Xerox maakt geen verbinding: reparateur gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjaak86
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05 07:39
Ik heb een Xerox-printer met een wifi-module die normaal gesproken verbinding maakt met de laptop. Al langere tijd lukt het niet om verbinding te maken en ik weet niet waar precies het probleem zit. Ben verder niet zo technisch onderlegd.

Om het probleem op te lossen heb ik met meerdere computerwinkels contact gezocht, maar niemand kan mee helpen. Men verwijst naar Xerox, maar die wil alleen helpen als ik een service-abonnement afsluit.

Mijn vraag is daarom: heeft iemand een idee hoe ik verder kom zonder een service-abonnement bij Xerox af te sluiten? Mocht iemand toevallig een reparateur of een handig iemand in de buurt van Noordwijk weten, dan verneem ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
https://www.xerox.nl/nl-n...t-start-printer-installer Al geprobeerd hem helemaal opnieuw te installeren binnen het netwerk? Soms helpt dat, waarna je ook meteen alle drivers updated.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 14:46
Hoe oud is de printer? Anders onder reparatie laten repareren en niks geen servicecontract afsluiten bij Xerox. Eerst je recht op garantie maar eens doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sjaak86 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:24:
Ik heb een Xerox-printer met een wifi-module die normaal gesproken verbinding maakt met de laptop. Al langere tijd lukt het niet om verbinding te maken en ik weet niet waar precies het probleem zit. Ben verder niet zo technisch onderlegd.

Om het probleem op te lossen heb ik met meerdere computerwinkels contact gezocht, maar niemand kan mee helpen. Men verwijst naar Xerox, maar die wil alleen helpen als ik een service-abonnement afsluit.

Mijn vraag is daarom: heeft iemand een idee hoe ik verder kom zonder een service-abonnement bij Xerox af te sluiten? Mocht iemand toevallig een reparateur of een handig iemand in de buurt van Noordwijk weten, dan verneem ik het graag.
Staat de printer wel onder printers in Windows ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sjaak86
vj_slof schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:35:
Hoe oud is de printer? Anders onder reparatie laten repareren en niks geen servicecontract afsluiten bij Xerox. Eerst je recht op garantie maar eens doornemen.
De printer is ongeveer 1,5 jaar oud. Liefst heb ik ook dat Xerox het probleem onder garantie oplost, maar ze doen nogal lastig. Heb de printer wel als ondernemer gekocht, dus geen consumentenbescherming van toepassing.

• sjaak86
Hackus schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:48:
[...]

Staat de printer wel onder printers in Windows ?
Dat wel. En ook de probleemoplosser voor printers gedaan, maar zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je de printer als ondernemer gekocht hebt en er als ondernemer van afhankelijk bent, dan lijkt het me niet vreemd om een servicecontract af te sluiten.

Stel dat je dat niet wil: gebruik hem bekabeld, probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 14:46
Om welke type Xerox printer gaat het precies?

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
sjaak86 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:24:
Xerox-printer met een wifi-module die normaal gesproken verbinding maakt met de laptop.
Ik neem aan dat je bedoelt: de printer maakt verbinding met een netwerk, en de laptop met hetzelfde netwerk?

Kun je de printer pingen, vanaf de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Zie je de printer wel terug op het netwerk?

Ik denk trouwens als je wat belletjes pleegt naar printer reperateurs dat zij je verder kunnen helpen dan wij.
Kan van alles zijn.

Firware probleem
Wifi module defect
Driver update in windows.
Misschien ligt het wel aan je WIFI netwerk.. Misschien staat de AP te ver weg van de printer.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

To_Tall schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:54:
Zie je de printer wel terug op het netwerk?

Ik denk trouwens als je wat belletjes pleegt naar printer reperateurs dat zij je verder kunnen helpen dan wij.
Kan van alles zijn.

Firware probleem
Wifi module defect
Driver update in windows.
Misschien ligt het wel aan je WIFI netwerk.. Misschien staat de AP te ver weg van de printer.
Met wifi heb ik ook meerdere problemen gehad met printers installeren bij anderen. Van oa Canon en HP. De wifi ziet er goed uit qua bereik, verbonden, maar ondertussen werkt het niet. Zeker met grotere documenten. Wat af en toe gebeurde is dat ze verbonden met een slechter toegangspunt (range extenders). Of je moest gewoon een half uur wachten. Dan kwam het er wel uit. Bekabeld werkt meestal wel betrouwbaarder en sneller.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:54
Denk dat je de afweging moet maken wat het zou kosten. Die printer moet dan wel een dure jongen zijn om de reparatiekosten te rechtvaardigen.

Ik denk dat het beter is om gewoon dat ding bekabeld te gebruiken (is zoiezo al de beste optie). Maar als je om wat voor reden dat niet kan doen, dan kun je misschien een losse wifi bridge gebruiken. (wifi -> ethernet) of misschien een wifi printserver.

Je issue gaat over een probleem met wifi van dat ding, maar omdat de focus ligt op reparatie oid en niet zozeer op het specifieke wifi issue is ie denk ik beter gerechtvaardigd in Overige Hardware

ps: Ook al eens geprobeerd om m via een AP te verbinden? P2P naar een laptop kan natuurlijk ook prima aan de laptopzijde liggen en daarnaast zijn mijn persoonlijke ervaringen daar ook niet zo geweldig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
99ruud99 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:29:
https://www.xerox.nl/nl-n...t-start-printer-installer Al geprobeerd hem helemaal opnieuw te installeren binnen het netwerk? Soms helpt dat, waarna je ook meteen alle drivers updated.
Dat lost werkelijk 9/10x alles op. Niet toevallig recent het wachtwoord van je netwerk veranderd?

Is de printer trouwens wel verbonden met WiFi? Kun je meestal zien op het display en anders kun je even een netwerkrapport uitdraaien.

[ Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 21-02-2020 13:45 ]

Pagina: 1