Toon posts:

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 monitoren ~€180

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik wil een monitor kopen, en ik wil zo rond de €150 en €200 uitgeven. Daarvoor heb ik er twee gevonden die mij aanspreken, allebei met voordelen en nadelen.

De HP EliteDisplay E234: https://www.coolblue.nl/p...hp-elitedisplay-e243.html

En de Philips 245E1S: https://www.coolblue.nl/product/835357/philips-245e1s.html

De HP ziet er chic uit, is helemaal verstelbaar en is 1080p.
De Philips ziet er 'ok' uit, is niet verstelbaar, maar is wel 1440p.

Welke zouden jullie kopen (en waarom)? Ik ben zelf van mening dat het handig moet zijn en er een beetje mooi uit moet zien, maar 1440p is ook aantrekkelijk. Ik ben dus zwaar aan het twijfelen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-02-2020 13:41)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Daarvoor is kleurechtheid belangrijker dan dpi, ik zou voor de HP gaan in dit geval.
Voornamelijk zodat je fijn kan kijken, onder de juiste hoek etc.
Voor hobby - foto's bewerken enzo kom je toch nooit aan het "te weinig pixels" idee.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Nu online
Ligt ook nogal aan wat je ermee wilt gaan doen. Wil je voornamelijk office werkzaamheden doen, en heb je dus een wat minder sterke videokaart -> sowieso de HP. Wil je vooral voor zo'n mooi mogelijke games gaan, dan kan je aan de philips denken.
Welke videokaart heb je ?

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 21-02-2020 16:01 ]

Verwijderd

Toevallig afgelopen week begonnen aan dezelfde zoektocht, voor voornamelijk office werkzaamheden.

Ik ben op dit relatief nieuwe model uitgekomen: Samsung LS24R650FDU Grijs, Zwart voor €150,-, ook kantelbaar/verstelbaar. 1080p.

pricewatch: Samsung LS24R650FDU Grijs, Zwart

Bevalt tot dusverre prima!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:00:
Ligt ook nogal aan wat je ermee wilt gaan doen.... Welke videokaart heb je ?
Momenteel heb ik nog een laptop die ik erop aansluit en is gamen nog geen vereiste. Ik doe echter wel een beetje aan foto/video bewerking en design.

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Nu online
Daarvoor is kleurechtheid belangrijker dan dpi, ik zou voor de HP gaan in dit geval.
Voornamelijk zodat je fijn kan kijken, onder de juiste hoek etc.
Voor hobby - foto's bewerken enzo kom je toch nooit aan het "te weinig pixels" idee.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als het niet verstelbaar is kan je ook gewoon oude boek eronder zetten.

Weg

• artgrrl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik lees even mee, ik heb de Philips ook op het oog, of een curved model zoals de Samsung LC24F396FHUXEN, of ultrawide LG 29WL500. Een combinatie is boven het budget. Ik gebruik al ruim 9 jaar een iMac mid 2010 21,5" met een full HD scherm en deze heeft mooi beeld, alleen met leesbril op zie ik pixels met m'n neus bovenop het scherm. Is het beeld van een quad HD echt zoveel mooier?
Pagina: 1