Dagelijkse email van Tweakers bij nieuwe login

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik ben een persoon die niet constant ingelogd is, en ik log elke keer netjes in en uit....Maar het is me opgevallen dat ik de laatste tijd elke dag een mailtje krijg van tweakers, met als onderwerp "Nieuwe login op Tweakers". Tenminste 1x/dag nu, maar ik gebruik een VPN, dus ik connect op het werk, op de telefoon en thuis allemaal met verschillende IP's. Dus ik snap wel dat ik dan deze waarschuwing krijg.

Ik had begrepen dat er nogal wat loos was met oplichting op V&A met gestolen tweakers accounts e.d. waardoor dit misschien is ingevoerd. Dat is natuurlijk hartstikke sneu, maar is er geen andere oplossing dan iedereen (ervanuitgaande dat iedereen deze krijgt die een VPN gebruikt) dan maar die mail krijgt elke keer bij een nieuwe login?

By the way, ik heb het er wel voor over om elke dag die mail weg te klikken als dit ervoor zorgt dat er geen gestolen t.net accounts misbruikt kunnen worden, en ik kan een rule maken dat mail van noreply@tweakers.net met onderwerp "login" weggegooid wordt, maar ik hoop stiekem toch wel dat ik die mailtjes niet meer hoef te krijgen...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is in elk geval niet gerelateerd aan VPN. Ik kreeg de mail gister ook, nadat ik op werk was ingelogd (zonder VPN of wat dan ook).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je krijgt het bij ieder ons onbekend ip waarvandaan wordt ingelogd. VPN is op zich niet relevant daarbij, behalve dat je daar natuurlijk veel van ip wisselt (vanuit ons gezien).

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:20:
Je krijgt het bij ieder ons onbekend ip waarvandaan wordt ingelogd. VPN is op zich niet relevant daarbij, behalve dat je daar natuurlijk veel van ip wisselt (vanuit ons gezien).
Nou, ik gebruik NordVPN en het gebeurt met grote regelmaat dat ineens geen enkele website meer geladen wordt en ook youtubefilmpjes ineens stoppen en dan moet ik dus connecten naar een andere VPN server (dus weer een nieuw IP) en dan werkt het weer.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar