Toon posts:

Service automatisch aanroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zit zo: ik heb een soort service in elkaar gezet, die zijn gegevens betrekt van een internetsite, en vervolgens, aan de hand van de verkregen gegevens vaststelt of het nodig is om een mailtje te sturen of niet. Dit hele proces dient tenminste een maal per dag te worden uitgevoerd. Alles zit nu nog in een exe-file, en draait (naar behore) op mijn test-server (win-nt, p100). Ik heb een taak toegevoegd aan de taakplanner van win-nt die er voor zorgt dat de exe-file één maal per dag wordt uitgevoerd.
Aangezien de service goed draait en ik veel enthousiaste reacties heb ontvangen, wil ik het wat serieuzer gaan aanpakken. Maar aangezien mijn test-server via een essent-kabel-verbinding aan het internet hangt ben ik opzoek naar een oplossing 'buiten de deur' (tegen betaling uiteraard). De hele service is om te bouwen tot een asp-bestand, dus daar zal het niet aan liggen. Maar die asp-pagina moet wel een maal per dag worden aangeroepen (automatisch dus). Weet iemand of er hosts zijn die dergelijke voorzieningen bieden?

p.s. ik heb ook met een schuin oog zitten kijken naar een co-located server, maar om nu zelf een hele server in te richten voor dergelijk 'ligt' werk is ook een beetje overdreven. Bij iemand anders op de server zou handig wezen, maar niemand uit mijn kennissenkring beschikt over het juiste materiaal.

Verwijderd

Als je je asp proggie op een linux server laat draaien kan zo ongeveer elke linux host dit laten uitvoeren door een cron-job

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:04 schreef shadowbreed het volgende:
Als je je asp proggie op een linux server laat draaien kan zo ongeveer elke linux host dit laten uitvoeren door een cron-job
|:( ASP op linux wil je niet

Ik zou het niet ombouwen naar een ASP thingy want net als dan met PHP heb je te maken met een timeout en die wil je niet als je 100 servers wil pollen wat elk 5 seconden kan duren. Beter kun je dan eens kijken of je het zelfde kun bewerk stelligen in een taaltje zoals perl wat je in een unix omgeving gewoon van de commandline kunt runnen. Zoals onze slimmerik hier boven al zei is het dan kinderspel om een goede host te vinden die ook voor users crontabs ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:22 schreef sproggle het volgende:

Ik zou het niet ombouwen naar een ASP thingy want net als dan met PHP heb je te maken met een timeout en die wil je niet als je 100 servers wil pollen wat elk 5 seconden kan duren.
Aan dat probleem had ik dus ook al zitten denken. Het zou goed kunnen dat het uitvoeren van het asp-script 15 minuten oid in beslag neemt. Maar is dit niet met in het instellen van server.scripttimeout te verhelpen? Vroeg me alleen af of er een maximum waarde geldt voor server.scripttimeout. kheb even gezocht, maar niets gevonden van een maximum waarde ofzo.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 10:32 schreef Doris het volgende:

[..]

Aan dat probleem had ik dus ook al zitten denken. Het zou goed kunnen dat het uitvoeren van het asp-script 15 minuten oid in beslag neemt. Maar is dit niet met in het instellen van server.scripttimeout te verhelpen? Vroeg me alleen af of er een maximum waarde geldt voor server.scripttimeout. kheb even gezocht, maar niets gevonden van een maximum waarde ofzo.
Stel dat het kan dan moet jouw hosters het ook instellen en ik denk niet dat iemand een time out voor 15 minuten of meer wil instellen. Waarschijnlijk overleeft de server het dan niet.