Hoe pas ik 'where from' aan in het 'get info' menu van macOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zit met een klein probleempje...
Bij bepaalde .excel-bestanden zie ik dat, zodra ik op 'get info' klik... 'where from' verwijst naar en hele andere locatie als waar het bestand daadwerkelijk staat.

De functionaliteit van het betreffende bestand lijdt hier niet onder... zolang ik er geen alias van maak.
Zodra ik een alias maak van het betreffende .excel-bestand, loop ik tegen de volgende probleempjes aan:
• Als ik het originals bestand op 'lock' zet, is de alias nog steeds niet gelocked.
• Veranderingen die ik aanbreng in het original bestand, worden niet altijd overgedragen naar de alias.

- Kan iemand mij vertellen hoe ik de 'where from' aanpas, zodat het bestand weer verwijst naar de daadwerkelijke locatie?

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Is die locatie op je eigen machine, binnen een netwerk of in de cloud?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
SirLenncelot schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:17:
Is die locatie op je eigen machine, binnen een netwerk of in de cloud?
Op mijn eigen Mac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe doe ik dit, hoe doe ik dat, maar verder help je niet echt als ik zo in je post history kijkt...

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

nelizmastr

Goed wies kapot

The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:13:

• Als ik het originals bestand op 'lock' zet, is de alias nog steeds niet gelocked.
• Veranderingen die ik aanbreng in het original bestand, worden niet altijd overgedragen naar de alias.
Dan is het geen alias maar een kopie. De alias functie is naar mijn weten niets meer dan een symlink naar een bestand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Vorkie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:36:
Hoe doe ik dit, hoe doe ik dat, maar verder help je niet echt als ik zo in je post history kijkt...

Wat heb je zelf al gevonden?
Nou sorry baas, maar als je in mijn openingspost kijkt, leg ik vrij volledig uit waar ik mee zit.

En op Google is weinig te vinden over dit specifieke onderwerp... denk je nou werkelijk dat ik zo lui ben NIKS te Googlen van tevoren?
(topics openen, terwijl je niet weet of en wanneer er überhaupt antwoord komt... daar heb ik de tijd niet voor, dus natuurlijk kijk ik eerst op Google voor ik iets post)
Dat ik überhaupt nog serieus op dit soort opmerkingen in ga... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Nou sorry baas, maar als je in mijn openingspost kijkt, leg ik vrij volledig uit waar ik mee zit.

En op Google is weinig te vinden over dit specifieke onderwerp... denk je nou werkelijk dat ik zo lui ben NIKS te Googlen van tevoren?
(topics openen, terwijl je niet weet of en wanneer er überhaupt antwoord komt... daar heb ik de tijd niet voor, dus natuurlijk kijk ik eerst op Google voor ik iets post)
Dat ik überhaupt nog serieus op dit soort opmerkingen in ga... :O
Aangezien meerdere topics van je gesloten zijn omdat je amper inzet toont, ja eigenlijk komt die gedachte wel naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Volgens mij zit je al bij een Alias te kijken.
"Where From" zit niet bij een gewoon bestand. Alleen "Where"
Bij een Alias kan ik gewoon een nieuw origineel kiezen.

Kan je een screenshot maken en deze hier laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:15:
[...]

Aangezien meerdere topics van je gesloten zijn omdat je amper inzet toont, ja eigenlijk komt die gedachte wel naar voren.
Dat is tegenwoordig standaard, mensen oordelen meteen zonder de feiten te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@The_Prodigy1982 het is beter dat je dit soort reacties negeert, en eventueel een topic report aanmaakt. Er zijn een aantal vragen gesteld in dit topic, om je probleem beter te begrijpen, maar daar reageer je niet op. Dat helpt je zaak natuurlijk niet :) Daarnaast kreeg je o.a. een template met vragen, zoals welke (relevante) hardware en software je gebruikt, en waar je allemaal naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, en wat je hebt geprobeerd. Die template heb je verwijderd en niet beantwoord. Zeker omdat niet je eerste topic is, is het wel enigszins te begrijpen dat mensen zo gaan reageren.

[ Voor 40% gewijzigd door Daedalus op 21-02-2020 19:21 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1