Waterschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CheetahNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 18:32
Vandaag thuisgekomen bleek mijn huis een waar waterballet. Er was op zolder een leiding gesprongen en het water gutste de trap af. Nu heb ik in de huiskamer laminaat liggen dat er een keertje toch uit moet, maar de plassen water zullen me dwingen om dit eerder te vervangen. Mijn vraag is; moet het er nu al uit ivm schimmels? Onder het laminaat ligt een isolatiefolie (dat glimmende spul met een dun schuimlaagje), daaronder een kurkvloer van de vorige eigenaar, en dat ligt op een beton(broodjes)vloer. Iemand nog handige tips?

Vloer is 10 jaar oud dus ik verwacht dat het sowieso niets waard is. Echter, de verzekering kunnen we ons niet op beroepen. Vrouwlief had de slang die gebruikt wordt om de CV te vullen laten zitten (geen probleem) maar de aanvoerende kraan niet gesloten, dus de slang onder druk, waarna de slang gesprongen was. Verzekeraar heeft een clausule daarvoor.

[ Voor 25% gewijzigd door CheetahNL op 20-02-2020 21:31 . Reden: Aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45

JdM

Humbled

Jazeker, je verzekering bellen en het hun laten bekijken/oplossen

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07 15:46
Betreft de verzekering die @JdM noemt hoe ouder de vloer en je noemt dat de vloer er al uit moet hoe minder rest waarde deze heeft.
Voor de andere eventuele schade kan de verzekering zeker wel helpen.

• CheetahNL
Vloer is 10 jaar oud dus ik verwacht dat het sowieso niets waard is. Echter, de verzekering kunnen we ons niet op beroepen. Vrouwlief had de slang die gebruikt wordt om de CV te vullen laten zitten (geen probleem) maar de aanvoerende kraan niet gesloten, dus de slang onder druk, waarna de slang gesprongen was. Verzekeraar heeft een clausule daarvoor.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45

JdM

Humbled

Dan heb ik geen tips, handig als je zoiets evidents meldt in je openingspost overigens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheetahNL
Dank je, ik heb de openingspost aangepast. Sorry dat ik het niet goed deed, ben nog een beetje in paniek modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07 15:46
Als je de kurk vloer wilt redden om als onder vloer te behouden is het handig om het laminaat eruit te halen idd
Ik heb hier ook lekkage gehad en toen is zo snel mogelijk het natte eruit gehaald zodat beton kon drogen en water niet verder liep.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:52
Ik zou het laminaat en de folie er uit halen, de kurk krijg je wel droog als er niet te veel op staat.
Als de kurk nat is met dat plastiek er op, dan krijg je schimmel en ander moois en dat kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 07:48
Zsm zo droog mogelijk maken.

Laminaat weg. Folie weg. Kurkvloer optillen en kijken of je beton vochtig is. Zo ja kurkvloer er uit en beton laten drogen.

Meubilair wat vocht op kan nemen omhoog zetten of op vurenhout klosjes zetten. Indien nodig ontvochtiger inzetten. Plinten indien nodig ook afvoeren.

Indien schilderen nodig is, bij spack eerst isoleren alvorens te schilderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deef_K op 20-02-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Jeumig, dat is balen!

Stap 1 is zogezegd laminaat+ondervloer eruit trekken. Dan besluiten hoe je het vocht uit de kurken vloer krijgt. Ontvochtiger huren kan het overwegen waard zijn, maar eerst kan je de combi van warmstoken +kei-goed ventileren proberen... Houd vooral het condens op het voorraam (of andere grote glaspartijen) in de gaten.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@CheetahNL wat @Goudvis zegt alleen ik zou eerst beginnen met "redden" oftewel droog maken / ontvochtigen en stook ff lekker en goed ventileren / ontvochtigen ..

Tja je kan alles eruit trekken maar doe dat zo slim mogelijk .. het is best kostbaar en lastig om je vloer te vervangen . en is het wel allemaal "nodig" .. water zoekt een laag punt op wat een voor en nadeel is voor je .. er zal een locatie zijn waar je moet vervangen maar de rest is wellicht niet totaal vergaan ..

