Hybride of stads e-bike?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 13:59
Hallo,

Ik ben voornemens een elektrische fiets te kopen.
Dit zal zijn voor naar het werk te gaan, c.a. 8km enkele reis.
En voor in het weekend incidenteel naar een restaurantje te fietsen etc.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik een stadsfiets zal kopen, waarbij ik redelijk recht zit, of een hybride waarbij je meer voorover buigt.

Ik ben nu een stadsfiets gewend en vind dit in principe wel fijn. Ik heb ook een proefrit gemaakt op een hybride fiets en dit vond ik in eerste instantie minder fijn omdat ik die houding natuurlijk niet gewend ben om te fietsen.

Echter lees ik ook van veel mensen die zo'n hybride veel fijner en beter vinden. Met een stadsfiets zit je inderdaad wel best in de wind. Ik ben 1,93m

In het geval van een stadsfiets wordt het de Batavus Wayz ego en hybride de Cube hybrid one 400 of victoria 8.8

Kan iemand op basis van bovenstaande een advies geven of je een hybride of stadsfiets aanraad? Misschien dat ik even moet wennen aan Hybride en dat het het dan waard is?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:43
Voor 8 km enkele reis, dat is nog geen half uurtje op een elektrische fiets, zou ik gewoon een stadsfiets pakken.
Een hybride fiets is leuk als je verdere tochten moet maken. Van tegenwind heb je minder last met een elektrische fiets :) .

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:13
Voor die afstand kan je prima een goede stadsfiets kopen. Zelfs zonder elektrisch is dit een prima afstand om te doen met een half uur.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Ik doe ongeveer dezelfde w/w afstand op een normale hybride en daarmee kun je lekker vlot doorfietsen. Echter al zou je een keer ontspannen willen fietsen - handje los aan het stuur en wat rond kijken - dan kan dat bijna niet. Als je toch voor een elektrisch model gaat waarbij je dus minder inspanning hoeft te leveren dan zou ik voor een normaal model gaan.

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 21:32
Ben zelf twee jaar geleden overgestapt van stadsfiets naar hybride (niet elektrisch), de houding was in het begin even wennen maar zou nu niet meer anders willen. Het veranderen van de handvatten zorgde uiteindelijk bij mij voor meer comfort en met één hand fietsen is ook geen probleem. Je vangt toch minder wind en wanneer je even lekker wil door stampen dan is je houding daar natuurlijk veel fijner voor.

Ik fiets zelf 17 km enkele reis en doe er 45 minuten gemiddeld over de laatste tijd. Met een beetje opbouwen fiets je 8 km ruim binnen het half uur en met weinig inspanning. Voor iets meer dan de helft van de Cube heb je tegenwoordig een prima hybride fiets met de betere onderdelen en opties.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”