Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Hoi allemaal, ik ben er bijna maar kan niet kiezen, misschien kunnen jullie helpen.

Ik heb een kleine woonkamer, en mijn nieuwe aan te schaffen bookshelfs moeten helaas op een meubel staan, ze staan straks 3 meter uit elkaar en ik zit er 4 meter vandaan en worden aangesloten op een Denon avr-x2600h als frontspeakers van mijn 5.1 opstelling. Ik gebruik ze voor tv/game/muziek, beetje allround gebruik in een gezin. Ik vind et belangrijk dat ze ook goed presteren als ze zacht staan en mijn vrouw vind de kleur en looks belangrijk (wit en niet te groot) ;) Na heel lang zoeken ben ik uitgekomen op de onderstaande speakers, misschien kunnen jullie helpen het lijstje kleiner te maken :) Want volgens reviews zijn al deze speakers geweldig.

https://tweakers.net/pric...e/1113115;723679;1249125/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Ontopic:
Speakers koop je niet op specificaties of op looks. Je kan inderdaad wel een short-list maken zoals je gedaan hebt maar de uiteindelijke keuze zal je niet zo kunnen maken. Speakers koop je op klank. Het beste is dan ook om te gaan luisteren. Het liefst in je eigen woonkamer aangezien je niet alleen naar de speakers luistert maar ook naar de ruimte (akoestiek). Luisteren in een winkel is wel een goede tweede, daar kan je wel een indruk krijgen van hoe een speaker presteert. Audio is ook zeer subjectief, wat de één fijn vindt klinken kan een ander helemaal niets vinden. (Professionele) reviews zijn daarbij nog gevaarlijk om te lezen want hoe veel vinger heeft de producent/leverancier in de pap gehad?

Vanwaar zo'n groot verschil in prijs in je keuzes? Dali Oberon 1 is volgens mij de instap. Dali heeft bijvoorbeeld ook Opticon 1 die voor hetzelfde geld als de genoemde Elac gaat. Ander merk dat ook aan witte speakers doet en het veelal erg goed doet bij de dames is B&W waarvan de 606 in budget lijkt te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 21-02-2020 10:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Prijs verschil valt toch wel mee? Somige prijzen zijn x2 en andere per 1
Maar uiteindelijk zoek ik speakers tot 450.
Ik begrijp wel dat je speakers op geluid koopt, ik wil ze dan ook bij een speciaalzaak kopen, zoals klubbenhifi zodat ik kan retouneren als het tegen valt.
Van Bose kwam ik in verschillende reviews tegen dat ze goed zijn maar dat er beter is voor hetzelfde geld, maar zoals je zei, reviews zijn mogelijk niet altijd objectief.. bedankt voor het verplaatsen en je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45
Pindakaasman schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:16:
Prijs verschil valt toch wel mee? Somige prijzen zijn x2 en andere per 1
Fout in de PriceWatch. Speakers gaan in 99,99% van de gevallen per stuk, de genoemde ELAC ook. Klik maar eens door naar de site van Stassen of WiFiMedia, daar zal je zien dat je ze per stuk besteld. Uitzondering zijn actieve speakers, die gaan veelal wel per paar (al zijn daar ook uitzonderingen op te vinden natuurlijk).
Maar uiteindelijk zoek ik speakers tot 450.
Dan vervalt een deel van wat ik gezegd heb over de Dali en B&W. Maar dan vervalt ook jouw keuze voor de Elac. Dus in principe heb ik de lijst dan toch kleiner gemaakt :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
OMG, dit is echt stom, ik ging er echt vanuit dat dit klopte, heb dit niet bij allemaal gecontroleerd...
Dit verkleint de lijst inderdaad ;) ik had wel door dat ze veel goedkoper waren dan in de reviews, maar ze zijn ook 2017 of 2018 dus dacht dat dat de prijsdaling verklaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 16:57
Gaan luisteren en daar even de tijd voor nemen is de beste tip inderdaad!

Ik stond 2 jaar geleden voor een soortgelijk dilemma en ben voor de Monitor Audio Bronze speakers gegaan. Deze speakers stonden in eerste instantie niet eens op de shortlist, maar op aanraden van een van de de winkels waar ik geweest ben (Hifi Studio Nr. 1 in Leiden) deze ook meegenomen in de vergelijking. De Monitor Audio's hebben mij aangenaam verrast, zeker gezien de goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Die MA B2 wordt wel erg goed aanprezen en goed gereviewd. Redelijk makkelijk aan te sturen, geven een groot en volwassen geluid en zijn ook goed in in het laag (wat veel bookshelves lastig voor elkaar krijgen). Maar zoals gezegd, je zal echt zelf moeten gaan luisteren. Idealiter bestel je ze alle drie en luister je thuis, maak je keuze en stuur de rest terug.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Ja, ik woon een beetje in een uithoek, om alleen de Dali te luisteren zit ik al een uur in de auto.
Maar ik heb mij keuze op de Monitor Audio Bronze 2 White laten vallen, ik bestel ze gewoon en kan ik er echt niet mee leven kan je iemand ze lekker goedkoop overnemen op V&A ;) Bedankt allemaal!
Pagina: 1