Maar alles hangt af van wanneer de leiding gesprongen is totdat je het ontdekte .. een emmer water over je laminaat is na x tijd pas schadelijk .. hoe sneller je het opruimt hoe beter ..
isolatie zal afhankelijk van het type tja wel of niet herbruikbaar zijn .. breek af met beleid en ga niet als een beest in "herbouw modus" ..

het kan best zijn dat op de 1ste verdieping omdat je er niet veel aanwezig bent dat je dit wel tzt moet vervangen maar niet direct enorm zichtbaar is..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Snel even een droger en wat grote fans huren want hoe sneller je er bij bent hoe geringer de schade. Het gewoon laten opdrogen duurt weken en weken. Het huren van die dingen kost je de kop niet. Hou wel rekening met een stevige stroom nota.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
TIL door dit topic en een rondje Google, dat waterschade door vulslang CV niet vergoed wordt door veel verzekeringen . Wist ik niet, goed om te weten :)

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Herkenbaar dit.

Na een lange dag klussen snel je verwarmingssysteem nog vullen om te controleren of hij op druk blijft en de volgende dag hoor je het water via je meterkast naar beneden kletteren :')

Ik had geen schade dus kan je helaas niet verder helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09
Het staat of valt met de hoeveelheid water die onder het laminaat is gelopen. Een plas er bovenop maakt weinig uit, maar als het blank heeft gestaan dan is de kans groot dat er water aan de randen onder is gelopen. Ligt dus ook aan het type plinten.

Je kunt in eerste instantie eens de plinten verwijderen en het vochtgehalte bepalen. Als het laminaat aan die randen niet opzet dan is dat ook een indicatie dat het niet extreem nat is geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:59:
TIL door dit topic en een rondje Google, dat waterschade door vulslang CV niet vergoed wordt door veel verzekeringen . Wist ik niet, goed om te weten :)
Logisch maar ook enigszins zuur. Een mooie middenweg zou zijn om de stommiteit wel te dekken maar bijvoorbeeld de uitkering te beperken tot 80% van de schade met een minimum eigen risico van EUR1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rukapul schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Logisch maar ook enigszins zuur. Een mooie middenweg zou zijn om de stommiteit wel te dekken maar bijvoorbeeld de uitkering te beperken tot 80% van de schade met een minimum eigen risico van EUR1000.
Tja dit is eigenlijk verknald door mensen die bij wijze van spreken nog een paar emmers hier en daar overheen mikken ..

En waar stop je wat vergoed je wel/niet best prijzig denk ik zo dan is 1.000 een schijntje ..
- verhuizers die de boel meenemen om tijdelijk op te slaan ?
- tijdelijk opslaan ?
- mensen die de vloer vervangen
- vloer
- ondervloer
- plintjes
- muur verf
- ontvochtigers / stookkosten ..
enzvoorts ..

Sommige dingen moet men helaas niet zo dom/eigenwijs zijn .. alhoewel een sticker van de verzekering die je bij je vulkraan zet "NOOIT SLANG eraan laten zitten --> schade niet verzekerd" zou ik ook wel erg prettig vinden .. je kan niet alles voorkomen maar een endje op weg helpen mogen ze best. voor het bedrag wat je betaald ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:47
Deze suggesties stellen we dus maar niet voor.

Heel veel succes en sterkte.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 21-02-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-07 14:08
CheetahNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:25:
Mijn vader heeft ooit hetzeflde geintje geflikt. Werd wel gewoon vergoed door de verzekering.
Gewoon vergoed gekregen wat het koste om het te vervangen met iets van vergelijkbare kwaliteit.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07 11:45
Tja...meestal blijkt dan, als de loodgieter is komen kijken.....dat het "toch de kraan was"die kapot was O-) Dan is het wel verzekeringswerk....

Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt. Wel een keer op zolder de afvoerslang van de wasmachine naast de buis gehangen omdat ik de droger aan wilde sluiten, waarna de vriendin een was ging draaien en het vergeten was.....
Water kwam me via de trap en via de voorgevel tegenmoet. Bizar genoeg nergens schade...Parket was goed dicht en laminaat meteen losgehaald en laten drogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheetahNL
We hebben eerst flink lopen dweilen en zo, met een waterzuiger ook wat uit het tapijt op de overloop en trap gehaald. Nu staat er een luchtontvochtiger te draaien. Het laminaat op de begane grond gaat er over een paar maanden sowieso uit, dus die schade is geen probleem zolang het niet gaat schimmelen. Paniekmodus off. Bedankt allemaal (maar de discussie mag doorgaan)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Zelf 3jr. geleden waterschade gehad. Alles is afhankelijk van je verzekeringsvoorwaarden.

Ik heb dacht ik €350,= eigen risico maar ben voor 10% van de schade bij verzekert.

Laminaat inclusief ondervloer en leggen (arbeid) is toen 100% (nieuw waarde) vergoed plus 10% waardoor ik feitelijk een stuk eigen risico terug verdien of zelfs 'winst' zou kunnen maken bij grote schade. Maar vrije dag opnemen kost natuurlijk meer.

Oorzaak was toen een lek in de vloer. Lek zelf repareren was niet verzekerd valt onder onderhoud eigen woning maar alle gevolg schade weer wel.
- Gedeeltelijk opstal, beton openbreken en gat daarna weer vullen plafonds stuc'en verdieping lager .
- Gedeeltelijk inboedel, laminaatvloer

Wel moest ik eerst laten onderzoeken. Onderzoekskosten zelf moeten betalen later terug gehad. Als het bijvoorbeeld vanuit een verouderde kitnaad van mijn inloop douche kwam. Zou het op slecht onderhoud gegooid kunnen worden en er minder of mss zelfs niet kunnen worden gaan uitgekeerd.

M.a.w. bel je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:47
iPhoneSE schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:21:
[mbr]Deze suggesties stellen we dus maar niet voor.[/]

Heel veel succes en sterkte.
Nogmaals, gewoon de verzekering inschakelen en de boel knip, succes!

Commentaar op de moderatie mag via DM of in het feedback topic.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 21-02-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

Als er over 3 verdiepingen water door je huis is gestroomd kan je rustig minimaal een week je huis uit. Je kan sowieso alles eruit trekken op elke verdieping en dan een paar dagen lang van die bouwdrogers in je huis op standje max laten draaien, anders krijg je het vocht (met alle gevolgen) er niet uit.

Kortom, zoals anderen zeggen: verzekering bellen (ook al krijg je het niet vergoed, ze kunnen je sowieso helpen) want die hakken vaker met dit bijltje. Een dure grap is het toch al ;w

[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 21-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:38
Kolere, vorige bewoners hebben 'lekker handig' een slang direct van de kraan aan het systeem gekoppeld. Hoef je alleen maar het kraantje open te zetten.

Nu ik dit lees, is dit ronduit dom.

offtopic:
Overigens, vorige bewoners vonden CV onderhoud ook niet nodig, 9 jaar oude ketel kan weg ivm gescheurde warmtewisselaar. Fijn. Bedankt. Clausule dat verkopers niet verantwoordelijk zijn voor gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheetahNL
FlowSnake schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:44:
Kolere, vorige bewoners hebben 'lekker handig' een slang direct van de kraan aan het systeem gekoppeld. Hoef je alleen maar het kraantje open te zetten.

Nou ja, de slang laten zitten is op zich geen probleem zolang beide kranen maar dicht zijn.
Ik moet eens een systeem hebben om de hoofdkraan alleen open te draaien bij geautoriseerd gebruik.... Welke Tweaker kan iets bedenken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-07 10:55
CheetahNL schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Nou ja, de slang laten zitten is op zich geen probleem zolang beide kranen maar dicht zijn.
Ik moet eens een systeem hebben om de hoofdkraan alleen open te draaien bij geautoriseerd gebruik.... Welke Tweaker kan iets bedenken? :)
ook al zitten beide kranen dicht. slangen kunnen niet tegen opwarming van de cv.
genoeg bijna en geklapte slangen gezien. vooral die oude gele slangen gaan stuk.
dus slang altijd verwijderen. gewapende slang leeft iets langer maar ook deze gaat kapot.
het water wordt opgewermdt en zet uit en het kan nergens heen. dus je slang barst op den duur gewoon.
en dan krijg en een klein beetje water als alles dicht zit. en daarom dus nooit maar dan ook nooit meer laten zitten. ook gelijk een controle middel. je kan niet vergeten om een kraan dicht te draaien. en zowel dan sta je erbij en kan je ingrijpen. als ik naar boven moet rennen. omdat er een slang klapt dan ben ik gewoon te laat.
voor hetzelfde geldt draai je de cv kraan niet dicht. en loopt je cv leeg over zolder.
( oja en ik ben loodgieter klanten zullen blij zijn met me :+ .)
hiernaast liever drinkwater schade dan cv water schade.

