USB in stopcontact - Moet ik ergens op letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Beste allen,

Ik ben bezig om stroom aan te leggen in mijn huis. Ook leg ik zelf (met hulp) de stopcontacten aan.
Ik wil gaan voor stopcontact met USB aansluiting er ook bij in.

Diegene die mij helpt is van een wat oudere generatie, en kan wel stopcontacten aanleggen, maar heeft nog nooit wat aangelegd met USB.

Ik weet wel dat er verschillende adapters zijn, bijv. 1 voor een iPad en 1 voor een iPhone, en dat er verschil zit in een wattage. Ik las al wat dat dat ook Wa kan heten.

Kan ik 'gewoon' wat bestellen, of zeggen jullie dat ik nog wel op dingen moet letten?
https://www.bol.com/nl/p/...ZBoQ.1_28.34.ProductTitle

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37
Van de week toevallig zitten zoeken en 1 besteld via de groothandel, waar je op moet letten is het aantal ampere dat ie kan leveren.

1 ampere is traag laden en 2,5 ampere is snel laden. Die van 1 zal je ipad niet snel vol krijgen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 1 van Merten, deze heeft 2 poorten en doet max 2,7 ampere. Ruim voldoende dus.

Neem een gerenomeerd merk (gira/merten/busch jager) ding zit 24 uir per dag aan het stroom en hier wil je dus geen brand door krijgen.

Console Guy

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Waarom zoiets vergankelijks toevoegen aan een permanente installatie? Volgens mij zijn we langzaamaan ook al afscheid aan het nemen van usb-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

leecher schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:27:
Waarom zoiets vergankelijks toevoegen aan een permanente installatie? Volgens mij zijn we langzaamaan ook al afscheid aan het nemen van usb-A
Vind het zelf niet echt permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 691473 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Vind het zelf niet echt permanent.
Iets in de muur metselen betekent meestal wel dat het minstens 10 jaar daar blijft zitten, wat dat betreft ben ik het wel eens met de sentimenten hierboven dat een adapter er over 3 jaar wellicht helemaal anders uit komt te zien en je hele zwik in de muur tamelijk verouderd is.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:17
Let ook op de inbouwdiepte. Vaak zit in een wcd ook een lasdopje en wat andere draden. Dat moet wel passen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:17
Wintervacht schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Iets in de muur metselen betekent meestal wel dat het minstens 10 jaar daar blijft zitten, wat dat betreft ben ik het wel eens met de sentimenten hierboven dat een adapter er over 3 jaar wellicht helemaal anders uit komt te zien en je hele zwik in de muur tamelijk verouderd is.
Een stopcontact metsel je niet vast he. Er zit een doos in de muur waar je de rest in vast schroeft. Is in 5 minuten te vervangen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het product waar je naar linkt geeft in een review aan dat apple niet werkt (want niet gecertificeerd). Geen idee of je er eentje kunt vinden die wel werk maar dat is een puntje om op te letten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06:26
Ik heb er een paar (van de action) en daar zijn achter gewoon 3 aansluitpunten, blauw, zwart en aarde. Daar de draadjes insteken en het hele zwikkie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:34
Even er vanuit gaande dat deze stopcontacten met USB al wel een geschakelde voeding bevatten, verbruik van zo'n lader zonder last is 1 a 2 euro per jaar. Ga je vervolgens je hele huis voorzien, dan tik je wel wat stroom weg.

Verder hoef je voor 't USB lader gedeelte niks extra's te doen. Deze pakt de nul en de fase van 't stopcontact.
Wat @Purzelbaum al zegt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 19:30
Goedkope Chinese prullaria waarvan niet bekend is aan welke veiligheidseisen het voldoet. Niet doen.

Zelfde geldt voor de rommel van de Action. Niet doen.

Bij USB adapters/laders is het veel verstandiger om te gaan voor gerenommeerde merken, waarvan je weet dat ze aan de veiligheidsnormen voldoen.

[ Voor 50% gewijzigd door Glenfiddich op 24-02-2020 16:21 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Bedankt allen voor de tips. Ik denk dat ik het toch niet doe, omdat het niet veel voordeel heeft verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:27
Canon_nl3 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:34:
Bedankt allen voor de tips. Ik denk dat ik het toch niet doe, omdat het niet veel voordeel heeft verder.
Je bespaart je alleen dat je de USB-kabel direct in de wallmount USB-poort kunt steken, ipv 220V<-USB adapter<-USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb ook wel eens gehoord dat zo’n stopcontact met usb poorten altijd een beetje stroom verbruikt ook al zit er niets in, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 20:14

GG85

.......

