Windows 10 installeren zonder Microsoft-account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik lees dat Microsoft het nu ook bij Duitse versies van Windows 10 lastiger maakt om het OS zonder Microsoft-account te installeren, als er een internetverbinding is. Eind vorig jaar begon Microsoft daarmee in de VS, hoewel sommige tweakers het al eerder constateerden.

Kan iemand verifiëren of ook bij de Nederlandse versies installeren met lokaal account alleen nog kan als er geen internetverbinding actief is?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:57
Ik ben er niet meer 100% zeker van maar de laatste keer dat ik een windows PC (een maand geleden) met 1903 of 1909 installeerde moest ik ook de internetverbinding eruit halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Johandmc op 21-02-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je moet inderdaad internet tijdelijk uitschakelen, dan krijg je de optie dat je zonder opgedrongen Microsoft-account maken verder kan met een lokaal account. Dit geldt ook voor de Nederlandse versie.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 19:04
Ik heb gelezen dat alleen home versies een MS account nodig gaan hebben. De 1909 Pro versies die ik laatste tijd installeerde kon ik - met verbinding - met wat extra klikken ("geen extra ervaring" etc) allemaal een lokaal account geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Internet even uitzetten is de meest eenvoudige methode. Doe je toch met internet en het lukt niet om MS account te omzeilen dan moet je de boel opnieuw installeren. Persoonlijk zou ik zonder internet installeren en later registreren omdat er bepaalde handige apps zijn die je voor niks bij de MS store kunt krijgen waarbij je geregistreerd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Ook irritant is het dat na de win10 installatie met internetvervinding er ook videokaart drivers en andere apps op de achtergrond worden geïnstalleerd direct na het afronden (desktop zichtbaar). Ik installeer daarom standaard zonder internetverbinding en zet alles goed en klaar, waarna er pas (fysiek) verbonden wordt met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50

De Nelis

en anders maar niet...

Olaf schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:50:
Ik lees dat Microsoft het nu ook bij Duitse versies van Windows 10 lastiger maakt om het OS zonder Microsoft-account te installeren, als er een internetverbinding is. Eind vorig jaar begon Microsoft daarmee in de VS, hoewel sommige tweakers het al eerder constateerden.

Kan iemand verifiëren of ook bij de Nederlandse versies installeren met lokaal account alleen nog kan als er geen internetverbinding actief is?
Het geldt inderdaad ook voor de Nederlandse versie.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:31
Als het goed is als je het scherm om een account aan te maken open hebt staan staat er linksonderin een optie (offline account/beperkte toegang oid) en vervolgens moet je nadat je hierop klikt aangeven dat je inderdaad beperkte opties wil gebruiken.

Dan zou je als het goed is gewoon een offline account moeten kunnen aanmaken.

Tot nog toe nog niet tegengekomen dat ze het forceren, maar het is in ieder geval niet gelijk duidelijk waar de optie zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Thasquealer op 21-02-2020 16:46 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
Thasquealer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:45:
Als het goed is als je het scherm om een account aan te maken open hebt staan staat er linksonderin een optie (offline account/beperkte toegang oid) en vervolgens moet je nadat je hierop klikt aangeven dat je inderdaad beperkte opties wil gebruiken.

Dan zou je als het goed is gewoon een offline account moeten kunnen aanmaken.

Tot nog toe nog niet tegengekomen dat ze het forceren, maar het is in ieder geval niet gelijk duidelijk waar de optie zit.
Bij de recente versie niet meer.
Nu moet je ervoor zorgen dat je geen verbinding met het internet maakt en dan heb je linksonder de optie "Ik heb geen internet" als je daarop klikt kan je verder met een lokaal account.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
Axewi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Bij de recente versie niet meer.
Nu moet je ervoor zorgen dat je geen verbinding met het internet maakt en dan heb je linksonder de optie "Ik heb geen internet" als je daarop klikt kan je verder met een lokaal account.
Oh, hoe recent is dat dan?
Vooralsnog heb ik zelfs met internetverbinding wel die optie kunnen gebruiken, hij heet alleen iets wat niet gelijk duidelijk is dat het een lokaal account betreft. Dacht iets met Doorgaan met beperkte instellingen.
Maar zou ook nog kunnen dat onze build achterhaald is die word meegeleverd.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50

De Nelis

en anders maar niet...