[ Voor 4% gewijzigd door miciel op 22-02-2020 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 07:48
Ik heb salvage als werk gedaan. Ooit eens bij een mevrouw thuis geweest waar precies het zelfde gebeurd was. Van zolder tot aan de begane grond alles nat. Huis net verbouwd, niet verzekerd vanwege druk op de vulslang.

@MeltedForest Dat was voor mij ook moeilijk want de verzekering zegt gewoon werk neerleggen en spullen meenemen. Een verzekeringsmaatschappij is er bij gebaat niet uit te keren ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 22-02-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:20
Elke etage een bouwdroger plaatsen, alle binnendeuren open zetten. Gezien het vochtige weer buiten, tijdens het gebruik van bouwdrogers ramen en roosters zo veel mogelijk dicht houden. Anders trek je vochtige lucht van buiten naar binnen en ga je die 'verse' lucht ook drogen.

En het hele huis goed warm stoken.

Uiteraard zorgen dat je optijd de opvang reservoirs van de drogers leegt.

Heb je niet overal bouwdrogers staan, dan de binnendeuren tussen de ruimtes met en ruimtes zonder bouwdrogers sluiten. De ruimtes zonder bouwdrogers goed ventileren. En ook hier: het hele huis goed warm stoken, denk aan zeker 22-23 graden.

Reken op zeker een week droogtijd.

En haal in een hoekje bij de meest natte plekken toch even het laminaat los om te kijken naar de situatie eronder. Wanneer er vocht onder je plastig folie zit, dan is laminaat laten liggen eigenlijk geen optie, omdat je dat vocht simpelweg niet vlot onder de folie vandaan krijgt. Dan moet je het aanbrengen van nieuw laminaat toch maar een paar maanden naar voren trekken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:36

Amphiebietje

In de blubber

miciel schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 03:58:
[...]

ook al zitten beide kranen dicht. slangen kunnen niet tegen opwarming van de cv.
genoeg bijna en geklapte slangen gezien. vooral die oude gele slangen gaan stuk.
dus slang altijd verwijderen. gewapende slang leeft iets langer maar ook deze gaat kapot.
het water wordt opgewermdt en zet uit en het kan nergens heen. dus je slang barst op den duur gewoon.
en dan krijg en een klein beetje water als alles dicht zit. en daarom dus nooit maar dan ook nooit meer laten zitten. ook gelijk een controle middel. je kan niet vergeten om een kraan dicht te draaien. en zowel dan sta je erbij en kan je ingrijpen. als ik naar boven moet rennen. omdat er een slang klapt dan ben ik gewoon te laat.
voor hetzelfde geldt draai je de cv kraan niet dicht. en loopt je cv leeg over zolder.
( oja en ik ben loodgieter klanten zullen blij zijn met me :+ .)
hiernaast liever drinkwater schade dan cv water schade.
Kan je niet een waterslot gebruiken zoals dat ook voor wasmachine-aansluitingen wordt gebruikt (zo'n blauw ding)?

Dan krijg je wellicht wat lekkage, maar geen constante stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het eerst droogmaken en kijken wat de schade is, maar dat laminaat zal wel beschadigd zijn/krom staan. Dat kan niet zo goed tegen water. Ook je plafonds enzo kunnen lelijk worden als daar water doorheen komt.

