Koeitje schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:27:Niet heel denderend, flinke fake bass boost.
In dit prijs- en productsegment (tot ~ 400 euro) is het gemeengoed dat je dezelfde bass boost curve ziet bij speakers die gebruik maken van een bassreflex-poort.
Maar zo te zien alleen een in room meeting, daar heb je sowieso weinig aan omdat de kamer teveel doet. Hoe is de off axis?
Het is inderdaad een in room meeting, waarbij zowel de Edifier als beide KRK’s in dezelfde omgeving zijn gemeten. Ik heb de off axis van de Edifier R2000DB niet als slecht ervaren, ze zijn ook niet goed.
Het lijkt erop dat je doormiddel van zaken zoals ‘off axis’ erbij te halen jouw gelijk probeert te halen. De door jouw geadviseerde actieve speakers zijn, net als de Edifiers, near field speakers gemaakt voor in axes gebruik. Zoals je zelf al aanhaalt is de indeling van een ruimte, en de daarbij gebruikte materialen, bepalend voor de akoestiek. Hierdoor zullen speakers in elke huiskamer anders klinken.
En het is inderdaad standaard review gelul, 99% van de reviews is dat een product beter is dan alles in zijn prijsklasse.
Lekker ongefundeerde statement. Ik kom nl. zelden reviews tegen van gerenommeerde reviewers/ websites waarbij het betreffende product de hemel wordt ingeprezen en beter is dan alles in zijn prijsklasse. Over het algemeen merk je al vrij snel wanneer een review gesponsord is c.q. bepaalde belangen worden behartigt. Zo kun je bijv. de reviews van What-Hi-Fi met een korreltje zout nemen aangezien de naam van de reviewer altijd ontbreekt en opmerkelijk genoeg bepaalde merken altijd goed scoren. Daarnaast zie ik audio reviews die redelijk betrouwbaar zijn eerder als een hulpmiddel waarbij je een shortlist kunt maken om vervolgens zelf te gaan luisteren i.p.v. direct tot aankoop over te gaan.
snoos schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:27:Interessante discussie.
Zensor AX1 ligt helaas buiten het budget. Bij Amazon binnen het budget
En waarom dan de Zensor AX1 en niet de edifier?
Ik ben niet bekend met de Dali Zenzor 1 AX, het schijnt dat Dali alle onderdelen zelf produceert. HiFi Klubben heeft in een aantal vestigingen een demo versie ervan staan, wellicht ligt een van deze vestigingen bij jou in de buurt.
Ik heb nu een JBL scs 178 setje. Door de kamerindeling zijn 5.1 boxen niet mooi te plaatsen. De banken staan in een hoek en ik wil de kabels niet achter de banken
Die subwoofer is mogelijk los bij de nieuwe set te plaatsen.
Zou dat nog verschil maken tussen de keuze van de boxen en/of soundbar?
Zou het een goede toevoeging zijn of is het beter die weg te laten
Een subwoofer moet bij de betreffende speakers passen, frequentiebereik is hierbij belangrijk. De subwoofer van jouw JBL setje mag, net als alle meegeleverde subwoofers bij soundbars in het prijssegment waarin jij opzoek bent, eigenlijk de naam subwoofer niet dragen.
Je geeft aan dat je opzoek bent naar een gebalanceerd geluid zonder er verder op in te gaan, wellicht dat je dit verder kunt toelichten.
Heb je de tweedehands markt al overwogen? Bijv. een reciever met twee speakers?