Goedeavond Tweakers,
Net zoals veer TS'ers zijn wij er in geslaagd een huis te kopen!
Hiervoor hebben wij een budget van 9.000 duurzame aanpassingen voor in het huis. Als doel zo min mogelijk te verbruiken de aankomende jaren op zowel gas als energie.
Dit topic gaat over zonnepanelen. Het huis staat in het westen van Nijmegen met een dak op het zuiden.
Schuindak 45graden, oriëntatie -5 graden. Zoals te zien zijn er 2 dakramen.

Ingetekend door Solar Concept

Bij de aanvraag heb ik gevraagd om maximale aantal panelen met een verbruik van 4.000KWH per jaar. Dit voor de toekomst. in het begin zullen we niet zoveel nodig hebben.
Ik heb bij 4 bedrijven zonnepanelen aangevraagd.
Coolblue
12x Trina Solar TSM-325 DD06M.05(II) zonnepanelen
12x micro omvormer
Totaal €5641 incl. BTW
3790KWH per jaar
3900 WattPiek
€1.21 per Watt Piek
Solar Concept
12x Longi Solar Mono Full Black LR6-60HPB-315M
12x Solar Edge
1x SolarEdge SE300H Inverter
Totaal €5002.03 incl. BTW
4126KWH per jaar
3780 WattPiek
1.09 per WattPiek
Atama
13x QCELLS Q.Peak DUO-G5 320 WP ALL BLK
13x Solar Edge
1x SolarEdge SE400H Inverter
Totaal €5834,12 incl. BTW
3910KWH per jaar
4160 WattPiek
1.25per WattPiek
En dan nog de aanbieding van Eigenhuis icm. Solar Concept
1x Goodwe?
3330KWH per jaar
3780 WattPiek
1.15 per WattPiek
Door al deze verschillende aanbiedingen ben ik het forum gaan lezen. Ik ben een leek op dit gebied maar het volgende heb ik gehoord/geleerd.
- De prijs moet zo rond de €0.80-€0.90 per watt piek uit moet komen.
- De omvormer moet tussen de 70-150% van de totale watt piek uitkomen
Zaterdag ben ik bij het huis. Een verkoper van Solar Concept komt mee kijken om de gevel/dak te keuren. Ik zou hem graag wat vragen willen voorleggen. o.a. wat zijn de verschillen tussen al deze offertes. Daarnaast lees ik overal 'Solar Edge' is overrated. Ik heb bijna geen schaduw op het dak. Dit lijkt mij dan ook overbodig. En daarnaast leveren zij meer KWH op met winder WattPiek. (of is die aanname onjuist?)
Waarom moet de Vmpp zo hoog mogelijk zijn. Is er dan minder verlies? Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1973518
Wat is jullie advies voor zonnepalen? Ik zie verschillende winkelmandjes gevuld in dit soort topics staan. Waarom zou je het een of het ander kiezen? Is het een kwestie van smaak? Ik hoor van de ene SMA en de ander Goodwe.
Zonnepanelen idem, waarom merk a of merk b? Waarom niet de beste prijs per PiekWatt kopen?
Uiteindelijk zoek ik zwarte panelen. Die vallen het beste weg in het dak. Ik hoef niet het meest fancy systeem hebben. Ik ga voor goede prijs, functionaliteit verhouden. Ik zou het tof vinden als ik via een app of PC mijn energie kan registeren en bijhouden maar dit is geen vereiste. Ik ga het niet zelf installeren maar laat dit door een bedrijf doen.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik heb nog niet veel ervaring met zonnepanelen maar wil graag van jullie leren!
Net zoals veer TS'ers zijn wij er in geslaagd een huis te kopen!
Hiervoor hebben wij een budget van 9.000 duurzame aanpassingen voor in het huis. Als doel zo min mogelijk te verbruiken de aankomende jaren op zowel gas als energie.
Dit topic gaat over zonnepanelen. Het huis staat in het westen van Nijmegen met een dak op het zuiden.
Schuindak 45graden, oriëntatie -5 graden. Zoals te zien zijn er 2 dakramen.

Ingetekend door Solar Concept

Bij de aanvraag heb ik gevraagd om maximale aantal panelen met een verbruik van 4.000KWH per jaar. Dit voor de toekomst. in het begin zullen we niet zoveel nodig hebben.
Ik heb bij 4 bedrijven zonnepanelen aangevraagd.
Coolblue
12x Trina Solar TSM-325 DD06M.05(II) zonnepanelen
12x micro omvormer
Totaal €5641 incl. BTW
3790KWH per jaar
3900 WattPiek
€1.21 per Watt Piek
Solar Concept
12x Solar Edge
1x SolarEdge SE300H Inverter
4126KWH per jaar
3780 WattPiek
1.09 per WattPiek
Atama
13x QCELLS Q.Peak DUO-G5 320 WP ALL BLK
13x Solar Edge
1x SolarEdge SE400H Inverter
Totaal €5834,12 incl. BTW
3910KWH per jaar
4160 WattPiek
1.25per WattPiek
En dan nog de aanbieding van Eigenhuis icm. Solar Concept
1x Goodwe?
3330KWH per jaar
3780 WattPiek
1.15 per WattPiek
Door al deze verschillende aanbiedingen ben ik het forum gaan lezen. Ik ben een leek op dit gebied maar het volgende heb ik gehoord/geleerd.
- De prijs moet zo rond de €0.80-€0.90 per watt piek uit moet komen.
- De omvormer moet tussen de 70-150% van de totale watt piek uitkomen
Zaterdag ben ik bij het huis. Een verkoper van Solar Concept komt mee kijken om de gevel/dak te keuren. Ik zou hem graag wat vragen willen voorleggen. o.a. wat zijn de verschillen tussen al deze offertes. Daarnaast lees ik overal 'Solar Edge' is overrated. Ik heb bijna geen schaduw op het dak. Dit lijkt mij dan ook overbodig. En daarnaast leveren zij meer KWH op met winder WattPiek. (of is die aanname onjuist?)
Waarom moet de Vmpp zo hoog mogelijk zijn. Is er dan minder verlies? Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1973518
Wat is jullie advies voor zonnepalen? Ik zie verschillende winkelmandjes gevuld in dit soort topics staan. Waarom zou je het een of het ander kiezen? Is het een kwestie van smaak? Ik hoor van de ene SMA en de ander Goodwe.
Zonnepanelen idem, waarom merk a of merk b? Waarom niet de beste prijs per PiekWatt kopen?
Uiteindelijk zoek ik zwarte panelen. Die vallen het beste weg in het dak. Ik hoef niet het meest fancy systeem hebben. Ik ga voor goede prijs, functionaliteit verhouden. Ik zou het tof vinden als ik via een app of PC mijn energie kan registeren en bijhouden maar dit is geen vereiste. Ik ga het niet zelf installeren maar laat dit door een bedrijf doen.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik heb nog niet veel ervaring met zonnepanelen maar wil graag van jullie leren!