Als het goed is ben je hier voor verzekerd, dus eerst je verzekering bellen voor je het er uit gaat trekken (misschien willen ze het zelf zien of foto's hebben).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Amphiebietje schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Kan je niet een waterslot gebruiken zoals dat ook voor wasmachine-aansluitingen wordt gebruikt (zo'n blauw ding)?

Gewoon twee kranen monteren: 1 waterleiding en 1 vullijn die je allebei open/dicht doet. simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 13:06
Droger huren bij Boels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Amphiebietje schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:14:
[...]

dat kan maar dan moet je ook nog een keerklep aan het einde van je slang zetten.
om te voorkomen dat je cv gaat spuiten. voor als je de cv kraan openlaat.
ik weet niet of die watersloten ook andersom werken.

edit.
het vullen van een cv doen we in meerdere etappes. hierbij blijft de wasmachinekraan continu open staan.
en zetten we het vullen stop dmv de cv kraan als we gaan ontluchten. dus dan kan zo,n waterstop wel zin vol zijn. ik heb nog niet meegemaakt dat ik naar boven tot moest sprinten omdat de vulslang geklapt is tijdens het vullen. (dan is je vulslang niet goed in elkaar gezet. )

klaar met vullen en ontluchten gewoon 2 kranen dicht en slang er tussenuit.
(tevens ook eigen vulslang gardenna fitingen. kost wat maar werkt sneller.)

hiernaast een waterslot laat genoeg water door voor een spoelbeurt. en sluit daarna pas af.

[ Voor 38% gewijzigd door miciel op 22-02-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheetahNL
miciel schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:08:
[...]

tevens ook eigen vulslang gardenna fitingen. kost wat maar werkt sneller.)
Ik denk dat een reden voor het knappen van de slang de warmte van de CV is geweest, dus dat de kunststof daardoor zachter is geworden. Is dat niet een probleem met die Gardena koppelingen? Dus dat die koppeling verzwakt doordat het steeds de warme van de CV voor de kiezen krijgt (via de koperen buis dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
CheetahNL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat een reden voor het knappen van de slang de warmte van de CV is geweest, dus dat de kunststof daardoor zachter is geworden. Is dat niet een probleem met die Gardena koppelingen? Dus dat die koppeling verzwakt doordat het steeds de warme van de CV voor de kiezen krijgt (via de koperen buis dus)?
meestal is het een ongewapende slang welke knapt. (doorzichtig zonder draadjes)
deze kan namelijk de warmte niet hebben. de gewapende tuinslag kan er wat beter tegen.
we gebruiken een daarom altijd een gewapende slang met gardena fitingen.
(ook voor het aftappen van warm cv water.)

de fittingen sneuvelen eerder door slijtage dan door de warmte. dus meestal gaat er 1 of 2 keer per jaar een nieuwe op er zullen daarom ook mensen zijn welke gebruik maken van massieve fittingen. maar dat gekloot met een waterpomptang werdt ik snel zat. ik heb het nog niet meegemaakt dat die gardena echt kapot gingen/het begeven. wat je wel ziet is kleine schade,s waardoor ze niet meer lekker werken. of zachtjes gaan lekken. dan vervang ik ze. werk je ermee door als dit aan de handt is ja zouden ze kunnen falen. maar zover laat ik het niet komen. je kan min of meer zien wanneer ze aan vervanging toe zijn zeg maar. negeer je dit ja dan vraag je om problemen. (goed voor je spullen zorgen)
.
offtopic
hiernaast is ook de stopfunctie van gardena ook er handig.
dan kan je een slang buiten de woning leeg laten lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door miciel op 22-02-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

[...]

