(halve) wereld stekkers voor de stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Ik ga binnenkort naar Zanzibar. Volgens de website van de ANWB heb je daar voor je smartphone en zo een wereldstekker nodig. Echter, daar zijn er dus 2 van. Ik heb er 1 liggen (die met 3 rechthoekige aansluitingen) maar niet de andere (die met 3 ronde aansluitingen). De ANWB was helaas niet duidelijk over welke ik nu moest meenemen.

Kan iemand mij vertellen welke aansluiting ik daar kan gebruiken? Ik zit daar in een resort.

Ik lees net op https://www.wereldstopcontacten.nl/tanzania/ dat beide gebruikt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door be3a18 op 20-02-2020 19:57 ]

Beste antwoord (via be3a18 op 22-02-2020 11:00)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
be3a18 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:33:
[...]

Ja, misschien handig als je voortaan eerst even kijkt en de vraag leest...
Je link in de vraag gaat over Tanzania, dat is het vaste land. Ik link je over Zanzibar specifiek. Dat eiland heeft overal dezelfde UK pluggen...

I have stability. The ability to stab.

Alle reacties

• SmurfLink
  • Niet online
https://www.tripadvisor.n...e_Welke_stekkers_c_q.html

was niet bepaald moeilijk te vinden..

• be3a18
Ik zal eens kijken of ik op een vergelijkbare manier mijn resort kan benaderen.

• SmurfLink
  • Niet online
.. waarom zou je? Heb jij ooit een land gezien waarbij ze verschillende aansluitingen hadden?

Verwijderd

En anders kosten die dingen een paar euro bij de winkel op de hoek van het resort.

• be3a18
SmurfLink schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:14:
.. waarom zou je? Heb jij ooit een land gezien waarbij ze verschillende aansluitingen hadden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

Tip, neem 1 stekker mee een een verdeeldoosje van de ikea ofzo. plug je daar de rest van je meuk in.

Ik zou het doen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Je ziet ook vaak in hotels e.d. dat het stopcontact vaak al een soort omgekeerde reisstekker is, met andere woorden: er passen vaak allerlei stekkers (EU / US / UK) in zonder dat er een reisstekker nodig is.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ja, afgelopen jaar in China een ratjetoe aan stopcontacten tegengekomen. Maar grote hotels, resorts en andere toeristische plaatsen hebben meestal de meest gebruikte stekker van een land.

De 2 stekkers in Tanzania zijn de oude en nieuwe UK-stekker. Meestal heb je dan genoeg aan de nieuwe variant.

Maar investeer 1 keer in een goede reisstekker, bij voorkeur niet zo'n ding met uitschuifbare pinnen.

Ik ben zelf nogal fan van de Brennenstuhl, die heeft een goede aarding en goede kwaliteit stekkers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
be3a18 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:33:
[...]

Je link in de vraag gaat over Tanzania, dat is het vaste land. Ik link je over Zanzibar specifiek. Dat eiland heeft overal dezelfde UK pluggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik woon in zo'n land :w En neem bijvoorbeeld Zuid-Afrika waar ze nu in een transitieperiode zitten tussen twee verschillende stekkers.
deepbass909 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:23:
[...]

Ja, afgelopen jaar in China een ratjetoe aan stopcontacten tegengekomen. Maar grote hotels, resorts en andere toeristische plaatsen hebben meestal de meest gebruikte stekker van een land.

De 2 stekkers in Tanzania zijn de oude en nieuwe UK-stekker. Meestal heb je dan genoeg aan de nieuwe variant.

Maar investeer 1 keer in een goede reisstekker, bij voorkeur niet zo'n ding met uitschuifbare pinnen.

Ik ben zelf nogal fan van de Brennenstuhl, die heeft een goede aarding en goede kwaliteit stekkers.
Brennenstuhl is inderdaad goed spul.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1