Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-07 16:21
Ik zoek een?
Ik zoek een interne of externe drive voor mijn Synology NAS (afhankelijk wat handiger is)

Wat is je budget?
Max 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaring met de drives van WD. In mijn NAS heeft een WD Red 4TB en een WD Elements Portable 1TB is verbonden via USB.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn Synology DS218+ is bijna vol dus ik moet meer ruimte krijgen op een één of andere manier. Nu heeft mijn NAS een tweede bay maar deze wordt dan (door SHR) gebruikt voor databescherming in plaats van exta opslag.
Ik wil dus extra opslag zonder dat ik extra veel handelingen moet doen op mijn NAS zelf. Ik wil dan ook niet opnieuw klooien aan DSM en alle packages opnieuw installeren. Mijn NAS heeft op dit moment dus geen vorm van back-up, hoewel een paar bestanden wel op de Portable-schijf staan als back-up.

Zelf kwam ik al op het volgende:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 8TB€ 240,90€ 240,90
1Externe harde schijvenWD Elements Desktop Storage 8TB Zwart€ 161,99€ 161,99
1Externe harde schijvenWD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart€ 115,99€ 115,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,88

Hierbij neig ik naar de tweede optie omdat ik dan het meeste opslag voor het minste geld krijg. Ik hoef dan ook niet te stoeien met DSM en ik kan dan eenvoudig een back-up maken van al mijn huidige bestanden en nieuwe bestanden op deze drive zetten.
Graag hoor ik van mijn mede-tweakers hoe jullie hier tegen aan kijken. Intern of Extern?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:53:
Nu heeft mijn NAS een tweede bay maar deze wordt dan (door SHR) gebruikt voor databescherming in plaats van exta opslag.
dat is een keuze: je kan hem ook instellen dat het volume juist uitgebreid wordt

https://www.synology.com/...rage_pool_expand_add_disk

je zou hem dan als JBOD in moeten stellen ipv SHR

[ Voor 21% gewijzigd door Leipo op 21-02-2020 13:44 ]