Navi schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:30:
Heb ook wel eens gehoord dat zo’n stopcontact met usb poorten altijd een beetje stroom verbruikt ook al zit er niets in, klopt dat?
Ja natuurlijk, de schakeling die van 230V->5v staat 24/7 wat te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou inderdaad heel erg oppassen met het vast inbouwen en 24/7 met 230v verbinden van Chinese troep :X
Neem dan zo iets:
https://www.busch-jaeger.de/produktloesung/usb-ladegeraete
Of
https://www.gira.de/produ...ira-steckdosen-fuer-innen

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2020 20:24 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:08
Ik zou het zelf ook niet doen vanwege weinig toegevoegde waarde, maar de permanentie van de installatie is inderdaad geen geweldige reden, voor minder dan €10 per doos vervang je 'm door whatever over 20 jaar dan weer modern is, en echt rocket science is het ook wel nauwelijks. Aantal dozen waarbij je dit gaan doen is allicht ook lang niet allemaal. Een bij je bed, een of twee in de woonkamer waar je de telefoon vaak legt, een in een werkkamer wellicht. Dan valt het sluipverbruik ook wel mee.

Maar idd voor dit soort materiaal geen Action/china-meuk zonder keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

sig69 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Een stopcontact metsel je niet vast he. Er zit een doos in de muur waar je de rest in vast schroeft. Is in 5 minuten te vervangen.
Als je klaar bent met het opladen van je telefoon, demonteer jij dan het gehele stopcontact? :+ Ik denk dat dat is waar op gedoeld wordt :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 22:18
https://2usb.eu/2usb-55-wall-outlet

Ik heb deze in mijn bed ingebouwd, zou nooit meer zonder willen. Stroomverbruik permanent is <0.5W (mijn meter gaat niet lager). Nadeel is wel dat ik mijn draagbare adapter nooit bij me heb als ik op andere plekken ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Neem inderdaad geen goedkope (ongecertificeerde) meuk.

Bij ons in de stadsbussen zitten ook USB poorten. Deze zitten in de wand op kniehoogte.
En soms 'brand' ik mijn benen er zowat aan! Blijkt dus dat die USB poorten soms heel warm worden, en dan zijn ze niet eens in gebruik! Lijkt mij niet echt veilig.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 18:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een schakelaar voor een lamp hebt, met daarnaast een stopcontact.

Dan kun je ook een dubbele schakelaar er in zetten, waarbij de ene helft de lamp schakelt, en de andere helft het stopcontact (met USB).

Dan voorkom je dat ie altijd stroom trekt (of in de fik vliegt als je niet thuis bent, al kun je beter toch een fatsoenlijk merk kopen).
Ook alleen installeren op plekken waar je het nodig zult hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 14:42
Een ander argument om het niet te doen is: snelladen. Ben nog nooit een USB-"stopcontact" in het wild tegen gekomen die sneller oplaadt dat een reguliere USB-poort op de computer. En aangezien die standaarden nogal willen wijzigen en niet altijd compatibel zijn, lijkt het mij niet handig om hier teveel op vast te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

The Gamblers schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:15:
1 ampere is traag laden en 2,5 ampere is snel laden.
Met als toevoeging dat de meeste apparaten tegenwoordig een hoger voltage gebruiken om snel te laden (zoals Qualcomm fast charge).

@Canon_nl3 Er zijn zover ik weet geen usb inbouwdozen met fast charge. Houd ook rekening met best wel wat lekstroom als je alles met usb uitvoert. Denk ook aan mogelijk toegenomen brandgevaar.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gebruikers erveringen want echt practisch lijkt het mij niet of ze moeten op hele logische plekken zitten en dan wil je daar vaak meerdere aansluitingen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 08-03-2020 10:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 20:04

BCC

Glenfiddich schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:11:
Goedkope Chinese prullaria waarvan niet bekend is aan welke veiligheidseisen het voldoet. Niet doen.

Zelfde geldt voor de rommel van de Action. Niet doen.
Nou, de action heeft best een goede kwaliteitscontrole, omdat zij als importeur daadwerkelijk aansprakelijk te houden zijn bij schade.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
BCC schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Nou, de action heeft best een goede kwaliteitscontrole, omdat zij als importeur daadwerkelijk aansprakelijk te houden zijn bij schade.
En toch zie ik bij de Action het vaakst een affiche, dat er een fout in een product zit dat is verkocht tussen y en x. En dat het terug gebracht moet worden. Ik zeg niet dat dit bij alles is. Maar het valt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Core2016 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:18:
[...]
En toch zie ik bij de Action het vaakst een affiche, dat er een fout in een product zit dat is verkocht tussen y en x. En dat het terug gebracht moet worden. Ik zeg niet dat dit bij alles is. Maar het valt op.
En toch is dat nog altijd een teken van kwaliteitscontrole, niet helemaal op tijd vooraf, maar het gebeurt wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Freee!! schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:35:
[...]

