Traditionele deurbel, maar dan op 230V en draadloos aansture

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 11:39
Tijdens de verbouwing, enkele jaren geleden, hebben we de bestaande deurbel verwijderd. Dit omdat het draadje niet op een mooie manier weg te werken is en daardoor dwars door het (oude) kozijn naar buiten ging, als opbouw. De meterkast grenst niet direct aan de buitenmuur (er zit een loze ruimte tussen de meterkast en buitenmuur), dus simpelweg een gaatje boren en daarna afpurren is ook niet mogelijk. Ook zou ik dan niet op de gewenste plek naast de deur terecht kunnen komen.

Hierom hebben wij destijds een draadloze deurbel aangeschaft. Dat ding vreet echter batterijen, bovendien is het volume bedroevend. Op dit moment hebben we al zeker een half jaar helemaal geen deurbel meer.

Wat mij de ideale oplossing lijkt is om een traditionele deurbel zoals deze te gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://www.pgh-shop.nl/contents/media/l_deurbel-schel-grothe.jpg

Echter, wij hebben geen beltrafo in de (vernieuwde) meterkast. Hierom wil ik simpelweg een bel aansluiten op een stopcontact, dus 230V.

De uitdaging zit 'm verder nog in het bedienen: draadloos.

Oftewel: ik zoek een draadloze knop die een traditionele, mechanische deurbel op 230V aanstuurt, in plaats van een draadloze speaker. Het liefst ook met een degelijke, stevige knop, dus niet zo'n plastic geval.

Wat ik al heb gedaan:

- Het GOT forum afgezocht uiteraard. Dit topic kwam ik tegen, maar bood geen oplossing.
- Een Google zoektocht bracht mij op draadlozeschakelaar.nl, klikaanklikuit.nl en vergelijkbare websites, maar hier ook geen oplossing gevonden.

Nu moet ik toegeven dat mijn kennis wat betreft elektra redelijk beperkt is, maar dit moet toch niet lastig te regelen zijn?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Heu? Je kunt toch gewoon een losse (bel) trafo naar 12V (denk ik?) kopen en die tegen de wand van de meterkast schroeven ergens? Een wandcontactdoos heb je daar blijkbaar al.

Dan alleen nog iets wat draadloos schakelt. Dat weet ik zo niet maar bestaat ongetwijfeld.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Humbled

Deze deurbel werkt bij mij al jaren prima. De bel zelf werkt op 230v en de knop bij de deur met een batterij die lang mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 17:19
Orginele draadloze ontvanger openschroeven. Stel batterijen erin en met een multimeter uitzoeken welke contacten hoog worden indien er op het belknopje gedrukt word.
Tussen dit contact en de nul van de ontvanger een 5V relais solderen.
5 Volt relais gebruiken om een traditionele deurbel aan te sturen.

Batterijen uit de ontvanger halen, en een 5V dc adapter op de contacten solderen, zodat je in plaats van batterijen een adapter in het stopcontact kunt steken.

Draadloze zender aan de deur hangen, en de ontvanger in de meterkast. Probleem opgelost. Batterijen van de zender gaan meestal wel lang mee.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Honeywell heeft daar een prima oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Klik aan klik uit heeft gewoon een ontvanger om aan een bestaande deurbel te knopen.

Trafo kun je in je meterkast erbij zetten
Pagina: 1