Toon posts:

Loos dataverkeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben bij een hostingprovider een 19" rack gehuurd voor het aanbieden van hosting.

In dat rack bevind zich een 3Com 3300XM switch, die door MRTG en het programma
wat hier op GOT ooit is aangeboden, wordt gemonitored op dataverkeer.

Echter: Volgens dat programma, én onze hostingprovider verbruikt bijvoorbeeld onze remote powerswitch 380MB PER DAG !!

Nou ja, je hoeft geen ster in rekenen te zijn om te weten dat dat niet kan natuurlijk.

Ook andere servers verbruiken te veel. Volgens de logfiles van een van de cobalts produceerd hij ongeveer 35Gb per dag,
terwijl MRTG een dikke 76Gb p/d aangeeft :?

Weet iemand hoe dit mogelijk is, en hoe dat
verholpen kan worden? Dit "loze" dataverkeer wordt ons wel in rekening gebracht ;)

Verwijderd

Gewoon ff de engineer mailen :) Want dat klopt inderdaad niet zo. 380 mb voor een powerswitch is wel erg veel. Mag ik vragen welk bedrijf dat is?

Verwijderd

Als je niet in een V-lan zit en je netwerk bestrijkt een halve b-klasse vol met windhoos machines vindt ik 380MB broadcast nog weinig.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vuurwerk???

Verwijderd

Topicstarter
Het draait allemaal Linux, en er is verder
niets op de switch ingesteld ofzo.

De switch is gewoon aangesloten op een
switchpoort van onze provider.

Verwijderd

Welke provider dan weten we waar we over praten bv of de provider vlan's heeft ed?

Verwijderd

Topicstarter
Limit Internet

We maken gebruik van hun plek in de
cybercomm ruimte.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Als je PC aan een netwerk hangt zul je altijd traffic maken, door de broadcasts van andere servers, hier op de utwente ligt dit rond de 3-7GB per week, dus het is vrij logisch.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 09:13

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:01 schreef Horus het volgende:
Als je PC aan een netwerk hangt zul je altijd traffic maken, door de broadcasts van andere servers, hier op de utwente ligt dit rond de 3-7GB per week, dus het is vrij logisch.
dat zijn samba broadcasts (k*t protocol).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

heb je een smtp host draaien?

Verwijderd

Mischien staat er zo'n verkeerd ingestelde realaudio server een beetje streams rond te strooien.. Zal niet de eerste keer zijn dat dat daar gebeurd @ cybercomm.. En vroeger was het er allemaal 1 big happy (v)lan, weer niet hoe het nu zit.

Verwijderd

Moet je ff remon@limit.nl mailen en dan zeggen hoe het komt dat het broadcast gehalte zo hoog is want limit internet staat geloof ik nog bij CyberComm en daar hadden ze vlan's gemaakt. Maar ik weet niet of het helpt :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 20:58 schreef Tredecim het volgende:
Limit Internet

We maken gebruik van hun plek in de
cybercomm ruimte.
Cybercomm maakt zeker gebruik van vlan's. Ik sprak laatst met Maurice van Cybercomm. Hij zei al dat de broadcast te hoog was en dat ze het aantal vlan's gaan uitbreiden. Dit zouden ze pas doen nadat de verhuizing van de DDS naar hun ruimte voltooid was. Ze zijn dat nu aan het afronden. Misschien zit Limit in het vlan van de DDS, dan zal de broadcast sinds eergisteren erg gestegen zijn.

Tot zover dit stukje inside info :)

Verwijderd

Nog een stukje inside info, Remon (limit internet) staat erom bekend dat hij teveel rekend en meer dan er daadwerkelijk wordt gebruikt, en zeker nu hij nog een groot aantal achterstallige betalingen moet doen.

Dan nog wat inside info: ik zou vast een andere provider zoeken, ik heb een kredietwaardigheidscheck laten uitvoeren en ze hebben niets meer, ze hadden een server van ons gekocht en die is nooit betaald, ik heb hem ondertussen teruggehaald. :(

Verwijderd

Lekker dan weer. Dan kan je er toch gewoon niet op vertrouwen op zo een :r provider. Vlan's zijn zo oud als sinterklaas zijn reet en hun gaan er nu pas mee komen.

Magio omdat jij zo een goede insider bent, ben je daar weleens binnen geweest? >:) Ranzige ruimte daaro!