En toch is dat nog altijd een teken van kwaliteitscontrole, niet helemaal op tijd vooraf, maar het gebeurt wel.
niet vooraf = geen kwaliteitscontrole. Een beetje reactief zooi terug gaan roepen is het tegenovergestelde van kwaliteitscontrole.

Om Boltr maar vrij te vertalen: Bij goedkope meuk ben jij als consument de kwaliteitscontrole. Prima voor iets als een boormachine waarbij de consument prima kan zien of de aan knop het wel/niet doet, minder prima bij iets dat je permanent in je elektra net hangt en je als consument geen idee hebt of het nou een brandhaard is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 14:44
Alles dat bij de Action ligt heeft toch ook gewoon de CE keuring moeten doorstaan?

Terugroepacties heb je bij allerleisoortige producten met wat voor oorsprong dan ook, van Action tot Ikea tot automerken en telefoons en heeft niets te maken met de kwaliteit maar meer met fabricagefouten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 14:42
Mathijs schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:55:
Alles dat bij de Action ligt heeft toch ook gewoon de CE keuring moeten doorstaan?
Nee. CE is een "zelfkeuring", ofwel als fabrikant geef je aan of je product voldoet aan de CE-regels/richtlijnen. Niemand die test of het daar ook daadwerkelijk aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 18:43
GG85 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Ja natuurlijk, de schakeling die van 230V->5v staat 24/7 wat te doen
Moet toch prima te maken zijn met een schakelaartje in de usb poort. Dat ie uitstaat zolang er geen kabel inzit. Of zelf met speciale kabel met schakelaartje in het usb c stekkertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoeveel onderdelen wil je toevoegen om een sluipverbruik van €0,15 per jaar tegen te gaan...

Mijn optische muis (Logitech G400s) heeft een hoger verbruik dan mijn werkloos ingeplugde USB lader van 7 jaar geleden..

[ Voor 39% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-03-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-03 09:51
Mochten er in de toekomst nog mensen USB stopcontact willen inbouwen, hieronder een goede oplossing;
https://www.niko.eu/nl-be...26-538a-89e2-410a0cde95a3
https://www.niko.eu/nl-be...f7-5870-a880-28dbe78e19bb

Als installateur (BE) heb ik deze al enkele malen geplaatst.
Heeft een 45*45 mechanisme waardoor je deze in andere merken kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Mylotec schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:52:
Mochten er in de toekomst nog mensen USB stopcontact willen inbouwen, hieronder een goede oplossing;
https://www.niko.eu/nl-be...26-538a-89e2-410a0cde95a3
https://www.niko.eu/nl-be...f7-5870-a880-28dbe78e19bb

Als installateur (BE) heb ik deze al enkele malen geplaatst.
Heeft een 45*45 mechanisme waardoor je deze in andere merken kan inbouwen.
En hebben die andere merken daar dan ook een passende afdekking voor... nee.

Niko Hydro is mooi, de rest kom ik graag het liefst nooit tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Zwartoog schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:10:
Een ander argument om het niet te doen is: snelladen. Ben nog nooit een USB-"stopcontact" in het wild tegen gekomen die sneller oplaadt dat een reguliere USB-poort op de computer. En aangezien die standaarden nogal willen wijzigen en niet altijd compatibel zijn, lijkt het mij niet handig om hier teveel op vast te leggen.
Voor naast je bed gaat dat niet echt op, of je moet ook aan snelslapen doen.

edit: zo mogge, quote ik me daar ff een oude post zeg, had niet door dat dit een ge-bumpte topic was...

[ Voor 9% gewijzigd door rbaidjoe op 12-10-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zelf een zwikje van deze stopcontacten gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.jung.de/~mi/9784/16270/einheitliches-und-flaches-design.jpg

Enige ding is dat ze wel redelijk diep zijn door de extra elektronica, zelf geven ze aan dat ie 48mm diep is.

Ding ondersteund alle gangbare standaarden:
Apple 2.4 A
Samsung Adaptive Fast Charging
Qualcomm Quick Charge 3.0
USB Battery Charging
USB Power Delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

Bump van dit topic, maar ik zit hier nog steeds naar te kijken, en ik heb wat ervaringen.

Ik ben het eens met de eerder gestelde regel dat je geen Chinese rommel in je huiselektra moet stoppen. Normaliter zou ik vooral gaan voor de A-merken zoals Gira, Jung, en BJ.

Maar als je al met Gira 55 spul in je huis zit, kun je volgens mij daar niet zomaar een Jung unit in stoppen van 55 mm, zoals deze. De maten ed zijn toch net even anders heb ik me laten vertellen.

Maar andere fabrikanten, zoals 2usb, claimen dat hun basiselementen geschikt zijn voor zowel Jung als Gira. Het bedrijf zit gewoon in Nederland, en de tests op budgetlightforum lijken te zeggen dat het in ieder geval veilig en degelijk spul is.