Je kan dit (laten) monteren https://www.bol.com/nl/p/...utomaat/9200000026204393/
In plaats van een wasmachinekraan een kraan met een hendel https://ankofit.nl/produc...ld-kogelmodel-met-hendel/
Als je deze plaatst moet je wel een keerklep monteren https://www.wildkamp.nl/p...r-incl-aftap-dn-15/846726
Je kan ook een inlaatcombinatie met vulcombinatie onder de ketel monteren http://www.raminex.nl/page/catalog.php?id=73251
Goedkoopste oplossing is na het vullen de vulslang demonteren ;)

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:55

OmeJoyo

This is me

edsandje schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Je kan dit (laten) monteren https://www.bol.com/nl/p/...utomaat/9200000026204393/
In plaats van een wasmachinekraan een kraan met een hendel https://ankofit.nl/produc...ld-kogelmodel-met-hendel/
Als je deze plaatst moet je wel een keerklep monteren https://www.wildkamp.nl/p...r-incl-aftap-dn-15/846726
Je kan ook een inlaatcombinatie met vulcombinatie onder de ketel monteren http://www.raminex.nl/page/catalog.php?id=73251
Nadeel van die automaten is dat je nooit meer erachter komt of je dan een kleine lekkage heb ergens in ze CV. Wat dan weer kan leiden tot hele dure reparaties aan je ketel of nog veel meer water in huis als er een iets in het CV circuit lek raakt

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:35

Niet alleen dom. Ook simpelweg verboden omdat je een pad maakt van vies water naar schoon water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 16:39

kgl

[...]

Als je zo vaak moet vullen dat dit nodig is, zou ik de installatie eens na laten kijken... Ik heb al 2 jaar niet bijgevuld, druk is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 07:28
Heb een keer een drijvende vloer gehad met een soortgelijk grapje. Maar mijn vloer is massief bamboe (geolied), liggend op folie en tot mijn grote verbazing (hout was doorweekt en kromgetrokken) nadat ik hem eruit had gehaald en heb laten drogen, trok deze weer helemaal recht en ging het water er compleet uit. Wel watervlekken aan de onderkant, maar de bovenkant, met de olie, drijft het water er weer uit en daar is verder niets te zien.

Bamboe vloer,in de olie, met parketveren gelegd (niet verlijmd), ik kan het aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

OmeJoyo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 08:33:
[...]

Nadeel van die automaten is dat je nooit meer erachter komt of je dan een kleine lekkage heb ergens in ze CV. Wat dan weer kan leiden tot hele dure reparaties aan je ketel of nog veel meer water in huis als er een iets in het CV circuit lek raakt
Klopt helemaal, beste is om gewoon met de vulslang bij te vullen en na gebruikt afkoppelen.
kgl schreef op zondag 23 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Als je zo vaak moet vullen dat dit nodig is, zou ik de installatie eens na laten kijken... Ik heb al 2 jaar niet bijgevuld, druk is nog prima.
Het kan makkelijk zijn, bijvoorbeeld bij blokverwarming in appartementen.
Als er iemand weer zelf heb zitten hannessen aan de verwarming. :)
Maar bij een enkele installatie zou ik dit ook niet aanraden.
Maar het kan wel.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CheetahNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:15:
Echter, de verzekering kunnen we ons niet op beroepen. Verzekeraar heeft een clausule daarvoor.
Kun je die clausule eens posten? Ik vind het erg vreemd dat je niet gewoon verzekerd zou zijn voor gevolgschade van"water wat onbedoeld uit leidingen" stroomt.Heb je al eens contact opgenomen met de verzekering?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

[...]

De knop van de water toevoerkraan eraf schroeven en opbergen achter slot en grendel? ;)
CheetahNL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Warmte i.c.m. de druk kan ik me voorstellen. Een heel simpele vraag, maar is aan de slang de point of failure niet te zien? :o

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-07 07:05
FireAge schreef op zondag 23 februari 2020 @ 09:50:
[...]