Thasquealer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Oh, hoe recent is dat dan?
Vooralsnog heb ik zelfs met internetverbinding wel die optie kunnen gebruiken, hij heet alleen iets wat niet gelijk duidelijk is dat het een lokaal account betreft. Dacht iets met Doorgaan met beperkte instellingen.
Maar zou ook nog kunnen dat onze build achterhaald is die word meegeleverd.
Het is sinds build 1909 zo.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
Heb vandaag nog een laptop geinstalleerd met de 1903 build. Was verbonden met internet en had geen mogelijkheid voor te installeren zonder account. Herinstal uitgevoerd en daarna zonder internet geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 23:48
Ik heb van de week nog een VM geinstalleerd met windows 10 (pro) met vers gedownloade installatie. kreeg gewoon de optie voor een lokaal account al vind ik wel dat ze hem verkapt neerzetten (linksonderin, optie heet iets vaags als "verminderde ervaring"?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Itrme schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:32:
Ik heb van de week nog een VM geinstalleerd met windows 10 (pro) met vers gedownloade installatie. kreeg gewoon de optie voor een lokaal account al vind ik wel dat ze hem verkapt neerzetten (linksonderin, optie heet iets vaags als "verminderde ervaring"?)
pro wel; home niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 19:04
Het nadeel van internet uitzetten is dat drivers vaak met de hand moeten en dat soms een puzzel is, evenals activatie keys invoeren. Als je home hebt moet je wel als je een lokaal account wilt.

Ik denk zelf dat dit aflopende zaak is en we net als Apple en Android met account gaan inloggen. Niet zo heel gek ook, gezien we er daar totaal niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb mijn huidige PC recent (eind november) gekocht en van een schone installatie voorzien. Ik heb een verse Windows 10 Pro 1909 geïnstalleerd en daarbij gewoon een internetverbinding actief gehad.
Het is even opletten, want het aanmaken van een lokaal useraccount wordt bijna actief tegengewerkt, maar het is gewoon mogelijk met een actieve internetverbinding

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:07
Bij de Home versie krijg je nu inderdaad geen optie voor lokaal account met actieve internetverbinding.
Deze "workaround" daarvoor had iemand hier al eens eerder gepost:

Als je bij aanmelden/aanmaken van de MS account alleen een "a" invult bij naam / wachtwoord krijg je een foutmelding dat er iets is misgegaan en schakelt Windows over naar de optie van offline lokale account aanmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
sjtienuh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:01:
Heb vandaag nog een laptop geinstalleerd met de 1903 build. Was verbonden met internet en had geen mogelijkheid voor te installeren zonder account. Herinstal uitgevoerd en daarna zonder internet geinstalleerd.
Gewoon even de laptop herstarten, zonder de netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
PhanToM__ schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:17:
[...]

Gewoon even de laptop herstarten, zonder de netwerkkabel.
Hij was via wifi verbonden, was geen optie helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Je kunt MS Account aanklikken waar je een account kan aanmaken of invoeren.
In dit scherm kun je een stap terug en kun je een offline account aanmaken.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zonder internet installeren, ethernet of Wi-Fi uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Als je microsoft account gebruikt tijdens installatie dan worden de eerste vijf letters van je emailadres waarmee je geregistreerd bent ''Users'' van je bestanden etc..als je op een bestand klikt en bij eigenschappen kijkt dan staat daar als je emailadres begint met ''willie'' ''willi''., truncated emailadres noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shailinb
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05 13:12
Hoe zit het met upgrade HHD naar SSD?
Kan ik bestaande productcode gebruiken of wordt er een nieuwe toegekend via installer bij offlline?

bij een eerder SSD upgrade van een ander laptop (online) kreeg ik nog de optie via productcode of account. Ik probeerde het via productcode, maar werd niet geaccepteerd. Toen maar een nutteloos account aangemaakt.

Beide laptops met OS zijn legitiem! Ik was helaas nog niet bekend met de offline omleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teixeira
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09-2023
Het is ook mogelijk om het vliegtuigmodus aan te zetten als jij met WiFi verbinding hebt gemaakt en wil jij niet jou router even uitzetten. Dit heb ik gedaan en ging het prima. Dat scherm was meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4th31st
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05 15:31
The_Doman schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:22:
Als je bij aanmelden/aanmaken van de MS account alleen een "a" invult bij naam / wachtwoord krijg je een foutmelding dat er iets is misgegaan en schakelt Windows over naar de optie van offline lokale account aanmaken. :)
Deze oplossing werkt inderdaad als je van te voren al via WiFi verbinding hebt gemaakt en je die verbinding niet meer kunt verbreken.
Pagina: 1