En tja remon staat inderdaad bekend om zijn grote mond en vele verhalen waar weinig van waar is. :)

Dan nog wat insider info:

Harry Dijkstra de goof van CyberComm was eigenaar van CyberComm, meneer had heel leuk toen zijn partner die 50 procent van CyberComm bezat, een bv registratie gedaan toen zijn partner op vakantie was. Heel CyberComm van Harry, komt vriend terug, en vraagt waarom, Harry vond het nodig en we zetten jou er nog wel bij voor 50 procent. Een paar weekjes later heeft Harry de zaak verkocht voor 20 miljoen gulden ongeveer aan Scarlett Telecom (stom van Scarlett) en Harry heeft geen ruk aan zijn eigen vriend gegeven.

Harry is nog steeds de verantwoordelijke daar voor CyberComm.

Zou jij er nog steeds willen staan? Ze zijn daar allemaal ziek.

Ik vind het niet passen. Ik zou daar weggaan zo snel mogelijk.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 22:56 schreef Magio het volgende:

[..]

Cybercomm maakt zeker gebruik van vlan's. Ik sprak laatst met Maurice van Cybercomm. Hij zei al dat de broadcast te hoog was en dat ze het aantal vlan's gaan uitbreiden. Dit zouden ze pas doen nadat de verhuizing van de DDS naar hun ruimte voltooid was. Ze zijn dat nu aan het afronden. Misschien zit Limit in het vlan van de DDS, dan zal de broadcast sinds eergisteren erg gestegen zijn.

Tot zover dit stukje inside info :)
Vraag maar eerst eens aan Maurice dat hij van buitenaf hulp moest hebben om goede vlan's te maken. Zo kundig zijn de engineers. Dit heb ik ook van een insider! Dat is toch niet normaal? Ze kopen alles bij derden in en het enigste wat ze kunnen is een beetje routers instellen terwijl dat 9 van de 10 keer ook mislukt. Aangezien de downtijd die ze vaker hebben.

CyberComm is een rare partij in mijn ogen nadat ik alle info zo een beetje bijelkaar heb verzameld. Ik hoor ook van meerdere mensen over limit oftewel group one communications dat die weer grote verhalen aan het ophangen zijn maar er weinig van komt. Ik vind het maar vreemd.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 10:42 schreef NewAgePerformance het volgende:
Lekker dan weer. Dan kan je er toch gewoon niet op vertrouwen op zo een :r provider. Vlan's zijn zo oud als sinterklaas zijn reet en hun gaan er nu pas mee komen.

Magio omdat jij zo een goede insider bent, ben je daar weleens binnen geweest? >:) Ranzige ruimte daaro!

En tja remon staat inderdaad bekend om zijn grote mond en vele verhalen waar weinig van waar is. :)

Dan nog wat insider info:

Harry Dijkstra de goof van CyberComm was eigenaar van CyberComm, meneer had heel leuk toen zijn partner die 50 procent van CyberComm bezat, een bv registratie gedaan toen zijn partner op vakantie was. Heel CyberComm van Harry, komt vriend terug, en vraagt waarom, Harry vond het nodig en we zetten jou er nog wel bij voor 50 procent. Een paar weekjes later heeft Harry de zaak verkocht voor 20 miljoen gulden ongeveer aan Scarlett Telecom (stom van Scarlett) en Harry heeft geen ruk aan zijn eigen vriend gegeven.

Harry is nog steeds de verantwoordelijke daar voor CyberComm.

Zou jij er nog steeds willen staan? Ze zijn daar allemaal ziek.

Ik vind het niet passen. Ik zou daar weggaan zo snel mogelijk.
Ik vind dat je nu dingen aan het zeggen bent die werkelijk onzin zijn. Ik ken heel Cybercomm goed (en ja ik ben in de ruimte geweest, die kan inderdaad beter), maar wat je nu zegt is niet waar. Toevallig ken ik Harry en "die vriend" persoonlijk. Zo is het niet gegaan. Ik ga hier niet aan iedereen uitleggen hoe het wel is gegaan, maar er is niks unfairs gebeurt. Ik heb het idee dat iedereen een beetje op Cybercomm loopt te schijten omdat anderen het ook doen, alsof er dingen gezocht / verzonnen worden.

Niet netjes...

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 10:55 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Vraag maar eerst eens aan Maurice dat hij van buitenaf hulp moest hebben om goede vlan's te maken. Zo kundig zijn de engineers. Dit heb ik ook van een insider! Dat is toch niet normaal? Ze kopen alles bij derden in en het enigste wat ze kunnen is een beetje routers instellen terwijl dat 9 van de 10 keer ook mislukt. Aangezien de downtijd die ze vaker hebben.