Niet alleen dom. Ook simpelweg verboden omdat je een pad maakt van vies water naar schoon water.
Sorry, moest dit 3x lezen voor ik begreep wat je zei.
Gelukkig zit er als het goed is een terugslagklep bij de watermeter, dus die vervuiling zal alleen na de meter zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheetahNL
Question Mark schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Kun je die clausule eens posten? Ik vind het erg vreemd dat je niet gewoon verzekerd zou zijn voor gevolgschade van"water wat onbedoeld uit leidingen" stroomt.Heb je al eens contact opgenomen met de verzekering?
https://www.centraalbehee...en-woonverzekering-cb.pdf
1.7, pag 6, bijna helemaal onderaan:
Niet: schade door water of stoom door gebruik van tuinslangen of vulslangen van een centrale
verwarming of uit tuinslangen.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheetahNL
Goudvis schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:31:
Een heel simpele vraag, maar is aan de slang de point of failure niet te zien? :o
Ja. De slang ging in een lus van onderen naar links, en had dus een bocht. Bovenin die bocht, dus aan de CV-zijde, was de slang opengebarsten en spoot het water tegen de onderkant van de ketel. Opvallend genoeg geen schade daaraan. Ook elektrisch geen probleem (water kwam in de badkamer eronder bij de lamp eruit, de ledlamp zelf had een bodempje water erin). Ook water dat door de meterkast kwam had geen echte schade aangericht (althans, ik zie het niet), zelfs niet bij mijn netwerkapparatuur..... Afgezien van laminaat met opstaande randjes is er verder niets meer te zien. Hopelijk bijft dat zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-Kiezel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-06 09:14
Dit doet mij denken aan een andere mogelijkheid! Je kunt namelijk ook een overstromingssensor aanschaffen. Die kun je bij de vaatwasser en wasmachine plaatsen, maar natuurlijk ook bij je CV. Je hebt ze in allerlei soorten en maten en je kunt sommige modellen zelfs koppelen aan je homekit.

Maar zoals velen al zeggen.. je slang afkoppelen na het vullen is altijd de beste oplossing tegen waterschade.
[...]

Contra expertise: bij o.a. waterschade aan het laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 18:25

Waarom is dat dom? ik heb ook een slang er altijd tussen, en aan elke kant van de slang zit een kraan.
Dat is in 30 jaar nog niet misgegaan. Ik ben ook de enige die eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
pauldaytona schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Waarom is dat dom? ik heb ook een slang er altijd tussen, en aan elke kant van de slang zit een kraan.
Die liter in de slang als ie barst zal wel meevallen qua schade, kan je overigens alsnog wel je laminaat mee slopen.
Waar het fout gaat is bij die 2 kranen. Ooit zal iemand een van beide kranen vergeten dicht te draaien en dan heb je feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:38
pauldaytona schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Wat @_JGC_ zegt. Ik was niet eens op de hoogte dat dit niet verzekerd is als het fout gaat, en je mist dus de controle factor dat het kraantje uit staat. Kortom, er is geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
FlowSnake schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Wat @_JGC_ zegt. Ik was niet eens op de hoogte dat dit niet verzekerd is als het fout gaat, en je mist dus de controle factor dat het kraantje uit staat. Kortom, er is geen voordeel.
Mijn slang is 25 cm. Stel ik maak hem elke keer los, als ik dan een kraantje vergeet spuit het er ook uit als ik de slang losdraai. Laminaat heb ik niet maar leisteen. Maar het gipsplaat plafond van de verdiepingsvloer is wel naar z'n grootje als het echt misgaat. Daarom ga ik geen kraantje vergeten. En mijn vrouw blijft er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
pauldaytona schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Mijn slang is 25 cm. Stel ik maak hem elke keer los, als ik dan een kraantje vergeet spuit het er ook uit als ik de slang losdraai. Laminaat heb ik niet maar leisteen. Maar het gipsplaat plafond van de verdiepingsvloer is wel naar z'n grootje als het echt misgaat. Daarom ga ik geen kraantje vergeten. En mijn vrouw blijft er wel af.
Als je een kraantje vergeet bij het losdraaien zet je die meteen dicht. Als je een kraantje vergeet met de slang erop kom je een keer thuis zoals in de topicstart. Je zegt wel dat je het nooit vergeet, maar als jij een keer bij het vullen afgeleid wordt heb je die fout zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
_JGC_ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Als je een kraantje vergeet bij het losdraaien zet je die meteen dicht. Als je een kraantje vergeet met de slang erop kom je een keer thuis zoals in de topicstart. Je zegt wel dat je het nooit vergeet, maar als jij een keer bij het vullen afgeleid wordt heb je die fout zo gemaakt.
Als het fout gaat kom ik het opbiechten, mogen jullie lachen.
Pagina: 1