft die al. Hij heeft nog een monitor nodig, maar dat valt niet in dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat staat in de wenslijst die ik toegevoegd hebt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, hij (en ik ook) heeft geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mij lijkt het vooral handig om een redelijk goedkope behuizing te hebben met goede/redelijke air flow (als dat past in het budget). Daarom leek mij de Cooler Master MasterBox NR600 of de Fractal Design Focus G een geschikte keuze.
Ga je overklokken?
Dat is die niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie meningen over deze build. Daarnaast hoop ik veel advies te krijgen zodat hem het beste kan helpen met zijn build.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR600 (without ODD) | € 67,75 | € 67,75 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX6000 Lite 512GB | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 813,55 | ||