• RangerDog
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-07 16:31
Hallo!

Ik werk nu als interne software ontwikkelaar voor een IT bedrijf met 2 mensen, nu gaat het pakket wat wij maken weg en het wordt door een extern pakket vervangen. Naast programmeren regelen ik en mijn collega de servers, telefooncentrale en andere netwerkbeheer taken (Ik heb hier vrijwel geen ervaring in). In een recent gesprek met de directie gaf hij aan dat wij eigenlijk niet meer hoefden te gaan programmeren en vooral de netwerkbeheer taken moeten gaan doen.

Nu ben ik al op zoek naar een nieuwe baan, echter totdat ik die baan heb gevonden sta ik niet echt te popelen om opeens netwerkbeheer te gaan doen.
In mijn contract saat er dat ik de functie van "Junior Programmeur" heb, en het onderstaande staat er ook nog in:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/4t3jHLB

Nu is mijn vraag vooral, mag dit zomaar. In elk geval hoe ik het zie vindt ik netwerkbeheer niet een gelijkwaardige functie?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is je afbeelding :Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GD8w9e5_d.jpg

Wat er in staat is wat je werkgever nu in principe doet, alleen het overleg is misschien wat minder overleg maar meer een opdracht richting jou.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
RangerDog schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:52:

Nu is mijn vraag vooral, mag dit zomaar. In elk geval hoe ik het zie vindt ik netwerkbeheer niet een gelijkwaardige functie?
Het is inderdaad een leuke promotie, of bedoelde je dat niet? ;) zonder gekheid: je hebt emotioneel al afscheid genomen, dus ik zou proberen zo min mogelijk energie te verspillen aan me druk maken hierom. Doe gewoon wat nodig is, probeer de tijd te gebruiken om te leren en rustig verder te zoeken naar een nieuwe job. Los daarvan: netwerk en systeem kennis is erg nuttig voor programmeurs, dus doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangerDog
overhyped schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Het is inderdaad een leuke promotie, of bedoelde je dat niet? ;) zonder gekheid: je hebt emotioneel al afscheid genomen, dus ik zou proberen zo min mogelijk energie te verspillen aan me druk maken hierom. Doe gewoon wat nodig is, probeer de tijd te gebruiken om te leren en rustig verder te zoeken naar een nieuwe job. Los daarvan: netwerk en systeem kennis is erg nuttig voor programmeurs, dus doe er je voordeel mee!
10/10 rating over de promotie :D

Maar beide bedankt voor het advies, is ook gelijk goed om te weten!
En dan ga ik inderdaad ondertussen maar een nieuwe baan zoeken en netwerk/systeembeheer beter te leren kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

En zie meteen het stukje netwerkbeheer als leermomentje wat je later kan toepassen binnen het programmeren ;-)

Ik ben zelf als netwerkbeheerder begonnen, van daaruit doorgestroomd naar software engineer en ik moet zeggen dat het je wel enigszins inzicht geeft in bepaalde processen.

Nu doe ik echter iets heeeeeeeeeeel anders (niet eens meer binnen de IT) :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
Als je eenmaal een andere baan hebt gevonden, wat in deze tijd als programmeur echt niet lastig hoeft te zijn, kan je altijd voorstellen dat je (deels) wordt vrijgesteld van werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangerDog
KatirZan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:43:
En zie meteen het stukje netwerkbeheer als leermomentje wat je later kan toepassen binnen het programmeren ;-)

Ik ben zelf als netwerkbeheerder begonnen, van daaruit doorgestroomd naar software engineer en ik moet zeggen dat het je wel enigszins inzicht geeft in bepaalde processen.

Nu doe ik echter iets heeeeeeeeeeel anders (niet eens meer binnen de IT) :+
True as well! Het is ook niet dat het niet leerzaam is, maar vooral dat het niet echt mijn intresse heeft. Maar ik ga inderdaad gewoon het meeste ervan maken en zoveel mogelijk ervan opsteken! :)

Zou ook nog kunnen dat ik er opeens wel zin in krijgt, kans is laag though :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Advies: niet moeilijk doen, wel weggaan.

Je baas heeft het recht om andere producten of diensten te gaan leveren.
Het voorstel aan een (eigenlijk boventallige) werknemer om
vervangend werk op te pakken, is ook niet onredelijk. Alternatief is ontslag om bedrijfseconomische redenen.

Natuurlijk moet je niet je loopbaan door toevalligheden laten bepalen. Regie houden. Jij wil developen, dan is het aan jou om developerwerk te zoeken en te doen.
Pagina: 1