CyberComm is een rare partij in mijn ogen nadat ik alle info zo een beetje bijelkaar heb verzameld. Ik hoor ook van meerdere mensen over limit oftewel group one communications dat die weer grote verhalen aan het ophangen zijn maar er weinig van komt. Ik vind het maar vreemd.
Heb je maurice zelf gesproken? of harry? ik vind het een beetje kortzichtig om zomaar iemand te gaan vertrouwen die bijvoorbeeld zomaar ruzie heeft maurice ofzo, dan kan ik me voorstellen dat hij niet zulke lekkere dingen gaat rondbazuinen...

Cybercomm is niet mijn idolaat ofzo hoor. Ik ben het met je eens dat er iets gedaan moet worden aan de downtime. En ja, soms doen ze stomme dingen. In de nieuwe colo bijvoorbeeld wilden ze een switch als core-router gaan gebruiken.... :?:?:?:? Gelukkig schijnt dat plan toch weer van de baan te zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:02 schreef shadowbreed het volgende:
Nog een stukje inside info, Remon (limit internet) staat erom bekend dat hij teveel rekend en meer dan er daadwerkelijk wordt gebruikt, en zeker nu hij nog een groot aantal achterstallige betalingen moet doen.

Dan nog wat inside info: ik zou vast een andere provider zoeken, ik heb een kredietwaardigheidscheck laten uitvoeren en ze hebben niets meer, ze hadden een server van ons gekocht en die is nooit betaald, ik heb hem ondertussen teruggehaald. :(
Ik snap trouwens niet hoe zij een hele kast vol hebben gekregen met die website die ze hebben. Ik vraag het mezelf al een tijd af, ik vind de website echt het toppunt van onprofessionaliteit, die van bijvoorbeeld Powerhost is al een stuk beter ook al zijn die megaklein. En nee ik ben niet Pim Derks of hoe die vent van Powerhost ook heet.

/edit
damn wat een typs

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 11:10 schreef Magio het volgende:

[..]

Ik snap trouwens niet hoe zij een hele kast vol hebben gekregen met die website die ze hebben. Ik vraag het mezelf al een tijd af, ik vind de website echt het toppunt van onprofessionaliteit, die van bijvoorbeeld Powerhost is al een stuk beter ook al zijn die megaklein. En nee ik ben niet Pim Derks of hoe die vent van Powerhost ook heet.

/edit
damn wat een typs
er is ook een editknopje hoor kun je meerdere berichtjes quoten in 1 reply :)

maareh, website wil nix zeggen over de professionaliteit, van limit ken ik niet maar de professionaliteit van jou voorbeeld pimmetje'ss powerhost is uiteraard op je vingers na te tellen...als je gevoel hebt voor designen wil nog nie zegge dat je een server kan onderhouden (buiten de 35 uur dat pimmetje loopt te zwoegen op de mavo oid :D)

wist overgens niet dat dds bij limit/cybercomm zat? begrijp ikdat nou goed? dat verklaard dan mooi waarom mijn dds e-mail account de laatste tijd meer down is dan bereikbaar

Verwijderd

Allereerst hebben we nog maar een paar cabinets staan bij CyberComm. Verder waren we toch al van plan om deze client te verhuizen naar ons nieuwe netwerk.

Hier zijn vlan's wel helemaal goed geconfigureerd :)

Shadowbreed, ik weet wie je bent, we hebben netjes een aangifte van poging tot oplichting gedaan (je weet wat ik bedoel he ?) en indien je ook nog een rechtzaak tegen je bedrijfje en jezelf wil voor laster dan moet je vooral zo doorgaan :)))

Newage, Limit is niet Group One :) indien je exacte informatie wilt, mail me dan gewoon :)

Tredecim, ik heb nooit tegen je gezegd dat je reboot switch 380 mb per dag verbruikt.

Remon

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:10 schreef Magio het volgende:

[..]

/edit
damn wat een typs
Powerhost is kut, ik ken iemand en die heeft daar forum draaien (wel gesponsored door Powerhost), toen heeft die Pim met z'n DNS zitten spelen en het forum was 4 dagen niet bereikbaar, zou zeker geen Powerhost nemen...

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Zowieso is het vergelijken van Limit met bijvoorbeeld Powerhost zoiets als het vergelijken van appels en peren.

Powerhost verkoopt virtuele server, wij uitsluitend dedicated server en nog wat colocatie.

Remon

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jullie helpen Trecedim niet echt met het afvallen van een aantal hosters.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.