Ik moet wel zeggen dat ik al eens een half-opbouwdoosje van 2usb heb geprobeerd, en die was na 1x gebruiken stuk omdat de usb stekker niet paste. Misschien zijn ze tegenwoordig beter?

Anyway, los van het feit dat ik vind dat Gira dit combi spul ook moet gaan maken, vraag ik me dus af of die 2usb dingen aan te raden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HalfVol schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:04:
Bump van dit topic, maar ik zit hier nog steeds naar te kijken, en ik heb wat ervaringen.

Ik ben het eens met de eerder gestelde regel dat je geen Chinese rommel in je huiselektra moet stoppen. Normaliter zou ik vooral gaan voor de A-merken zoals Gira, Jung, en BJ.

Maar als je al met Gira 55 spul in je huis zit, kun je volgens mij daar niet zomaar een Jung unit in stoppen van 55 mm, zoals deze. De maten ed zijn toch net even anders heb ik me laten vertellen.

Maar andere fabrikanten, zoals 2usb, claimen dat hun basiselementen geschikt zijn voor zowel Jung als Gira. Het bedrijf zit gewoon in Nederland, en de tests op budgetlightforum lijken te zeggen dat het in ieder geval veilig en degelijk spul is.
Misschien gewoon ergens online bestellen en proberen? Ik heb een Jung USB uit de LS reeks, dus kan het helaas niet voor je opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

fsfikke schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:20:
[...]

Misschien gewoon ergens online bestellen en proberen? Ik heb een Jung USB uit de LS reeks, dus kan het helaas niet voor je opmeten.
Tsja, gewoon proberen is idd een goede optie. Ergste is dat ik zo'n E50 kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HalfVol schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:04:
[...]

Tsja, gewoon proberen is idd een goede optie. Ergste is dat ik zo'n E50 kwijt ben
Hoezo? Je kan online nou eenmaal niet goed zien of dat product goed gaat werken, precies daarvoor hebben ze de wet kopen op afstand gemaakt. Binnen 14 dagen kan ie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

fsfikke schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:07:
[...]

Hoezo? Je kan online nou eenmaal niet goed zien of dat product goed gaat werken, precies daarvoor hebben ze de wet kopen op afstand gemaakt. Binnen 14 dagen kan ie retour.
Ohja! :F Had ik niet eens aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Spanning moet niet instorten bij belasting, en de stroom moet volgens de specificatie zijn, je hebt hier testertjes voor.
Zit waarschijnlijk wel goed bij a-kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 12-04-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Manke schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:26:
Spanning moet niet instorten bij belasting, en de stroom moet volgens de specificatie zijn, je hebt hier testertjes voor.
Zit waarschijnlijk wel goed bij a-kwaliteit.
Op Youtube staan er genoeg destructieve teardowns van verschillende USB chargers etc.
Dan zie je ook wel van binnen het verschil tussen de Chinese Import en de kwaliteitsmerken. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingo
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-02-2023
Beste koop ooit. Veiliger dan gewone lader (all the time). Verbruikt minder dan 0,3W (een gewone lader 2W) onbelast en wellicht minder (meter kon niet lager meten). Super gemakkelijk. Zou niet weten waarom je het niet zou installeren als je je elektriciteit aan het vernieuwen bent. Zelfde aansluiting als gewoon stopcontact. Prijs minder als €20 en indien CE gekeurd zal het ook gezekerd zijn voor overbelasting en te hoge temperaturen.
Zeker inkopen en installeren die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 07:25
Dingo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:15:
Beste koop ooit. Veiliger dan gewone lader (all the time). Verbruikt minder dan 0,3W (een gewone lader 2W) onbelast en wellicht minder (meter kon niet lager meten). Super gemakkelijk. Zou niet weten waarom je het niet zou installeren als je je elektriciteit aan het vernieuwen bent. Zelfde aansluiting als gewoon stopcontact. Prijs minder als €20 en indien CE gekeurd zal het ook gezekerd zijn voor overbelasting en te hoge temperaturen.
Zeker inkopen en installeren die handel!
0.3W is zeker niet veel, eens. Maar nog steeds zonde als je je huiskamer en slaapkamers er vol mee gaat hangen.

Maar ik wil vooral reageren op CE gekeurd. CE is op een aantal uitzonderingen zoals medisch na, zelf-certificatie. Een (Chinese) fabrikant mag zelf claimen dat het product aan de CE normen voldoet en het CE stikkertje op een apparaat plakken. Staar daar dus niet blind op.

Dat gezegd, er zijn genoeg gerenomeerde merken, Jung en Gira zijn bijvoorbeeld al genoemd, waar ik het zelf ook wel mee zou aandurven.

[ Voor 11% gewijzigd door Nijn op 05-02-2023 19:24 ]

Pagina: 1